اخبار داغ

۳ استراتژی کاهش هدر رفت آب

۳ استراتژی کاهش هدر رفت آب
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از 3 استراتژی کاهش هدررفت آب خبر داد و گفت: هدر رفت آب از 33 درصد سال 83 به 25.5 درصد در انتهای سال 95 رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس،علی سیدزاده در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به اینکه هدررفت آب در سال 83، 33 درصد بود و در انتهای سال 95 این عدد به 25.5 درصد رسیده است، گفت: برای کاهش هدررفت آب اقدامات زیادی صورت گرفته به طوری که با کنترل فشار، تعویض کنتورهای فرسوده، اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده موفق شدیم روند کاهشی هدررفت آب را ادامه دهیم به طوری که بر اساس استانداردهای جهانی و آمار بانک جهانی میزان هدررفت شبکه‌ آب در ایران نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه در وضعیت خوبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بانک جهانی میانگین هدررفت آب در کشورهای در حال توسعه 35 درصد است، این در حالی است که این عدد در ایران به 25.5 درصد می‌رسد.

,

سیدزاده تأکید کرد: سه استراتژی مهم برای کاهش هدررفت آب در پیش گرفتیم، گفت: مطابق استانداردهای انجمن جهانی آب توانستیم با استفاده از کنترل و مدیریت فشار، بازسازی شبکه‌ها و نشت‌یابی میزان هدررفت آب در شبکه را به وضعیت مطلوبی برسانیم اما باید با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به اصلاح و بازسازی شبکه اقدام کنیم.

,

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه امیدوار هستیم با کمک دولت و مجلس اعتبار لازم برای اصلاح و بازسازی شبکه اختصاص یابد، گفت: سهم آب شرب کشور حدود 7 درصد است، بنابراین اگر طرح‌های تأمین آب به بهره‌برداری برسد تأمین آب شرب شهرها مشکلی نخواهد داشت.

,

وی در خصوص هدررفت ظاهری و نشت‌ واقعی آب، گفت: در بخش هدررفت ظاهری و نشت واقعی اقدامات خوبی صورت گرفت و موفق شدیم اقدام به تعویض کنتورهای خراب کرده و در کنترل مصارف مجاز بدون درآمد برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد.

,

سیدزاده افزود: هر سال بیش از 17 هزار و 179 کیلومتر از شبکه آب اصلاح و بازسازی می‌شود و در سال 95 توانستیم یک میلیون و 200 هزار انشعاب غیرمجاز را شناسایی و 2107 کیلومتر از شبکه را اصلاح و نوسازی کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه