اخبار داغ

پیگیری یک مطالبه مردمی؛

نبود صنایع تبدیلی، زخمی بر پیکره محصولات کشاورزی

نبود صنایع تبدیلی، زخمی بر پیکره محصولات کشاورزی
نبود صنایع جانبی و تبدیلی، عدم سورت و بسته بندی مناسب و عدم شناسایی بازارهای جدید و نیز فراهم نشدن زمینه مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی از سوی مسئولان ذی ربط، دستان تاول زده کشاورزان را خالی از حاصل دسترنجشان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ شهرستان تویسرکان، یکی از شهرستان های خوش آب و هوای استان همدان است که به دلیل وجود گردوی مرغوب در کشور به عنوان شهر طلای سبز معروف است، اما در اینشهرستان محصولات کشاورزی دیگری از جمله، سیر، سماق، آلو و سیب درختی هم حرفی برای گفتن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

در این باره «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در این شهرستان حدود 500 هکتار باغ سیب موجود است که به طور میانگین از هر هکتار 20 تن سیب برداشت می شود.

,

برداشت 10هزار تن سیب از باغات تویسرکان

, برداشت 10هزار تن سیب از باغات تویسرکان,

وی اظهار کرد: در مجموع وبا توجه به شرایط موجود سالانه در حدود 10 هزار تن سیب از سطح زیر کشت برداشت می شود که کیفیت بالایی باتوجه به شرایط آب و هوایی دارد.

,

, ,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در پاسخ به این سوال که عمدده باغداران از نبود بازار مناسب برای عرضه محصولاتشان به قیمت مناسب گلایه مند هستند، افزود: متأسفانه حق با باغداران به ویژه درحوزه تولید محصول سیب است، چرا که نبود صنایع تبدیلی ازجمله کارخانجات مرتبط با تولید سرکه سیب، چیپس سیب، مربا و مواردی از این قبیل سبب شده تا تولید این محصول با وجود زحمت فراوان باغداران سوی برایشان به دنبال نیاورد.

,

اکبری تصریح کرد: از علل دیگر نارضایتی باغداران به دلیل ارزان شدن قیمت سیب کمبود سردخانه برایاین همه سیب تولید شده و مناسب نبودن اوضاع صادارت این محصول است، موضوعی که تنها مختص تویسرکان نیست و دیگر شهرها حتی نهاوند و آذربایجان را هم گریبان گیر خود کرده است.

,

دستان تاول زده کشاورزان، پر اما خالی ازحاصل دسترنجشان شد

, دستان تاول زده کشاورزان، پر اما خالی ازحاصل دسترنجشان شد,

به گزارش رودآور، با توجه به تحقیقات میدانی انجام شده، شنیده شد که در شهرستان نهاوند سیب های چیده شده حتی تا ارتفاع یک متر بر روی هم موجود است، موضوعی که به نسبت کمتر در تویسرکان شاهد هستیم و باغداران از اینکه حاصل دسترنجشان به قیمت بسیار پایین به فروش می رسد، گلایه مند هستند و همچنان نبود صنایع جانبی و تبدیلی، عدم سورت و بسته بندی مناسب و عدم شناسایی بازارهای جدید و نیز فراهم نشدن زمینه مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی از سوی مسئولان ذی ربط، دستان تاول زده کشاورزان را خالی از حاصل دسترنجشان کرده است.

,

اینجاست که باید مسئولان امر با تدبیر و ارائه برنامه های مناسب به دور از هر گونه حرف و شعار، در عمل برای مردم به ویژه کشاورزان امید دهند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه