اخبار داغ

در گفت‌وکو با مدرس دانشگاه مطرح شد؛

تبریز را به دو بخش جدید و قدیم تقسیم کردند/ پیشرفت شهری و مدل شهری اسلامی ناقض هم نیستند

تبریز را به دو بخش جدید و قدیم تقسیم کردند/ پیشرفت شهری و مدل شهری اسلامی ناقض هم نیستند
سعید حاجی گفت: باید تبریز علاوه بر پیشرفت، در جهت تصحیح در جهت مدل شهری اسلامی حرکت کند و این دو یک دیگر را نقض نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، نزدیک به 2ماه از روی کارآمدن شورای پنجم شهر تبریز سپری می شود و شهرداری جدید نیز انتخاب شده، اما توجه به اولویت ها و فعالیت های ثمربخش تر برای تبریزی بهتر دغدغه ایست که برای رفع آن نیاز به برنامه ریزی دقیقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

سعید حاجی مدرس دانشگاه در این باره در گفت و گو با خبرنگار زیتون گفت؛ شورا و شهرداری دوره قبل تبریز از نظر در آمد زایی از طریق شاهرگ اقتصادی مردم نقش فعال تری داشت به طوریکه با ایجاد درآمد از طریق پارکبان ها و وصولات دیگر مردمی در آمد بیشتری نسبت به دوره های قبلی کسب کرد.

,

حاجی افزود: شورای سابق از لحاظ توزیع امکانات و خدمات، تبریز را به 2 بخش تبریز جدید و قدیم تقسیم کرد. به طور مثال تبریز خیابان امام با تبریز حاشیه شهر  شباهتی به هم ندارند امکانات  کلان بیشتر به بخش تبریز جدید اختصاص یافته و بخش قدیم تبریز با کمبود امکانات یا حتی در شرایطی نبود امکانات مواجه است.

,

وی اظهار داشت: مصوبه ای در شورای قبل تبریز به تصویب رسید که  طبق آن درآمد هر منطقه از شهر باید به خود آن منطقه اختصاص  یابد در نتیجه مناطق جدید شهر روز به روز  رو به پیشرفت گذاشت ولی هلال حاشیه تبریز با بیش از 400 هزار نفر که سطح بضاعتشان بالا نیست روز به روز فقیر تر و از امکانات شهری محروم تر شدند.

,

حاجی تصریح کرد: اولویت های شورای پنجم و به خصوص شهردار جدید در وهله اول شناخت شهر به معنای حقیقی می باشد. حاشیه شهر را نمی توان با برزنت کشی و ایجاد دیوارهای بتنی از بین برد بلکه باید با برنامه ریزی منظم، مدون و آگاهی بیشتر نسبت به مشکلات، موانع را برطرف نمود.

,

این مدرس دانشگاه همچنین  اضافه کرد؛ متاسفانه پروژه های عمرانی تبریز به صورت معامله ای پیش رفته است. باید در آمد شهری باید مثل در آمد نفتی نسبت به نیاز و پروژه ها تعریف و توزیع شود.

,

وی بیان داشت: در بحث فرهنگی تبریز از یک سو به سمت حاشیه نشینی و بافت فرسوده نا متعارف و از سوی دیگر به سمت ساختار مدل غربی پیش می رود. باید تبریز علاوه بر پیشرفت، در جهت تصحیح در جهت مدل شهری اسلامی حرکت کند و این دو یک دیگر را نقض نمی کنند.

,

حاجی در پایان با اشاره به شعارهای ایام انتخابات گفت:نیازهای حاشیه ای تبریز فقط در زمان انتخابات مطرح می شود وبعد از انتخابات به باد فراموشی سپرده می شود. امیدواریم اعضای جدید شورا به شعارهای خود که مردم به آن اعتماد کرده اند پایبند باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه