اخبار داغ

گزارش؛

ضرورت توجه ویژه به ورزش در شهرستان ملکشاهی

ضرورت توجه ویژه به ورزش در شهرستان ملکشاهی
زیرساخت های ورزشی شهرستان ملکشاهی در خور و متناسب با استعدادهای موجود در این شهرستان نمی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ملکشاهی خبر، شهرستان ملکشاهی از لحاظ امکانات و زیرساخت های ورزش، تنوع و کمیت و کیفیت آنها در سطح پائینی قرار دارند و نیازمند توجه ویژه مسئولین شهرستانی و استانی است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ملکشاهی خبر,

نظر به وجود استعدادهای عالی ورزشی در همه رشته در میان ورزشکاران این شهرستان، توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای منطقه ضروری است.

,

ورزشکاران غیور این شهرستان تاکنون در رشته هایی نظیر کشتی، تکواندو، کاراته، دفاع شخصی، وزنه برداری، پاورلیفتینگ، فوتبال و... در سطوح کشوری و استانی درخشش های متنوعی داشته اند و کسب مدال نموده اند، از این لحاظ انتظار می رود در سطح این شهرستان قهرمان پرور، باشگاههای ورزشی مجهزی در اختیار ورزشکاران باشد. روستاهای شهرستان از باشگاه ورزشی و زمین فوتبال بهره مند شوند و چندین زمین چمن مصنوعی یا طبیعی برای فوتبال شهرستان در نظر گرفته شود.

,

لازم است سالنهای ورزشی سرپوشیده، استخرهای شنا، میادین اسب سواری یا سوارکاری برای ورزشکاران و علاقه مندان درنظر گرفته شود.

,

درحال حاضر ورزشکاران از لحاظ جمعیت در شهرستان در سطح خوبی قرار دارند اما امکانات استعداد پروری ورزشی جوابگو نیست.

,

ورزش کوهنوردی و تیمهای کوهنوردی در رده های سنی مختلف در شهرستان فعال و دایر نیستند، ورزش بانوان با کمبود جدی فضای اختصاصی ویژه بانوان مواجه شده است و ورزش صبحگاهی در پارک این شهرستان برای عموم اجرا یا فرهنگ سازی نشده است.

,

به ورزش دوچرخه سورای به خوبی پرداخته نشده و این در حالی است که برای هر نوع ورزشی که به ذهن آید در شهرستان ملکشاهی قابلیت خوبی مشاهده می شود.

,

ورزش بانوان به ویژه در این شهرستان در حد و شان زنان ورزشکار این خطه نمی باشد و شهریه باشگاههای شخصی نیز گران است.

,

نوجوانان شهرستان ملکشاهی نیز بطور ذاتی عاشق ورزش و تحرک و قهرمانی هستند اما پرورش استعدادهای ورزشی شهرستان به نحوی نیست که جوابگوی خواسته ها باشد.

,

سرمایه گذاری در بخش ورزش شهرستان با توجه به نقش ویژه ورزش در سلامتی جامعه ضروری به نظر می رسد. در حال حاضر در سطح شهرستان، ورزش کارکنان ادارات ، ورزش همگانی و ورزش بانوان در سطح مطلوبی نیست و از جمله موانع اصلی این امر، فضای ورزشی اندک و ناکافی است.

,

مکانهای کنونی ورزش سطح شهرستان از لحاظ تجهیزات، امکانات گرمایشی و سرمایشی در حد مطلوب نیستند و برنامه حضور مربیان و زمان بندی دوره های آموزشی ایده آل نمی باشد و این امر خصوصا در اوقات فراغت فصل تابستان بیشتر نمود پیدا می کند، ایامی که مدارس و دانشگاهها تعطیل هستند و نوجوانان و جوانان بیشتری طالب حضور در برنامه ها و کلاسهای ورزشی هستند.

,

ورزش و جوانان ملکشاهی در حیطه آموزش رشته های متنوع ورزشی با کمبود امکانات، بودجه و مربی مواجه است و مقوله آموزشی در تربیت بدنی هم در این شهرستان ضعیف یا در حد مورد انتظار نمی باشد.

,

زمبن ورزشی بزرگ شهرستان از مرکز شهرستان دور بوده و جاده دسترسی به آن خاکی و فاقد روشنایی برای تردد شبانه است.

,

در مجموع در کل شهرستان ملکشاهی یک مجتمع کامل ورزشی به چشم نمی خورد و باشگاههای کوچکی در مکانهای نامناسب از جمله زیرزمینها، مغازه ها و ... فعالیت دارند.

,

متاسفانه از زمان تشکیل وزارت ورزش وجوانان، درسطح این شهرستان نه به ورزش پرداخته شده است و نه به جوانان و به جرات می توان گفت که در زمان دولت تدبیر و امید در راه توسعه ورزش این منطقه تدبیر خاصی ارائه نگردیده است.

,

پرداختن به ورزش و صرف هزینه در راه ورزش طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسراف نمی باشد، زیرا ورزش است که فرد و جامعه را سالم نگه می دارد و از راه قهرمان پروری و مسابقات ملی و کشوری هم افتخار آفرینی به بار می آورد و هم سود آور است.

,

ورزش با پرکردن اوقات فراغت جوانان، مانع از مسائلی چون اعتیاد، بی انگیزگی و رخوت در جامعه است.

,

جوانان، نوجوانان و آحاد مردم شهرستان ملکشاهی از مسئولان ورزش استانی انتظار دارند به طور چشمگیر و قابل ملموسی به حوزه ورزش این شهرستان بپردازند و خواسته های آن را پیگیر شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه