اخبار داغ

اندیشمند بحرینی:

صحیفه سجادیه فرهنگ نامه بزرگ مکارم اخلاقی است

صحیفه سجادیه فرهنگ نامه بزرگ مکارم اخلاقی است
اندیشمند بحرینی گفت: انقلاب امام سجاد(ع) انقلابی کاملا مفید بوده است، صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که به زبور آل محمد(ص) معروف شده، دایرةالمعارف بزرگی که توحید و مکارم اخلاق را به ما آموزش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ عبدالله الدقاق، اندیشمند بحرینی در حاشیه هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: کلام های بسیاری در مورد امام سجاد (ع) وجود دارد که می توان به مبارزه با فقر، جهل و ظلم اشاره کرد که هر کدام از این موارد در سه بخش قرار می گیرد، بخش اول صحیفه سجادیه، بخش دوم رساله حقوق وبخش سوم خرید برده و غلامان و آموزش و تربیت آنها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اندیشمند بحرینی با بیان اینکه امام سجاد(ع) هزار شاگرد را تربیت کردند، افزود: انقلاب امام سجاد(ع) انقلابی کاملا مفید بوده است، صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که به زبور آل محمد(ص) معروف شده، دایرةالمعارف بزرگی که توحید و مکارم اخلاق را به ما آموزش می دهد.

,

شیخ عبدالله الدقاق در ادامه بیان کرد: رساله حقوق امام سجاد(ع) مربوط به حقوق والدین، فرزند و همسایه است توجه به حقوق یکدیگر را یادآوری می کند.

,

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) با وجود جنگ ها وفشارهایی که آن زمان بوده، با اقدام به خرید برده و آموزش آموزه های دینی به آنها توانستند علما واندیشمندانی را که در عرصه انقلاب و دین موثر واقع شوند تربیت کنند.

,

این اندیشمند بحرینی بیان کرد: آل خلیفه در بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم فشارهای بسیاری وارد می کند زیرا شیخ عیسی قاسم به عنوان رهبرانقلاب بحرین از مکتب و سیره امام سجاد (ع) و اهل بیت (ع) دفاع می کند.

,

وی با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب مردم بحرین، خاطر نشان کرد: چیزی که انقلاب بحرین و یمن را ازدیگر انقلاب ها همچون مصر وتونس متمایز می کند وجود رهبری واحد است و در واقع دلایل پیروزی و موفقیت انقلاب مردم بحرین رهبری شیخ عیسی قاسم ،حرکت انقلابی مردم بدون توجه به احزاب و وحدت ملی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه