اخبار داغ

نقدی بر بی‌‌توجهی مسئولین به آسیب‌‌های اجتماعی؛

هنجارشکنی نوجوانان تحت تاثیر شبکه‌‌های ماهواره‌‌ای/ معذوریت حضور خانواده‌‌ها در برخی نقاط پارک ائل گلی تبریز

هنجارشکنی نوجوانان تحت تاثیر شبکه‌‌های ماهواره‌‌ای/ معذوریت حضور خانواده‌‌ها در برخی نقاط پارک ائل گلی تبریز
مشکلات نظارتی بر پارک ائل گلی تبریز این روزها باعث شده است خانواده‌‌ها و حاضرین در این پارک شاهد هنجارشکنی‌های غیر متعارف باشند، هنجارشکنی‌‌هایی که حضور در برخی نقاط این پارک را غیرقابل تحمل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، وضعیت این روزهای پارک ائل گلی و عدم نظارت بر اتفاقاتی که در گوشه و کنار این پارک اتفاق می‌‌‌افتد نگران کننده است، خانواده‌‌هایی که به همراه فرزندانشان به این پارک می‌‌آیند شاهد هنجارشکنی و صحنه‌‌‌هایی هستند که در هیچ جای سطح شهر آن را مشاهده نمی‌‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اتفاقاتی که قطعا در خیابان‌‌ها و معابر تبریز نمی‌بینیم در پارک ائل گلی به راحتی با آن روبرو می‌شویم و اندک اندک این پارک نیز برای خانواده‌‌ها و کسانی که می‌خواهند در آرامش زمان فراغت‌شان را بگذرانند نیز غیرقابل تحمل می‌شود، دختران دبیرستانی که باید در این ساعت‌‌ها در مدرسه حضور داشته باشند بدون هیچ هدفی در حال پرسه زدن هستند و پسرانی که هنوز به پانزده سالگی نیز نرسیده‌‌اند سیگار به دست در حال گز کردن سنگفرش‌‌های این پارک هستند.

,

نکته تاسف بار و البته هنجارشکنانه‌‌ای که حاضرین در این پارک هر روز شاهد آن هستند ارتباط راحت دختران و پسرانی است که هنوز به سن بلوغ نیز نرسیده‌‌اند و تحت تاثیر شبکه‌‌های مجازی و ماهواره‌‌ای رفتارهایی را بروز می‌دهند که در فیلم‌‌ها و شوهای ماهواره‌ای نیز به ندرت با آن مواجه می‌شویم.

,

به دور از هر منظری که بخواهیم به این مساله پرداخت کنیم باید به این توجه داشته باشیم که آیا هیچکدام از مردان و پسرانی که در این محیط به ارتباط راحت می‌پردازند حاضرند خانواده خودشان پا در چنین جایی بگذارند و یا تنها برای تفریح چند ساعته خود بر ناموس دیگران چوب حراج می‌زنند و از طرف دیگر دختران نوجوانی که تن به این رفتارها می‌دهند می‌دانند که سرنوشت‌شان چه خواهد شد که اگر داستان تلخ زندگی برخی‌‌ها را که بخوانیم همین ارتباط ها باعث ایجاد چه فاجعه هایی شده است.

,

بدون شک موضوع آزادی به معنای رفتارهای هنجارشکنانه‌‌ای نیست که هیچکدام از شهروندان ندارند خانواده شان را در آن شرایط ببیند و رفتارهایی در این مکان رخ دهد که نه تنها به دور از دین بلکه به دور از عرف حاضر جامعه نیز هست.

,

مسئولین نظارتی باید توجه داشته باشند که فراهم کردن محیطی آرام و امن برای خانواده ها و شهروندان برای حضور در این پارک از جمله وظایف آنهاست و بایستی با رفتارهایی که هنجارشکنی محسوب می‌شود برخورد شود تا حضور بانوان و دختران در این پاک به مانند برخی پارک‌‌های تبریز به خاطر جو و محیط نامناسب سخت نشود، محیطی که مناسب برای حضور دختران نباشد و به خاطر هنجارشکنی و رفتارهایی دور از شان بانوان و دختران تبریزی از حضور در این پارک‌‌ها محروم شوند و خانواده‌‌ها نیز برای گذران وقت در این پارک بی رغبت شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه