اخبار داغ

المپیاد ورزشی مددجویان زندان سقز به خط پایان رسید

المپیاد ورزشی مددجویان زندان سقز به خط پایان رسید
مراسم اختتامیه المپیاد ورزشی مددجویان زندان سقز که در بیش از 7 رشته ورزشی برگزار شده بود با حضور جمعی از مسئولین شهرستان به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  گولان سقز، جهانگیری معاون سلامت اصلاح و تربیت زندانهای کردستان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تمامی برگزارکنندگان المیپاد ورزشی مددجویان سقز، هدف از برگزاری این رویداد ورزشی که همزمان با شهرستان سقز در سایر مراکز اصلاحی و تربیتی کشور و استان نیز برگزار شد ایجاد شور و نشاط در میان مددجویان دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان سقز,

جهانگیری توجه به ورزش در زندانها در کنار سایر فعالیت های اصلاحی و تربیت را ضروری قلمداد نمود و بیان داشت: آمادگی روحی و جسمی یکی از پیش نیازهای مهم برای مددجویان در فرآیند اصلاح و تربیت می باشد که این موضوع میسر نمی گردد مگر درسایه توجه به ورزش و برنامه های ورزشی در زندانها. 

,


وی ورزش را یک پدیده اجتماعی دانست و افزود: کار گروهی و قانون مداری از اصول مهم در میدان مسابقات و برنامه های ورزشی می باشد و ورزش در زندان تمرین قانون مداری و احترام به حقوق دیگران و همچنین تمرین اجتماعی زیستن است که بنابراین توسعه برنامه های ورزشی در این مراکز زمینه بازپروری و بازاجتماعی نمودن مددجویان را فراهم می آورد.

,
,


کیوان جهانی دادستان سقز نیز در آئین اختتامیه المپیاد ورزشی مددجویان زندان این شهرستان، از تفاوت چشمگیر میان زندانبانی اسلامی با سایر نظام های زندانبانی سخن به میان آورد و اظهار داشت: هدف از مجازات حبس در زندانبانی اسلامی صرفا بایگانی افراد در محیطی بسته نمی باشد بلکه در زندانهای جمهوری اسلامی ایران برنامه های اصلاحی و تربیتی در خصوص مددجویان به صورت هدفمند اجرا می شود که المپیاد ورزشی مددجویان مهر تاییدی بر این ادعا می باشد. 

,
,


دادستان عمومی و انقلاب سقز سیاست دستگاه قضا در این شهرستان را بر حبس زادیی دانست و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندانها از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و همچنین مورد تایید رئیس قوه قضائیه نیز می باشد که در این راستا دستگاه قضا در شهرستان نیز سعی بر این دارد تا در خصوص جرائمی که به امنیت جامعه خدشه ای وارد نمی شود از مجازات های جایگزین حبس استفاده نماید. 

,
,


جهانی در ادامه سخنان خود با حمایت از مددجویانی که در زندان به فعالیت های ورزشی می پردازند افزود: از آنجائیکه فعالیت های ورزشی تاثیر فراوانی در سلامت روح و جسم و همچنین اصلاح رفتار و بازاجتماعی نمودن مددجویان دارد لذا دادسرای سقز نیز بر اساس قانون و با استفاده از تمهیدات قضائی آن دسته از زندانیانی را که با شرکت در برنامه های ورزشی و فرهنگی در مسیر اصلاح و تربیت قرار گیرند را مورد حمایت قرار خواهد داد. 

,
,


شایان ذکر است که در پایان از نفرات و تیم های برتر شرکت کننده با حضور مسئولین حاضر در مراسم و با اهدای لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود قدردانی به عمل آمد. 

,
,


همچنین در این مراسم ورزشی گروهی از باستانی کاران شهرستان سقز به اجرای حرکات زیبای این ورزش پرداختند.

,
,


در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب، دادستان نظام، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، معاون مدیرکل زندانهای استان، اعضای شورای شهر و همچنین مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شهر سقز حضور داشتند.

,
,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه