اخبار داغ

مفتی اهل سنت کشور لبنان:

صحیفه سجادیه برگرفته از روح معنوی پیامبر اکرم (ص) است

صحیفه سجادیه برگرفته از روح معنوی پیامبر اکرم (ص) است
مفتی اهل سنت کشور لبنان گفت: صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) و ادعیه شریف آن برگرفته از دعاهای پیامبر اکرم (ص) و روح عبادی آن حضرت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ ایمن الرفاعی مفتی اهل سنت کشور لبنان در حاشیه هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به نحوه تقرب به خدای متعال از طریق نماز و دعا،اظهار کرد: دعا و نماز حلقه وصل بین انسان و خدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این مفتی اهل سنت کشور لبنان با بیان اینکه نمی توان دو بخش مهم حقوق و ادعیه را از یکدیگر جدا کرد، افزود: برای دریافت رابطه بین حقوق و ادعیه باید ارتباط آنها در زمان واقعه کربلا را مورد مطالعه قرار داد.

,

وی با ذکر این مطلب که واقعه کربلا نتیجه روی زمین ماندن و نادیده گرفته شدن دستورالعمل های الهی است، گفت: این واقعه منجر به ایجاد مرحله جدید جریان شریعت و زندگی شد.

,

ایمن الرفاعی ادامه داد: واقع کربلا زمانی رخ داد که لشکریان کفر نماز را به امامت امام حسین (ع)اقامه کردند، اما با وجود این که دیانت و امامت او را سیاسی و شرعی پذیرفته بودند با او به جنگ و ستیز برآمده و واقعه کربلا را رقم زدند.

,

شیخ الرفاعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح اهمیت نماز، اظهار کرد: نماز نزد پرودگار واجب است و غیر آن چیز دیگری به این اهمیت واجب نشده است.

,

وی از دعا به عنوان مغز نماز نام برد و با ذکر این مطلب که در دعا حالت هایی نظیر مظلومیت، ترس و توبه وجود دارد، افزود: کلام دعا در بالاترین حالت کلام بشریت می رسد و پایین تر از کلام خداوند است.

,

این مفتی اهل سنت لبنان بیان کرد: نماز دارای حقوقی است که سجده، نزدیکترین حالت نماز برای مومن برای دستیابی به تقرب به خداوند است و امام سجاد(ع) از این طریق به خدای خود تقرب می جست.

,

شیخ ایمن الرفاعی گفت: امام سجاد (ع) با مظلومیت زندگی می کرد و همواره بر این تاکید داشت که مظلوم باش تا پیروز شوی، چرا که بین دعا، مظلومیت و خداوند، حجاب و ستری نیست.

,

وی افزود: صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) و ادعیه شریف آن برگرفته از دعاهای پیامبر اکرم (ص) و روح عبادی آن حضرت است.

,

این مفتی اهل سنت لبنان خاطرنشان کرد: فضای نورانی نبوی، علوی و سجادی صحیفه امام سجاد (ع) را کسی آن را درک نخواهد کرد و از آن بهره نخواهد برد مگر آنکه در آن راه قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه