اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

تواضع، تعبد و ترس از حدود الهی از خصایص آیت الله مهاجر بود

تواضع، تعبد و ترس از حدود الهی از خصایص آیت الله مهاجر بود
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تواضع، تعبد و ترس از حدود الهی از خصایص آیت الله مهاجر بود گفت: تجلیل ما از یک عالم تعظیم از جسم او نیست، بلکه تعظیم از روح بلند و با معرفت خدایی او و تقدیر از جایگاه علم و معرفت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه دوشنبه، در مراسم تجلیل از 70 سال فعالیت تبلیغی آیت الله مهاجر در مسجد قبای اصفهان، اظهار کرد: این مراسم به منظور تجلیل از شخص آیت الله مهاجرنیست، بلکه تجلیل از شخصیت ایشان است، چرا که وقتی تجلیل از شخصیت شد، عبرت حاصل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

وی با اشاره به آیه 33 سوره حج که می فرماید، «کسانی که شعائرالهی را تعظیم می کنند برخاسته از تقوای دل آنها است» گفت: این نشان می دهد مردم با تقوای درونی خود یک مراسم تجلیل از یک عالم برجسته برگزار کرده اند.

,

استاد حوزه تصریح کرد: قرآن از علم تجلیل بسیار کرده و در سوره طه خداوند به پیامبردستور می دهد که درخواست کند همواره خداوند برعلمش بیفزاید، این درحالی است که پیامبرعالم به علم غیب هستند، براساس ایه 105 سوره توبه خداوند می فرمایدای پیامبر به مردم بگو هر عملی مردم می خواهند انجام بدهند، بدانند زیر علم پروردگار، رسول الله و 12 معصوم هستند.

,

وی ادامه داد: در آیه 43 سوره رعد می خوانیم که می فرماید ای پیامبر کسانی که کافرند و می گویند شما رسول خدا نیستید، شما پاسخ بده من دو شاهد دارم که همه علم کتاب را می دانند، نخست خداوند و دوم اشاره به علی بن ابی طالب(ع) دارد.

,

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: با همه این اوصاف خداوند در آیه 114 سوره طه می فرماید «پیامبر از خداوند بخواه که پروردگار علم تو را بیفزاید»، هر حرکتی ما انجام می دهیم نتیجه فکرو عقیده ما است، فکر و عقیده ما شاکله ما است، بر این اساس دین تاکید فراوان به تحصیل علم می کند، شروع رسالت پیامبر هم با اقراء آغاز می شود.

,

* دانستن و فهم از دین ارزشمند است

, * دانستن و فهم از دین ارزشمند است, * دانستن و فهم از دین ارزشمند است,

وی افزود: بنابراین در تجلیل از عالم به این نکته توجه می کنیم که سعی کنیم آن معرفت ارزش ما است، دانستن و فهم از دین ارزشمند است، و اگر کسی وجودش از معرفت به خدا لبریز شد، نفس او خدایی می شود،

,

آیت الله مهدوی تاکید کرد: کسانی که در کربلا به شهادت رسیدند افرادی بودند که سینه آنها مملو از معرفت به پروردگار به امام، قرآن و پیامبر بود و امروز اینگونه جلسات تجلیل، تقدیر از یک شخص نیست بلکه تجلیل از علم و عالم بوده است.

,

* امروز استفاده کنندگان و تولید کنندگان بمب اتم مدعی حقوق بشر برای دنیا شده اند

, * امروز استفاده کنندگان و تولید کنندگان بمب اتم مدعی حقوق بشر برای دنیا شده اند, * امروز استفاده کنندگان و تولید کنندگان بمب اتم مدعی حقوق بشر برای دنیا شده اند,

وی اذعان کرد: امروز دشمن ضربه شدیدی از نظام جمهوری اسلامی ایران خورده و به دنبال این است که به هر نحوی ضربه متقابلی وارد کند اما می بینید دشمن پایمال شدن حقوق های بشری که در کشورهای تحت سلطه خودش اتفاق می افتد را نمی بیند، ولی فریاد پایمال شدن حقوق بشر برای ایران سر می دهد، در حالی که در آمریکا به شدت حقوق بشر پایمال می شود و حتی اجازه نمی دهند بانوان با حجاب در دانشگاه تحصیل کنند.

,

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امروز استفاده کنندگان و تولید کنندگان بمب اتم مدعی حقوق بشر برای دنیا شده اند این در حالی است که سفارت خانه های آنها دستور دهنده کشتار هزاران جوان را صادر کرده اند

,

*علم، راه بیمه شدن در برابر حوادث زمانه وتوطئه های دشمن

, *علم، راه بیمه شدن در برابر حوادث زمانه وتوطئه های دشمن, *علم، راه بیمه شدن در برابر حوادث زمانه وتوطئه های دشمن,

وی با تاکید براینکه این مدعیان دروغین در شبکه های ماهواره ای به هر نحوی به نظام جمهوری اسلامی فشار می آورند و در زمان اعدام یک فرد متجاوز به عفت و و قاچاقچی مواد مخدر، فریاد پایمال شدن حقوق بشر سر می دهند، گفت: اگر می خواهید در فراز و نشیب هایی که در زمانه وجود دارد و دشمن به شدت علیه ما فعالیت می کند بیمه شوید، راهش علم است.

,

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: کسی که علم دارد، تقوا دارد و ما اگر می خواهیم مورد سوء استفاده دشمن نشویم راهش علم است که باید لباس تقوا را به تن کنیم.

,

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اجازه نداریم در هر جلسه حتی خصوصی برای گوش دادن علوم برویم، باید منشاء علم و عالم مشخص باشد، ما اجازه داریم فقط به مجتهد جامع الشرایط با چهار شرط خاص مراجعه کنیم و از او تبعیت کنیم.

,

وی در پایان گفت: آیت الله مهاجر یکسری ویژگی اخلاقی منحصر به فرد دارند که برای همه ما درس است، از جمله تواضع وافر ایشان که به هر کسی سلام می کند، دقت، ترس از حدود الهی، زهد و حُسن معاشرت با مردم و تعبدهای خاص ایشان ازدیگر خصایص است.

,

بر این اساس، در آیین نکوداشت و تقدیر از 70 سال فعالیت تبلیغی حضرت آیت الله مهاجر که در مسجد قبای اصفهان برگزار شد، کتاب «پیشوا» که مجموعه ای از خاطرات و زندگی نامه این عالم وارسته است رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه