اخبار داغ

معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان:

بیش از 1500 نابینا در استان از بهزیستی خدمات می گیرند

بیش از 1500 نابینا در استان از بهزیستی خدمات می گیرند
معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان گفت: 1 هزار و 543 معلول بینایی در استان سمنان وجود دارد که حدود 50 درصد از این افراد کم بینا و 50 درصد نابینا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه میراج معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس گفت: بیشترین علت نابینایی افراد موارد اکتسابی و بیشترین سن ابتلا به آن بالای 60 سال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون توانبخشی بهزیستی استان با بیان اینکه 5 درصد از جمعیت کل استان شامل معلولین نابینا می شود، تصریح کرد: نابینایی در مردان بیش از زنان است.

,

وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات نابینایان در حوزه اشتغال، ازدواج، مسکن و امرار معاش است که در این میان اشتغال و ازدواج سهم بیشتری از مشکلات این قشر را به خود اختصاص داده است.

,

میراج در خصوص علت کمبود توجه به توانایی های نابینایان در جامعه گفت: بیشترین علت کم توجهی افراد به این قشر از جامعه عدم تبلیغات محیطی در مورد توانایی های آنان، ناآگاهی مردم و عدم خود باوری معلولان نسبت به توانایی های خویش است.

,

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس در خصوص اشتغال نابینایان گفت: 65 میلیارد ریال اعتباربرای اشتغال نابینایان و دیگر مدد جویان بهزیستی در نظر گرفته شده است و 15 تا 20 میلیون تومان وام به مددجویانی که طرح های خود اشتغالی داشته باشند پرداخت می شود.

,

وی افزود: اقدامات مناسبی در خصوص مناسب سازی معابر و مبلمان شهری برای حضور معلولان و نابینایان درسطح جامعه بصورت استانی برنامه ریزی شده است.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه