اخبار داغ

تجمع کارگران گروه صنعتی نیکو در ابهر

کارگران گروه صنعتی نیکو: 7 ماه از حقوق و مطالبات‌مان را نگرفته‌ایم/ کارفرما: مشکل سرمایه در گردش داریم

کارگران گروه صنعتی نیکو: 7 ماه از حقوق و مطالبات‌مان را نگرفته‌ایم/ کارفرما: مشکل سرمایه در گردش داریم
کارگران گروه صنعتی نیکو در ابهر امروز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات‌شان از طرف کارفرما این مجتمع صنعتی را به تعطیلی کشاندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا ;کارگران گروه صنعتی نیکو در ابهر امروز در اعتراض به  عدم پرداخت مطالبات‌شان از طرف کارفرما دست به تجمع زدند و مانع از ادامه کار دستگاه‌های این کارخانه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا, ;,

گروه صنعتی نیکو در سال ۱۳۶۳ با تاسیس شرکت ریسندگی گل ریس فعالیت خود را در صنعت نساجی در بخش ریسندگی آغاز کرده است.

,

گروه صنعتی نیکو ابهر که در سال 87 به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شد، این روزها حال و روز خوشی ندارد و مدیرعامل آن معتقد است که به دلیل نداشتن سرمایه در گردش دچار مشکل شده است.

,

یکی از کارگران گروه صنعتی نیکو در ابهر در خصوص مشکلات پیش آمده و تجمع امروز کارگران گفت: کارگران به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان امروز مانع فعالیت سالن رینگ نخ این کارخانه شدند.

,

وی با بیان اینکه سالن رز نرمین نیز به دلیل تجمع کارگران تعطیل شد، ابراز کرد: کارگران تاکید داشتند که تا وقتی مطالبات‌مان را نگیریم از کارخانه بیرون نخواهیم رفت و بعد از حضور و صحبتهای مسئولان شهرستان کارگران سالن را ترک کردند.

,

این کارگر با بیان اینکه جمع مطالبات کارگران 4 میلیارد و 200 میلیون تومان است، افزود: حقوق 7 ماه و مطالبات دیگر پرداخت نشده بود که 2 میلیارد از این مطالبات از محل فروش ضایعات به کارگران پرداخت شده و 2 میلیارد و 200 میلیون از مطالبات باقی مانده است.

,

وی با بیان اینکه این مجتمع در گذشته 300 کارگر داشت، خاطرنشان کرد: اکنون دو سال است کارخانه متوقف شده بود و بعد از آغاز به کار تعدادی از سالنها اکنون حدود 150 نفر در این مجتمع فعال هستند.

,

یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه کارگران سالن رز نرمین دیگر برای آقای نیکوخصال کار نمی‌کنند اما در سالن رینگ 100 نفر برای ایشان کار می‌کنند، اظهار کرد: این 100 کارگر علاوه بر مطالبات گذشته که 7 ماه بود و بخشی از آن پرداخت شده اکنون نیز سه ماه از حقوق‌شان را نگرفته‌اند.

,

محمد نیکوخصال مدیرعامل گروه صنعتی نیکو در خصوص تجمع کارگران این مجتمع گفت: چند ماهی است که حقوق کارگران عقب افتاده است، نزدیک به دو سال بود که این کارخانه تعطیل بود.

,

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی مجدد حقوق این کارگران را پرداخت خواهم کرد، افزود: مشکل اصلی ما اکنون سرمایه در گردش است و اگر این مشکل حل شود ظرفیت ایجاد اشتغال برای 1000 نفر را داریم و در مرحله نخست می‌توانیم برای 600 نفر شغل ایجاد کنیم.

,

مدیرعامل گروه صنعتی نیکو با اشاره به اینکه واحدهای ما برپایه صادرات است، ابراز کرد: در گذشته برای ما 77 ال سی صادراتی آلمان، ایتالیا و فرانسه باز شده بود اما این شرایط را از دست دادیم و برگشت پول سخت شده است.

,

وی با بیان اینکه ما از بازار خارج شدیم و برگشت نیاز به سرمایه در گردش دارد، عنوان کرد: با مسئولان شهرستانی و استانی رایزنی‌هایی داشتیم، به دلیل عقب افتادن اقساط و برگشت چکها مشکلات بانکی نیز داریم.

,

نیکوخصال بیان کرد: به نظرم عقب افتادن حقوق کارگران بیشتر از پنج ماه نیست چون بخشی را پرداخت کرده‌ایم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه