اخبار داغ

مدیر جهاد کشاوزی میانه خبر داد؛

برداشت ۱۲۰ هزار تن سیب از باغات شهرستان میانه

برداشت ۱۲۰ هزار تن سیب از باغات شهرستان میانه
مدیر جهاد کشاورزی میانه، از آغاز کار برداشت سیب در بیش از شش هزار هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون مدیر کل و رئیس مدیریت جهاد کشاورزی میانه در گفتگو با خبرنگار میانا، از برداشت ۱۲۰ هزار تن محصول سیب در میانه طی سال جاری خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

جلال رحیم زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷۰۸ هکتار از اراضی شهرستان میانه مربوط به باغات سیب است، افزود: در حال حاضر سیستم آبیاری در نیمی از این اراضی بصورت قطره ای می باشد.

,

وی همچنین از نصب ۶ دستگاه ضد تگرگ در منطقه خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک ۴ دستگاه دیگر به منظور جلوگیری از خسارت های ناشی از بارش تگرگ  در منطقه نصب و به کار گیری خواهد شد.

,

رحیم زاده با اشاره به فعالیت ۵ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۰ هزار تن در شهرستان میانه، خاطرنشان کرد: کار ساخت ۲ واحد سردخانه دیگر نیز با ظرفیت ۱۰ هزار تن در حال اجراست.

,

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن برداشت سیب از باغات این شهرستان با حضور فرماندار ویژه و نماینده شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی و محلی بصورت نمادین در روستای اشلق بخش کندوان خبر داد.

,

وی گفت: در این مراسم که با شرکت یکی از باغداران بخش کندوان میانه برگزار شد، ضمن معرفی توانمندی‌های شهرستان در خصوص تولید سیب با کیفیت عالی بر لزوم برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت صادرات این محصول و به وجود پتانسیل‌های این بخش در رابطه با احداث سردخانه و صنایع تبدیلی، سورتینگ و بسته‌بندی توسط کارشناسان و مسئولین مربوطه اشاره و نیز توصیه های فنی و علمی توسط کارشناسان واحدهای تخصصی به باغداران منطقه ارائه شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه