اخبار داغ

مسئول هیئت رزمندگان اسلام اصفهان خبر داد؛

پذیرایی پنج موکب هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان در مسیر پیاده‌روی اربعین

پذیرایی پنج موکب هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان در مسیر پیاده‌روی اربعین
مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان، از تدارک پنج موکب از سوی این هیئت برای ارائه خدمت به زائران حسینی در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، کمتر از یک ماه دیگر به اربعین حسینی باقی مانده است و گروه ها، مشاغل و اقشار مختلف این مرزوبوم برای آماده‌سازی برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی هستند، همان اجتماع بزرگی که بُهت جهانیان را باعث شده و انگشت حیرت بر دهان خود گذاشته‌اند که چگونه شهادت فردی در 1400 سال پیش، این‌گونه امروز مشتاقانش را دورهم جمع می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان از سال 1370 بر اساس عشق به آل الله شکل گرفت، این هیئت ازجمله گروه‌هایی است که برای میزبانی از خیل عزاداران حسینی اربعین دست‌به‌کار شده‌اند تا شرایطی را برای آسایش این افراد در ایام پیاده‌روی اربعین در حد توان و سرمایه خود فراهم کنند؛ ازاین‌رو خبرنگار صاحب‌نیوز در گفتگو با محمد نادرالاصل، مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان، وضعیت روند کارهای در حال انجام این هیئت را جویا شد که در ادامه می خوانید.

, صاحب‌نیوز,

* هدف‌گذاری هیئت رزمندگان برای ارائه خدمت به زائران و مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی چیست؟

, * هدف‌گذاری هیئت رزمندگان برای ارائه خدمت به زائران و مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی چیست؟, * هدف‌گذاری هیئت رزمندگان برای ارائه خدمت به زائران و مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی چیست؟,

نادرالاصل: این هیئت از زمان تشکیل تا به امروز که 26 سال می‌گذرد منشأ بسیاری از آثار و اقدام های فرهنگی برای جامعه اسلامی انقلاب بوده است و امروزه مجموعه هیئت رزمندگان اسلام در استان اصفهان با بهره‌گیری از انسان‌های فرهنگی و خدوم که دل به اسلام و انقلاب دوخته‌اند در عرصه‌های مختلف اقدام به کار فرهنگی می‌کنند.

,

امسال حرکت هیئت رزمندگان اسلام در قالب موکب‌های کربلا با شکل و شمایل فرهنگی و خودجوش در سطح استان فعالیت خود را به‌صورت چشمگیر آغاز کرده است.

,

هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با فعالیت قریب به 30 مجموعه هیئت رزمندگان، قریب به پنج موکب در مسیر زائران اباعبدالله الحسین را برنامه‌ریزی کرده است که خدمتی در حد توان را به انبوه مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) انجام بدهند، خدمت در این موکب‌ها از اصفهان گرفته تا باب قبله حضرت اباعبدالله، نجف و سامرا مایه افتخار و سرافرازی است.

,

* چه خدماتی در موکب‌ها ارائه می‌شود؟

, * چه خدماتی در موکب‌ها ارائه می‌شود؟, * چه خدماتی در موکب‌ها ارائه می‌شود؟,

مجموعه هیئت در همه مکان‌هایی که گفته شد کارها را شروع کرده است، در خیابان احمدآباد اصفهان به نام مادر سادات، موکب حضرت زهرا (س) بر اساس تفکر بچه‌های معتقد به حرکت اربعین با گرایش‌های مختلف از ابتدای محرم کار خود را آغاز کرده است.

,

همچنین تاکنون سه تیم از مجموعه هیئت رزمندگان استان اصفهان به شهر کربلا اعزام‌شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، موکبی با ظرفیت پذیرایی و اسکان پنج هزار زائر حسینی از اقصی نقاط جهان تدارک دیده‌شده است.

,

بر این اساس روزانه و در هر وعده همین تعداد پنج هزار نفر پذیرایی انجام خواهد شد، در موکب‌هایی هم که در نجف و سامرا برپا خواهد شد اسکان و پذیرایی از زائران صورت خواهد گرفت، البته با توجه به اینکه کربلا نقطه ثقل حضور و تجمع زائران خواهد بود بیشتر فعالیت‌های خود را متمرکز به این مکان کرده‌ایم.

,

* استقبالی هم از این حرکت شما شده است؟

, * استقبالی هم از این حرکت شما شده است؟, * استقبالی هم از این حرکت شما شده است؟,

به لطف خدا و عنایت خود سیدالشهدا(ع) حرکتی را که شروع کرده‌ایم مورد استقبال باشکوه، پرشور و باانگیزه مردم مواجه می‌شویم، دست‌مریزاد به مردمی که به ندای حضرت اباعبدالله لبیک می گویند و این لبیک خود را با حضور درصحنه به نمایش می‌گذارند.

,

* همواره یکی از تأکیدهای بزرگان شعور آفرینی در کنار شورآفرینی در برنامه‌های منتسب به اهل‌بیت عصمت و طهارت است، آیا برای این مسئله هم برنامه‌ای در نظر دارید؟ آیا به‌صورت تفکیکی گروه‌های تخصصی تشکیل داده‌اید؟

, * همواره یکی از تأکیدهای بزرگان شعور آفرینی در کنار شورآفرینی در برنامه‌های منتسب به اهل‌بیت عصمت و طهارت است، آیا برای این مسئله هم برنامه‌ای در نظر دارید؟ آیا به‌صورت تفکیکی گروه‌های تخصصی تشکیل داده‌اید؟, * همواره یکی از تأکیدهای بزرگان شعور آفرینی در کنار شورآفرینی در برنامه‌های منتسب به اهل‌بیت عصمت و طهارت است، آیا برای این مسئله هم برنامه‌ای در نظر دارید؟ آیا به‌صورت تفکیکی گروه‌های تخصصی تشکیل داده‌اید؟,

اربعین راه عشق است منتها نه عشق مجنونان بلکه همراه با بصیرت؛ بر همین اساس برنامه‌های بصیرت افزایی را در مسیر راه برای زائران طرح‌ریزی کرده‌ایم؛ گروه‌های بصیرت افزایی هیئت رزمندگان اسلام اقدامات فرهنگی را در بین زائران انجام خواهند داد؛ گروه‌های دیگر نیز شامل اسکان، پذیرایی و حمل‌ونقل می‌شوند.

,

امیدواریم این مسیری را که شروع کرده‌ایم و با استقبال بسیار گسترده همراه شده بتواند در سال‌های آینده با گستردگی بیشتر در تمامی شهرهای عتبات عالیات با تعدد موکب‌های مختلف کار خود را ادامه دهد.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند درس اربعین حسینی(ع)، زنده نگه‌داشتن یاد شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است.

,

امروز جای شهید حُججی‌ها خالی است که در این مسیر همراه ما بودند و عزت را برای ما ارمغان آورده‌اند و امروز کسانی که شبیه شهید حججی‌های هستند دست دوستی به سمت ما دراز کرده‌اند و همراه این قافله عشق قریب به 500 نفر در این موکب‌ها بی‌ریا و مخلصانه همکاری می‌کنند.

,

* آیا برای پذیرایی از زائران در مرزهای ایران هم برنامه‌ای دارید؟

, * آیا برای پذیرایی از زائران در مرزهای ایران هم برنامه‌ای دارید؟, * آیا برای پذیرایی از زائران در مرزهای ایران هم برنامه‌ای دارید؟,

نادرالاصل: بله طبق گفته مسئولان ستاد اربعین سال گذشته حدود 40 درصد مشتقان ایرانی پیاده‌روی اربعین از مرز مهران خارج‌شده بودند، لذا در مرز مهران فضایی بیش از سه هزار مترمربع با عنوان موکب رزمندگان اسلام در نقطه صفر مرزی ایران و عراق مدنظر قرار داده‌ایم، سال گذشته در همین مکان فعالیت‌های بسیار چشمگیری انجام گرفت.

,

با استفاده از این فضا امکان اسکان بیش از دو هزار نفر را در جوار مرز فراهم آورده‌ایم و روزانه تقبل پذیرایی از پنج هزار نفر را در سه وعده صبح، ظهر و شب در نظر گرفته‌ایم، سیستم‌های بهداشتی متعددی را نیز در منطقه تعبیه کرده‌ایم.

,

* موکب‌های در نظر گرفته‌شده از سوی هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان در عراق در چه محل‌هایی خواهد بود؟

, * موکب‌های در نظر گرفته‌شده از سوی هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان در عراق در چه محل‌هایی خواهد بود؟, * موکب‌های در نظر گرفته‌شده از سوی هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان در عراق در چه محل‌هایی خواهد بود؟,

در کربلا موکب حضرت زهرا سلام‌الله علیها توسط هیئت رزمندگان آماده‌سازی شده است، همزمان در مسیر کارهای پذیرایی و فرهنگی انجام خواهد گرفت.

,

از سوی هیئت، در کنار وادی‌السلام در نجف اشرف موکب محدودی تدارک دیده‌شده است، در شهر سامرا نیز بعد از سیطره مکانی برای استفاده زائران تدارک دیده‌شده است.

,

بر این اساس، در کربلا برنامه‌های پذیرایی، اسکان و کار فرهنگی روزانه به پنج هزار نفر ارائه خواهد شد، امیدوار هستیم با یاری خداوند و عنایت امام زمان (عج) بتوانیم حرکتی حتی به‌اندازه قطره‌ای از دریای بی‌کران اربعین را انجام دهیم و این مهم را دور از ذهن نمی‌بینیم.

,

* خدمت‌رسانی در این وسعت قطعاً نیازمندی‌ها را به دنبال دارد، خیران علاقه‌مندان در چه زمینه‌هایی می‌توانند کمک خود را ارائه کنند؟

, * خدمت‌رسانی در این وسعت قطعاً نیازمندی‌ها را به دنبال دارد، خیران علاقه‌مندان در چه زمینه‌هایی می‌توانند کمک خود را ارائه کنند؟, * خدمت‌رسانی در این وسعت قطعاً نیازمندی‌ها را به دنبال دارد، خیران علاقه‌مندان در چه زمینه‌هایی می‌توانند کمک خود را ارائه کنند؟,

در مجموعه هیئت رزمندگان خیریه زیارت دایر شده است تا بتوانیم شرایطی را برای زائرانی که بضاعت لازم را برای رفتن به عتبات را ندارند فراهم کنیم تا این مهم فراهم شود، باید بدانید که بیش از نیمی از مردم ایران هنوز مشرّف به کربلا نشده‌اند. از 23 هزار و 700 شهید استان اصفهان که تقدیم انقلاب شده‌اند بیش از 23 هزار نفر آنان تا پشت مرزهای چزابه، قصر شیرین و شلمچه رفتند و جان شیرین خود را فدا کردند لذا طرحی را دنبال می‌کنیم که هر زائر به نیابت از یک شهید به کربلا برود.

,

لازم می‌دانم که بگویم برای فضای موجود و در نظر گرفته در مرز نیاز به چندین هزار متر داربست وجود دارد که به‌صورت دائمی یا موقت احداث شود تا زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از گزند گرما، سرما، طوفان و باران در امان بمانند.

,

سرویس‌های بهداشتی، چشمه‌های دستشویی و حمام از نیازهای مبرم برای این موکب‌ها است؛ نیاز هست برای موکب‌ها انواع زیراندازها، پتو، ملحفه، کیسه‌خواب و وسیله‌های مناسب در نظر گرفته شود و حداقل برای 10 روز اصلی ایام پیاده‌روی اربعین انواع میوه‌های فصل نیاز هست تا برای زائران تهیه شود.

,

برای انجام پذیرایی در سه وعده نیاز به آرد، مخلفات پذیرایی، برنج،‌حبوبات و انواع گوشت‌های سفید و قرمز وجود دارد، تجهیزات درمان اولیه برای امدادگران اربعین، انواع وسایل روشنایی، ظروف یک‌بارمصرف برای غذاهای موردنیاز، لوازم نور و پروژکتور از دیگر نیازهایی است که افراد می‌توانند برای تسهیل پیاده‌روی اربعین به هیئت رزمندگان اسلام کمک کنند.

,

باید یادآور شوم که در سال گذشته در مرز مهران و بدره عراق حدود 25 میلیارد ریال هزینه از سوی هیئت رزمندگان اسلام انجام گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه