اخبار داغ

چشم تیزبین خبرنگاران به دنبال رفع محرومیت ها / روزگار دانش آموزان بی مدرسه «سرگچ» دیشموک چگونه می گذرد؟ + تصاویر

چشم تیزبین خبرنگاران به دنبال رفع محرومیت ها / روزگار دانش آموزان بی مدرسه «سرگچ» دیشموک چگونه می گذرد؟ + تصاویر
با پیگیری های عدل هاشمی پور از محل کمک یک خیر؛ به ارزش بیش از ۵۰ میلیون تومان یک مدرسه دو کلاسه پیش ساخته در روستا احداث و ساخته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، 21 دانش اموز سرگچ دیشموک صاحب مدرسه شدند و ۱۰ کیلومتر از راه ارتباطی روستای سرگچ؛ وعده ساماندهی گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه,

بعد از تهیه گزارش، انتشار در رسانه ها و بازتاب آن، مسئولان شهرستان، استان و حتی کشوری به خصوص وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان داده و در جهت رفع مشکل نبود فضای آموزشی در روستای سرگچ؛ اقدام کردند.

,

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار کهگیلویه و مدیرکل اداره راه استان  و معاونان مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان در سرگچ حضور یافتند و ضمن بررسی مشکلات حوزه های مختلف، مدرسه پیش ساخته را افتتاح کرده، لوازم التحریر و کیف به دانش اموزان اهداء شد.

,

شاید وقتی گزارش مشکل نبود فضای اموزشی در سرگچ را تهیه و منتشر کردیم؛ کمتر کسی فکر می کرد که این همه بازتاب داشته باشد و یا در کمترین زمان ممکن، مشکل حل شود.

,

ولی بعد از انتشار این گزارش در کمترین زمان ممکن نه فقط مشکل دانش اموزان حل شد؛ بلکه مشکل راه ارتباطی مردم روستای سرگچ وعده ساماندهی گرفته است.

,

امید به منطقه بازگشت و امیدواری برای مردم سرگچ زنده شده است.

,

دانش آموزان شاد و با نشاط به کلاس درس برگشته و آینده ی روشن را برای خود در ذهن می پرورانند.

,

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی از اصحاب رسانه قدردانی کرد و تکلیف مشق ادامه زندگی مردم سرگچ را تعیین کرد.

,

۲۱ دانش اموز روستای سرگچ دیشموک به دلیل نبود فضای مناسب آموزشی در فضای آزاد به تحصیل می پرداختند که والدین انها ضمن گلایه از این وضع، اظهار داشتند: اگر فضای آموزشی مهیا نشود؛ ادامه تحصیل فرزندان مان را سخت خواهیم دید.

,

بعد از انتشار و بازتاب گزارش، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه توئیتر شخصی خود واکنش نشان داد و در قالب پیامی اظهار کرد: «از صبر و شکیبایی مردم روستای سرگچ دیشموک تشکر می‌کنم. مقرر شد با انتقال تجهیزات، کلاس درس جدیدی احداث شود و دانش آموزان از محل فعلی جابجا شوند. هرچند که این روستا به علت آبگیری سد بالیات، سال آینده تخلیه می‌شود.«

,

با پیگیری های عدل هاشمی پور از محل کمک یک خیر؛ به ارزش بیش از ۵۰ میلیون تومان یک مدرسه دو کلاسه پیش ساخته در روستا احداث و ساخته شده است.

,

آنچه در حاشیه ی افتتاح این مدرسه پیش ساخته گذشت، در گزارشی در زیر آمده است.

,

به محض انتشار خبر؛ اقدامات لازم صورت گرفت

,

علیشیر زهرایی معاون مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به محض دریافت خبر تا حدودی نادرست رسانه ای ترک تحصیل ۲۱ دانش آموز سرگچ، اقدامات لازم صورت گرفته است.

,

سرگچ های محروم زیادی در دیشموک وجود دارد

,

حسن امیریان بخشدار دیشموک خطاب به فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، گفت: سرگچ های محروم زیادی در دیشموک وجود دارد.

,

امیریان گفت: تقدیر و تشکر ویژه تقدیم اصحاب رسانه که با چشم تیزبین خود محرومیت ها را به مسئولان انتقال می دهند.

,

وی بیان کرد: اگر قلم و دوربین اصحاب رسانه نبود؛ شاید هم اکنون شاهد مرتفع شدن مشکل فضای اموزشی سرگچ نبودیم.

,

بخشدار دیشموک، به مشکلات فراوان روستاهای آجم، رودریش و پای پر اشاره کرد و گفت: از نیمه پائیز تا ۵ ماه ارتباط مرکز بخش به آجم و رودریش قطع می شود.

,

امیریان با بیان اینکه، خواست مردم دیشموک این است که به مشکل اساسی یعنی راه ارتباطی توجه شود، گفت: انتظار دارم عدل هاشمی پور مدیرکل راه را به بخش دیشموک بکشانند  و از نزدیک مشکل راه های ارتباطی دیشموک را بررسی کنند.

,

اصحاب رسانه دلسوزانه محرومیت ها را انعکاس می دهند

,

عدل هاشمی پور در حاشیه افتتاح مدرسه پیش ساخته  و در واکنش به انتقاد معاون اداره کل آموزش و پرورش از رسانه ای کردن مشکل نبود فضای اموزشی در سرگچ؛ از تلاش اصحاب رسانه در جهت انعکاس محرومیت‌ها قدردانی ویژه کرد و گفت: ‌اگر زحمات اصحاب رسانه نبود، حقیقتا مشکل  سرگچ به گوش مسئولین نمی رسید.

,

هاشمی پور گفت: از اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران دیشموک که به موقع و دلسوزانه محرومیت ها را انعکاس می دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

,

نماینده مردم در مجلس شورای با بیان اینکه؛ جای تاسف دارد که یک مدیر بر مسائل اطراف حیطه کاری خود مسلط نیست.

,

 

,

هاشمی پور بیان کرد:‌ مدیر ادارات مختلف مشکلات را به ما انتقال دهند تا  پیگیری کنیم.

,

وی گفت: اگر ۱۰ سال دیگر هم صبر می کردیم؛ نوسازی مشکل سرگچ حل نمی شد.

,

هاشمی پور اذعان کرد: از طریق رسانه ها مطلع شدم که دانش اموزان سرگچ فضای آموزشی ندارند.

,

وی گفت: در کمترین زمان ممکن با کمک یک خیر منابع مالی ساخت این مدرسه را تامین کردیم.

,

 

,

هاشمی پور با انتقاد از عدم تعامل مدیران آموزش و پرورش، تصریح کرد:‌ کدام مدیر به من نامه نوشت و من مشکلش را حل نکردم.

,

نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به پیام وزیر آموزش و پرورش هم انتقاد شدید کرد و گفت: متاسفم برای کسی که اطلاعات غلط به وزیر آموزش و پرورش داده است.

,

هاشمی پور گفت: به وزیر آموزش و پرورش عرض کردم جناب بطحایی چه کسی به شما اطلاعات داده که نسنجیده پیام دادید؛ سال آینده سد بالیاب آبگیری می شود.!

,

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به وضعیت سد بالیاب اشاره کرد و گفت: سد بالیاب از خوزستان گرفته و به حوزه کهگیلویه واگذار شد و فعلا در دست انجام مطالعات است.

,

عدل هاشمی پور گفت: همه ما باید از صبر این مردم قدردانی کنیم.

,

وی بیان کرد: از اداره کل آموزش و پرورش استان انتظار دارم؛ مدیرانی منصوب کند که بجوشند، صادق بوده و همراه مسئولان باشند.

,

هاشمی پور همچنین خطاب به مردم سرگچ گفت: از اینکه سد بالیاب اجراء و در آن زمان منازل مسکونی شما انتقال خواهد یافت؛ شکی وجود ندارد.

,

 نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیر یا زود مطالعات سد بالیاب اتمام و عملیات اجرایی آغاز می شود.

,

هاشمی پور گفت: ‌تا ان زمان و اجرا شدن سد بالیاب؛ جاده سرگچ تاحدودی ساماندهی می شود .

,

وی گفت: رسانه ای شدن این معضل باعث شد تا همه مسئولان بیایند و باقی مشکلات منطقه را هم از نزدیک ببینند.

,

هاشمی پور تاکید کرد: در این سفر نه فقط مشکل فضای سرگچ حل شد، بلکه  قریب ۸ الی ۱۰ کیلومتر جاده سرگچ در رازینی با مدیرکل راه استان رایزنی شده  و ان شاء الله مطلوب خواهد شد .

,

 

,
 
,
 
,
 
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه