اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان میبد:

8/5 درصد از جمعیت شهرستان میبد سالمند هستند

8/5 درصد از جمعیت شهرستان میبد سالمند هستند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در همایش تکریم از سالمندان گفت: 8/5 درصد از جمعیت شهرستان میبد سالمند هستند و این آمار نشان می دهد که در سالهای آینده با افزایش جمعیت سالمند روبرو هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  میبد خبر، همایش تکریم از سالمندان با عنوان همایش پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان میبد در مدرسه دخترانه خدیجه ابطحی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

جواد سهیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در حاشیه این همایش بیان داشت: آمار ها نشان می دهد که 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که این رقم در شهرستان میبد 8/5 درصد و در استان یزد 9 درصد می باشد که این آمارها نشان دهنده این این است که طی 30 سال آینده جمعیت سالمند جامعه 3 برابر خواهد شد.

,

وی افزود: گروههای سنی سالمند نیاز های جسمانی، روانی و اجتماعی متفاوتی دارند و مسئولین باید از الان به فکر سی سال آینده بوده و به نوع بافت شهری و نوع خدماتی که در شهر ما ارائه می شود، نوع حمل و نقل و نیازهای بهداشتی و درمانی متفاوتی که این قشر دارند توجه ویژه داشته باشند و قطعا باید زیرساخت ها و پیش بینی های لازم برای این افزایش جمعیتی گروه سنی سالمند در سال های آینده صورت گیرد.

,

دکتر سهیلی با توجه به نیازهای متفاوت گروه سنی سالمند در جامعه اظهار داشت: متاسفانه شاهد افزایش بیماری های غیر واگیر در جامعه و مخصوصا در گروه سنی سالمندان هستیم که قطعا اگر این گروه سنی آموزش های لازم را ببینند و تغذیه و تحرک بدنی متناسب با سن خودشان را داشته باشند می توانند از بروز این بیمارها پیشگیری کرده و حتی اگر مبتلا به این بیماریها شدند این بیماری ها را کنترل و یا حداقل بتوانند از عوارض این بیماری ها بکاهند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد با اشاره به برگزاری این همایش بصورت نمادین برای تکریم سالمندان اذعان داشت: ما در طول سال در تمام مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت بسته های خدمتی داریم که به سالمندان ارائه می شود و افراد سالمند می توانند به نزدیک ترین خانه بهداشت و یا پایگاه سلامت تحت پوشش خود مراجعه کرده و از کارشناس هایی که در مراکز ما هستند در زمینه تغذیه، سلامت روان، معاینات پزشکی و سایر مراقبین سلامت خدمات بهداشتی و درمانی رایگان را دریافت کنند.

,

اجرای مسابقه برای سالمندان و اهدای جوایز از برنامه های جانبی این همایش بود.

,

انتهای پیام/اد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه