اخبار داغ

اوریاد در مسیر زندگی؛

تبلور سازندگی در دهستان محروم اوریاد ماهنشان+ تصاویر

تبلور سازندگی در دهستان محروم اوریاد ماهنشان+ تصاویر
قرارگاه بسیج سازندگی سپاه استان و شهرستان ماهنشان پروژه های احداث سدخاکی، تعریض و بهسازی جاده روستایی، احداث نهرهای آبی بتنی،احداث دیوار حائل روستایی، نصب تجهیزات و پمپاژ آب شرب برای روستا و … در دهستان محروم اوریاد ماهنشان انجام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی که نگاه ویژه ای هم در این راستا دارند، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان و شهرستان در دهستان اوریاد ماهنشان اقدامات و پروژه هایی را برای رفع یکسری از مشکلات مردم این منطقه انجام داده و این روزها برخی از این پروژه ها در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان،,

بسیج سازندگی در مسیری گام گذاشته که زمانی جوانان انقلابی در زمان شروع انقلاب و پیروزی آن به صورت خودجوش به روستا ها و مناطق محروم رفته و در آنجا کارهایی را انجام می دادند که به گفته رهبر انقلاب، این حرکت جوانان، امام بزرگوار را به فرمان جهاد سازندگی تشویق کرد.

,

امروزه از نسلهای همان جوانان، افرادی تربیت یافتند که گام در جای پای قدم های پیشنیان خود می گذارند و با عشق و ایمان و روحیه انقلابی در راستای محرومیت زدایی حرکتها و برنامه هایی را انجام می دهند.

,

موتور محرکه ای که این جوانان را به حرکت در می آورد، بصیرت، عشق و روحیه جهادی است که همگام با مسئولین انقلابی و گاها پیشتازتر از آنها راه طیبین ، اولیا و امام و شهدا را طی می کنند.

,

پروژه هایی که در دهستان اوریاد به همت سپاه ناحیه ماهنشان این روزها در حال اجرا است، در سالهای گذشته نیاز سنجیها و مناطق آن شناسایی شده و هماهنگی ها و جلسات متعددی نیز برای همکاری و … انجام شده است.

,

از جمله پروژه هایی که در این منطقه در حال اجرا است، احداث سد خاکی، تعریض و بهسازی راه روستایی، خریداری و نصب پمپاژ برای آب شرب روستا، احداث دیوار حائل و خط انتقال آب کشاورزی است که طی روزهای گذشته فرمانده، مسئول دفتر نمایندگی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ماهنشان به همراه مسئولین حوزه مقاومت بسیج شهید مصطفی خمینی (ره) از این پروژه ها بازدید کردند.

,

, ,

, ,

 

,

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان در حاشیه این بازدیها در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان، گفت: بنا به درخواست اهالی روستاهای دهستان اوریاد، یکسری اقداماتی برای محرومیت زدایی در این منطقه انجام می شود که یکی از آنها احداث سد خاکی در اراضی روستای قاضی کندی است که در راستای تقویت سفره های آب زیر زمینی و مهار روان آبهای سطحی با رعایت نظرات کارشناسی و فنی مهندسی این پروژه اجرا می شود.

,

«مجتبی برزگر» با بیان اینکه احداث سد خاکی در منطقه شناسایی شده از هدر رفت آب جلوگیری کرده و راهکاری مهم در حفظ و نگهداری آب در این منطقه بوده و آب اراضی کشاورزی و شرب چند روستا را تامین می کند.

,

وی افزود: پروژه سد خاکی قاضی کندی به ابعاد یک و نیم هکتار از ۲۰ روز پیش شروع وپیش بینی می شود تا ۲۰ روز دیگر به اتمام برسد.

,

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به خشکسالی ها و کمبود آب در سال های گذشته و مشکلاتی که مردم این منطقه از نبود آب خصوصا در فصل تابستان رنج می بردند، گفت: با احداث این سد، آب کشاورزی و آب شرب روستای قاضی کندی، روستای کردی، و … تامین می شود .

,

برزگر اظهارداشت: بعد از آبگیری، این سد می تواند آب ۸۰۰ هکتار زمین زراعی را تامین کند.

,

وی با اشاره به هزینه هاو اعتبارات این پروژه، افزود: هزینه انجام این پروژه توسط سپاه تامین می شود که در پایان احداث آن اعلام می شود و بنا به درخواست مردم برای پیشرفت پروژه مذکور از ظرفیت گروه جهادی روستای قاضی کندی استفاده می شود.

,

, ,

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اقدامات دیگر قرارگاه آبادنی بسیج سازندگی در این منطقه، گفت: پروژه خط انتقال آب کشاورزی روستای تازه کند به طول ۶ کیلومتر که به مدت ۲۰ روز است شروع که نسبت به زمان شروع تا به امروز پیشرفت چشمگیری هم داشته از دیگر اقدامات قرارگاه آبادانی بسیج سازندگی در دهستان اوریاد است.

,

برزگر با بیان اینکه پروژه احداث کانال بتنی در روستای تازه کند برای انتقال آب در کوتاهترین زمان به سر مزارع و بهره وری بهینه از آبهای سطحی موجود خصوصا در فصول گرم سال اجرایی می شود، اظهارداشت: این پروژه بنا به نظر کارشناسان جهاد کشاورزی هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ ملیون تومان برآورد شده بود که برای انجام پروژه با نظر حق تعالی و همت پاسداران و بسیجیان انقلاب اسلامی ۴۵ ملیون تومان از طرف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین و با همکاری مردم و جهاد کشاورزی این پروژه به انجام خواهد رسید.

,

وی با اشاره به دیگر اقدامات، افزود: پروژه تعریض و بهسازی راه روستای چایقشلاقی با همکاری اداره راه و حمل و نقل شهرستان برای برطرف کردن یک تنگه پر خطر در راه روستا انجام می شود.

,

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان خاطرنشان کرد:یکی دیگر از پروژه های محرومیت زدایی در دهستان اوریاد که در حال انجام است، احداث دیوار حائل در روستای خضرچوپان با همکاری قرارگاه آبادانی بسیج سازندگی سپاه و بخشداری مرکزی است.

,

برزگر اظهارداشت: در این پروژه یک دستگاه بیل زنجیر دار و دو کامیون و یک دستگاه بولدزر کار می کنند تا هرچه سریعتر این پروژه عام المنفعه قبل از رسیدن فصل سرد سال و بارندگی به بهره برداری برسد.

,

وی با اشاره به مشکلات عمده این روزهای روستائیان، که آب شرب است، افزود: با توجه به مشکلات عمده روستائیان که کمبود آب شرب است، در روستای قره داش برای رفع مشکل آب شرب اهالی، تجهیزات پمپاژ آب خریداری و بزودی نصب خواهد شد.

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه