اخبار داغ

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران:

30 هزار سند استاندارد ملی در ایران تدوین شده است

30 هزار سند استاندارد ملی در ایران تدوین شده است
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه استاندارد رگ حیات بنگاه های اقتصادی است گفت: در مسیر ادامه حیات یک بنگاه اقتصادی دریافت استاندارد اجبار است نه انتخاب.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، علی اباذری معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی که با حضورمدیران و مسئولان صنایع فعال مشمول استاندارد در جزیره کیش در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد با اشاره به اینکه استاندارد در کشور ما سابقه ای 90 ساله دارد اظهار کرد: با ظهور و بروز استاندارد در ایران بنگاه های اقتصادی و صنعتی شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی با هریک با هدف خاصی شکل گرفته اند که با دست یابی به آن هدف بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کنند در مسیر تحقق این هدف امروز نگاه سنتی دیگر پاسخگو نیست.

,

استاندارد اجبار است نه انتخاب

, استاندارد اجبار است نه انتخاب, استاندارد اجبار است نه انتخاب,

معاون استاندارد ملی با بیان اینکه در مسیر ادامه حیات یک بنگاه اقتصادی دریافت استاندارد انتخاب نیست بلکه یک اجبار است  ادامه داد: امروز اگر یک واحد تولیدی برای ادامه حیات و بقا تنها به مرزهای جغرافیای یک کشور بیاندیشد حیات برای وی امکان پذیر نخواهد بود افزود امروز باید تولید کننده به یک تولید مقطعی بسنده نکرده و فراتر از مرزها را مد نظر داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه رضایت مشتریان از مهمترین مسئله ای است که در تولید باید مورد نظر قرار گیرد افزود: یک مشتری راضی می تواند در مرحله اول 5 نفر و در مرحله بعد 16 نفر را به خرید محصول ترغیب کند اما یک مشتری ناراضی از کیفیت محصول تولیدی در مرحله او 10 نفر و در مرحله بعد 75 نفر را از خرید و استفاده از این محصول باز می دارد و این نشان می دهد که کیفیت در تولید و راضی نگاه داشتن مشتری به چه میزان اهمیت دارد.

,

این مقام مسئول در استاندارد ملی ایران با تاکید بر اینکه در دنیای امروز بحث فراتر از کنترل کیفی است تصریح کرد: امروز بحث بر سر مسئولیت اجتماعی است.

,

وی با بیان اینکه هر واحد تولیدی در تولید محصول خود به هزاران نفر خدمات ارائه می کند از این جهت مسئولیت اجتماعی بالایی را بر عهده دارد افزود: کیفیت حد ایستا ندارد و خدمات دهندگان به مردم باید هر روز نسبت به روزهای دیگر بر افزایش کیفیت محصولات خود بیاندیشند.

,

ایرانیان باستان در ارتقاء کیفیت و استاندارد پیشرو بودند

, ایرانیان باستان در ارتقاء کیفیت و استاندارد پیشرو بودند, ایرانیان باستان در ارتقاء کیفیت و استاندارد پیشرو بودند,

اباذری با اشاره ای به تاریخ باستان ایران زمین بیان کرد: اگر به ایران باستان نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که پیشینیان ما در حوزه ارتقاء کیفیت و استاندارد مردمی پیشرفته بودند به گونه ای که ساختمان های قدیمی 2500 ساله همچنان ایستاده اند و امروز کمتر می توان در حد کیفیت ماندگاری چون آنان ساخت و سازی انجام داد.

,

وی به شبکه فاضلاب در چغازنبیل که در سه هزار و یکصد و پنجاه سال پیش مورد استفاده قرار گرفته اشاره کرد و افزود: شبکه فاضلاب به صورت کنونی در اروپا تنها 150 سال است که به وجود آمده اما شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ای که در چغازنبیل استفاده شده در یک مسیر طولانی فاضلاب را جمع آوری کرده و با تصفیه آن، آب های تصفیه شده را مورد استفاده قرار می دادند.

,

این مسئول در استاندارد ملی ایران در ادامه بیان کرد: در موزه های ایران هزاران هزار اثر دیه می شود که با کیفیت، دقت و استحکام بالا ساخته و استفاده شده است و پس از تشرف ایرانیان به دین اسلام، این نگاه رنگ و بوی دینی و اعتقادی گرفت زمانی که خداوند می فرماید: ما همه چیزرا برای کاری خلق کردیم و هیچ چیز را بیهوده و عبث نیافریدم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهان پیش از انقلاب اسلامی عنوان کرد: در دنیا دو گفتمان بلوک شرق و بلوک غرب حاکم بود و با پیروزی انقلاب اسلامی ظهور گفتمانی جدید هر دو بلوک قدرت را به چالش کشید به شکلی که آنان را به فکر نابود کردن گفتمان انقلاب اسلامی انداخت.

,

اباذری با اشاره به اینکه دشمن توان نظامی خود را در برابر ایران اسلامی آزمود اما نتیجه مطلوبی از آن به دست نیاورد تاکید کرد: همه امید غرب به این است که ما در ادعای عرضه گفتمان جدید به دنیا ناتوان ظاهر شده و الگویی برای ارائه نداشته باشیم.

,

استاندارد معیار سنجش کیفیت کالا در جهان

, استاندارد معیار سنجش کیفیت کالا در جهان, استاندارد معیار سنجش کیفیت کالا در جهان,

وی به نامگذاری سال های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب با عناوین اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، جهاد اقتصادی و حمایت از سرمایه ایرانی اشاره و تصریح کرد: این نامگذاری ها قطعا بی حکمت نبوده و نشان می دهد که عبور موفق از گردنه و پیچ های سختی که در آن قرار گرفته ایم یک کار مضاعف و تلاشی جهادی می طلبد.

,

به گفته این مسئول استاندارد ملی اگر نتوانیم یک الگوی اقتصادی صحیح به جهان معرفی کنیم بلوک های قدرت به خواست قلبی خود دست خواهند یافت.

,

وی با اشاره به اینکه برای آن ها یک جمهوری اسلامی  ناکارآمد با تولیدات بی کیفیت، ضعیف و خارج از استاندارد مطلوبتر است عنوان کرد: برای آن ها یک گفتمان ضعیف ناکارآمد بدون توان ملی، راهبرد مناسب تری خواهد بود تا مبارزه نظامی که هزینه های بالاتری در ابعاد اقتصادی و سیاست جهانی به همراه خواهد داشت.

,

معاون استاندارد ملی استاندارد را زبان گفتگو با دنیا برشمرد و افزود: امروز در مواجهه با بازار جهانی اولین سوال از تولید کنندگان این خواهد بود که محصولات خود را با چه معیار و میزان و براساس کدام شاخص ها سنجیده و به بازار عرضه کرده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز باید تولید کنندگان ما  فراتر از صرف تولید به تولید باکیفیت و فراتر از مرزهای جغرافیای داخلی بیاندیشند.

,

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه اگر کار، تولید و ارتقاء کیفیت در کشور ثواب داشته باشد در جزیره کیش با مشکلات خاص به ویژه شرجی بالای هوا و خورندگی بسیار فعالیت استاندارد ثوابی بیشتر دارد از دست اندرکاران اداره استاندارد جزیره کیش و فعالان مشمول استاندارد که اقدام به دریافت نشان استاندارد کرده اند تقدیر کرد.

,

شعار 2017 روز جهانی استاندارد«استاندارد شهرها را هوشمند تر می کند»

, شعار 2017 روز جهانی استاندارد«استاندارد شهرها را هوشمند تر می کند», شعار 2017 روز جهانی استاندارد«استاندارد شهرها را هوشمند تر می کند»,

سعید صومه رئیس اداره استاندارد جزیره کیش نیز در این مراسم با تبریک روز جهانی استاندارد 14 اکتبر برابر با 22 مهرماه را روز جهانی استاندارد عنوان کرد و افزود: هر سال سازمان جهانی استاندارد شعاری را به عنوان خط مشی اعضای سازمان معرفی می کند تا هر کشور براساس شرایط خود برنامه ریزی کرده و در آن مسیر حرکت کند.

,

وی ادامه داد: شعار 2017 استاندارد جهانی« استاندارد شهرها را می توانند هوشمند کنند » انتخاب شده است شاید به این دلیل که هر روز دامنه شمول استاندارد در جهان در حال گسترش است و نیاز به توجه به استاندارد در زندگی روزمره بیش از پیش احساس می شود.

,

صومعه تشریح کرد: اداره استاندارد کیش از سال 1393 با انعقاد تفاهم نامه ای میان سازمان ملی استاندارد و سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس شد و در تمام حوزه هایی که ادراه ملی استاندارد کشور فعال است، ارائه خدمات می کند.

,

وی محورهای فعالیت اداره استاندارد کیش را صادرات و واردت با هدف تسهیل و تسریع در فعالیت ها و کاهش هزینه ها، نظارت بر اجرای استاندارد با هدف افزایش ایمنی و سلامت با ابزار کنترل کیفیت واحدهای مشمول استاندارد و ترویج فرهنگ استاندارد برشمرد.

,

رئیس اداره استاندارد کیش با تاکید بر اینکه استاندارد در تمام کشور مظلوم واقع شده است افزود: شاید به دلایل مختلفی چون پیچیدگی زندگی شهری در داخل کشور به این مسئله به صورت ریشه ای توجه نشده است اما در جزیره کیش با اعتقاد قلبی به اینکه ترویج استاندارد می تواند دگرگونی ایجاد کند و در این حوزه از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخورد است هدفگذاری های خوبی صورت گرفته است.

,

وی هدفگذاری نخست را دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در این راستا بزودی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش کیش منعقد خواهد شد زیرا ترویج فرهنگ استاندارد و آموزش امری تک بعدی نیست و نیازمند کار گروهی است.

,

صومعه همچنین از طرح بازبینی ادواری رایگان آسانسورهای فعال در جزیره کیش خبرداد و افزود: این فرآیند در هفته استاندارد صورت گرفته و امید است همکاری های خوبی در این زمینه از سوی بخش های مختلف جامعه به ویژه اماکن عمومی، برج های مسکونی و مراکز اقامتی که از پیش نیز همکاری خوبی داشته اند صورت پذیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: لازمه ایمنی، فرهنگ سازی و آگاه سازی است.

,

در این مراسم از دو شرکت دیپلمات بتن و لطافت کیش به عنوان شرکت های نمونه در کنترل کیفیت محصولات تولیدی همچنین از شرکت میتا کیش در راستای همکاری با اداره استاندارد کیش و حمید سرکاری مدیرعامل آزمایشگاه نگین آزمای کیش به عنوان آزمایشگاه برتر استاندارد کیش با اهداء لوح تقدیر، تندیس استاندارد ایران و هدایای نقدی تقدیر شد.

,

لازم به ذکر است از سال 1970، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.

,

 در سال جاری میلادی(2017) برای اولین بار طرح یک ایرانی به عنوان اثر برگزیده روز جهانی استاندارد معرفی و طرح پوستر رضا رحیمیان با "عنوان استانداردها، شهرها را هوشمندتر می کنند" پوستر برتر 2017 انتخاب گردید.

,

این شعار نشانگر این است که در حقیقت ویژگی و دامنه شمول استاندارد وسیع بوده و می تواند در تمام شرایط زندگی تاثیرگذار و نقش افرین باشد. در این خصوص می توان به سخن پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) الگوی عدالت و پیام آور خوبی ها اشاره کرد که می فرمایند: «همانا خدای تعالی دوست می دارد هر گاه یکی از شما عملی را انجام می دهد آن عمل را منظم و درست انجام دهد» که این حدیث زیربنا، کامل ترین و پویاترین تعریف استاندارد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه