اخبار داغ

به مناسبت اربعین حسینی؛

14 موکب از استان سمنان در عراق مستقر می‌شود/ پذیرایی از 25 هزار زائر

14 موکب از استان سمنان در عراق مستقر می‌شود/ پذیرایی از 25 هزار زائر
14 موکب استان سمنان طی اربعین سالجاری، اسکان و تغذیه 25 هزار زائر اربعین حسینی در کشور عراق را برعهده دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرآت، صبح امروز دومین همایش استانی مسئولین کمیته های جذب مشارکت های مردمی واسکان و تغذیه و مدیران موکب های اربعین حسینی (ع) با حضور حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استان سمنان، رمضانعلی حلوایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، مسئولان کمیته جذب مشارکت های مردمی واسکان و تغذیه و شورای سیاستگزاری کمیته اسکان و تغذیه استان سمنان در امامزاده یحیی (ع) سمنان  برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

استقرار 14 موکب استان سمنان در کشور عراق

, استقرار 14 موکب استان سمنان در کشور عراق,

حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی و دبیر ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی استان سمنان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص برپایی موکب های استان در کشور عراق گفت: 14 موکب در کشور عراق، مرز مهران، نجف و کربلا از سوی استان سمنان برپا خواهد شد.

,

دبیر ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی استان سمنان با بیان اینکه موکب نجف مسئولیت اسکان و پذیرایی 10 هزار نفر را بر عهده دارد، اظهار کرد: 10 هزار زائر نیز در موکب های استان در شهر کربلا اسکان و پذیرایی خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه  موکب های مرز مهران نیز 5 هزار زائر را اسکان و پذیرایی خواهد کرد، افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین نیز موکبی فرهنگی برپا می شود که کارهای فرهنگی و تغذیه را انجام خواهد داد.

,

اسلامی راد خاطرنشان کرد: موکب هایی هم خارج از سهمیه   در کربلا برپا خواهد شد تا به زائران خدمات دهی بیشتری شود.

,

پذیرایی از 5 هزار زائر در مرز مهران

, پذیرایی از 5 هزار زائر در مرز مهران,

مهدی کاشفی مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه در بخش سازمانی سپاه و ستاد عتبات، معاونت آماد و پشتیبانی اقداماتی را متقبل شده است، گفت: برای سومین سال متوالی 25 تا 30 دستگاه خودرو به  مرزمهران اعزام می شوند.

,

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان افزود: خودرو های شخصی تا شهر مهران بیشتر نمی توانند بیایند به همین دلیل خودروهای مجموعه ی سپاه استان سمنان زائران  را از شهرمهران یا پل زائران بصورت رایگان تا لب مرز می آورند.

,

وی با بیان اینکه پشتیبانی از 17 موکبی در نجف، مسیر بین نجف کربلا، خود کربلا را برعهده داریم، ادامه داد: پشتیبانی از ترابری، خودروهای سبک و سنگین، اتوبوس، کامیون و جابجایی اقلام، تغذیه و اسکان و چایخانه بر عهده کمیته پشتیبانی ستاد عتبات است.

,

وی با اشاره به مشکلات و نبود جای اسکان و تغذیه در مرز مهران در اربعین سال گذشته گفت: به منظور خدمات دهی بیشتر به زائران امسال موکب پنج هزار نفری به استان ها واگذار شده است.

,

مسئول کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه 5 استان پذیرایی از زائران در موکب مهران را برعهده گرفته اند، اظهار کرد: این موکب به صورت 24 ساعته در بحث اسکان و تغذیه، پذیرای 5 هزار مسافر است.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر 50 هزار کلوچه و آبمیوه تهیه شده که قرار است در آنجا  در بین زائران تقسیم شود.

,

کاشفی با اشاره به اینکه علاوه بر پذیرایی و اسکان پنج هزار زائر در روز، 3 دستگاه نانوایی نیز نان گرم پخت می کنند، گفت:  دو دستگاه نان و یک دستگاه شیرمال  پخت می کنند که قرار است روزانه حود 2 هزار شیرمال پخت و بین زائران اباعبدالله الحسین تقسیم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه