اخبار داغ

رئیس کمیسیون محیط‌ زیست شورای شهر کرج مطرح کرد؛

بزرگراه شمالی کرج؛ پروژه ای میلیاردی که پیوست زیست محیطی ندارد/ تذکر و اخطاریه به مجری پروژه داده شده است

بزرگراه شمالی کرج؛ پروژه ای میلیاردی که پیوست زیست محیطی ندارد/ تذکر و اخطاریه به مجری پروژه داده شده است
حسین محمدی: در میان پروژه هایی که در سطح استان البرز در حال اجراست راه آبیک به چرم شهر، بزرگ راه شمالی و مجموعه گردشگری، تفریحی و دریاچه مصنوعی در حاشیه رودخانه کرج مشمول تهیه و ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیسیون محیط‌ زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج درباره عدم رعایت پیوست زیست محیطی در برخی پروژه های عمرانی استان البرز به تیتر1، گفت: پروژه های دولتی باید پیوست محیط زیستی داشته باشند و قانون گذار وضعیت آن را مشخص کرده است و ما نمی توانیم فراتر از قانون برای مجریان پروژه ها تعیین تکلیف کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر1,

حسین محمدی افزود: برخی از پروژه ها باید ضوابط استقرار و استانداردهای محیط زیستی را در زمان اجرا و بهره برداری رعایت کنند و برخی دیگر در مقیاس متوسط نیازمند تهیه، ارائه و تصویب گزارش توجیه محیط زیستی هستند و در این راستا 51 پروژه در دولت در حوزه های زیربنایی، راه، شهرسازی، نفت و گاز و صنایع مختلف مصوب شده اند که در زمان مظالعات امکان سنجی و مکان یابی باید گزارش ارزیابی زیست محیطی تهیه کنند و در این گزارش آثار منفی و پیامدهای زیست محیطی پروژه ها پیش بینی و طرح های بهسازی برای کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست پیش بینی و اجرا شود.

,

وی اظهار داشت: گزارشات مذکور باید در کمیته ماده 2 مطرح شود که در آئین نامه مد نظر پیش بینی شده است و خوشبختانه در دولت جدید برای تسریع در تصویب گزارشات محیط زیستی از 51 پروژه نیمی از آنها به کمیته ماده 2 استانی تفویض شده است درحالی که پیش از این در کمیته ملی مطرح می شد.

,

محمدی تصریح کرد: در میان پروژه هایی که در سطح استان البرز در حال اجراست راه آبیک به چرم شهر،  بزرگ راه شمالی و مجموعه گردشگری و تفریحی و دریاچه مصنوعی در حاشیه رودخانه کرج مشمول تهیه و ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی می شوند اما متاسفانه این پروژه ها پیش از اینکه گزارشات ارزیابی زیست محیطی آنها تهیه شود شروع شده و غالبا ما با پروژه های دولتی با مشکل مواجه هستیم چرا که دولت مجری آنها بوده و پیش از اینکه گزارشات ارزیابی زیست محیطی آنها تهیه شود کار را شروع می کنند.

,

وی با بیان اینکه ما تذکرات و اخطاریه ها را به مجریان پروژه ها داده و حتی در زمان مدیریت اینجانب در محیط زیست به معاونت عمرانی وقت در استانداری البرز این مسئله اعلام را کردیم گفت: این پروژه ها بر خلاف ضوابط محیط زیستی کار خود را شروع کرده اند و باید مقررات را رعایت کنند.

,

رئیس کمیسیون محیط‌ زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج در خاتمه با اشاره به اینکه کمیته ای در دولت وجود دارد که به اختلافات به وجود آمده در راستای پروژه هایی که پیش از ارزیابی محیط زیستی کار خود را آغاز کرده اند رسیدگی می کند خاطر نشان داشت: پروژه آبیک چرم شهر مجوز این کمیته را برای اجرا گرفته است اما تا کنون این اقدام درباره بزرگراه شمالی صورت نگرفته است و ما مصمم هستیم و تاکید می کنیم بزرگراه شمالی باید در چارچوب مقررات و ضوابط محیط زیست اجرا شود.

,

شایان ذکر است طی روزهای اخیر فانی مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز اعتبار اولیه این پروژه را ۵۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق برآوردهای اعلام‌ شده اعتبار این پروژه تا زمان بهره‌برداری به ۱۰۰۰ میلیارد خواهد رسید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه