اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد؛

سخنان امام سجاد(ع) در محفل یزید؛ امتداد خط سیر عاشورا/دعا، ابزاری برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه

سخنان امام سجاد(ع) در محفل یزید؛ امتداد خط سیر عاشورا/دعا، ابزاری برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امام چهارم رسالت پیام رسانی خط سیر عاشورایی را به خوبی انجام داد و این نکته را به اثبات رساند که اگر مقاومت، صبر و استقامتی صورت گیرد یقینا باید دانست که خون بر شمشیر و منطق بر زور پیروز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به شخصیت امام سجاد(ع) گفت: اگرچه شهادت امام سجاد(ع) ۳۵ سال پس از حادثه کربلا و در ماه محرم رخ داد ولی رخ دادن شهادت امام حسین(ع) و فرزندش در ماه محرم تداعی کننده خط سیر شهادت است. به تعبیر امام سجاد(ع) خاندان پیامبر(ص) با شهادت آمیخته شده اند و نمی توان آنها را از مرگ و شهادت ترساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

قربانپور اظهار کرد: امام سجاد(ع) در طول ۳۵ سال پس از شهادت پدر گرامیشان، رسالت خود را در دوران حکومت طاغوتی اموی به بهترین وجه و با وجود خفقان به انجام رساندند؛ چراکه پس از حادثه کربلا وضعیت خفقان اموی حاکمیت و سلطه آنها گسترش پیدا کرده بود.

,

نقش بسزای امام سجاد(ع) در آگاهسازی افکار عمومی

, نقش بسزای امام سجاد(ع) در آگاهسازی افکار عمومی, نقش بسزای امام سجاد(ع) در آگاهسازی افکار عمومی,

وی افزود: حضرت علی ابن الحسین(ع) در زمان خویش با انجام مبارزه منفی سعی در آگاهسازی افکار عمومی داشتند؛ ایشان در هر شرایطی که چشمش به ذبح، اسیر و ... می افتاد حادثه کربلا را یادآوری می کردند تا از این طریق نهضت عاشورا را زنده نگاه دارند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان این مطلب که سخنان امام سجاد(ع) در بصیرت افزایی مردم عصر خویش تاثیر بسزایی داشته است، بیان کرد: سخنان امام سجاد(ع) در دو محل تغییر اساسی را در تفکرات مردم ایجاد کرد. یکی هنگام ورود به کوفه و در مقابل عبیدالله و دومی در شام و در مسجد اموی و در مقابل یزید بود.

,

قربانپور بیان کرد: در محفل یزید علیرغم تبلیغات منفی یزید علیه خاندان عصمت و طهارت(ع) اما سخنرانی آتشین امام سجاد(ع)  ورق را برگرداند و نفوذ کلام ایشان، اوضاع شهر شام را دگرگون کرد. در این هنگام جمعیت به اشک و گریه افتادند و احساس پشیمانی و ندامت عمومی را همگانی کردند. مردم در این محفل، نهضت ابی عبدالله(ع) و ناحقی اسارت خاندان امام حسین(ع) را به روشنی درک کردند.

,

دعا، ابزار امام سجاد(ع) برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه

, دعا، ابزار امام سجاد(ع) برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه, دعا، ابزار امام سجاد(ع) برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جامعه,

وی با بیان این مطلب که امام سجاد(ع) ضمن مبارزات منفی، با زبان دعا معارف الهی را برای جامعه بیان می کرد، اضافه کرد: امام سجاد(ع) مرتبا حقایقی از اهل بیت(ع) را گوشزد و معارف ارزشی را در قالب دعا بیان می کرد که این امر به لحاظ نوع ادبیات و ارزش معنوی الگوی مهمی در عصر امروز است؛ رساله حقوق ایشان سرلوحه بسیاری از مبانی حقوق اجتماعی، حاکمیتی و اخلاقی در کنار حاکمیت دینی است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: امام چهارم رسالت پیام رسانی خط سیر عاشورایی را به خوبی انجام داد و این نکته را به اثبات رساند که اگر مقاومت، صبر و استقامتی صورت گیرد یقینا باید دانست که خون بر شمشیر و منطق بر زور پیروز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه