اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

بررسی میدانی پرونده‌ ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران با حضور ارزیابان یونسکو

بررسی میدانی پرونده‌ ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران با حضور ارزیابان یونسکو
دو متخصص سوییسی و لبنانی یونسکو برای بررسی میدانی پرونده‌ی ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به شهرستان کلیبر سفر کرده اند تا از نزدیک با این منطقه آشنا شده و گزارش نهایی بازدید خود را برای طرح در کارگروه ثبت آثار فرهنگی و طبیعی یونسکو که در تیر ماه ۱۳۹۷ تشکیل خواهد شد، تدوین نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلیبر خبر، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی استان، مرتضی آبدار امروز صبح روز دوشنبه ۲۴ مهر در آغاز سومین روز سفر ارزیابان یونسکو به تشریح برنامه و اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت جهانی جنگلهای ارسباران افزود: دکتر استرهام لندن برگو، متخصص گیاه شناسی و دکتر فیصل ابو عزالدین، متخصص مناطق حفاظت شده در بدو ورود به کلیبر با استقبال رسمی مقامات محلی، مؤسسات گردشگری، سازمان‌های مردم نهاد و عموم مردم، کار خود را آغاز نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلیبر خبر,

وی تشریح کرد: ارزیابان سازمان یونسکو در نخستین روز از بازدید میدانی خود در منطقه، از پارک‌های ملی شاه حیدر و آنزا بازدید کردند. این متخصصان در جریان بازدیدهای روز اول در شهرستان کلیبر، طی گفت و گو با ساکنین روستاهای محدوده، مواردی نظیر حفظ معماری، پارامترهای فرهنگ، زندگی اصیل روستایی و اهمیت آن در ثبت جهانی را اشاره کردند.

,

آبدار بیان کرد: علاوه بر بازدید های صورت گرفته، ارزیابان یونسکو با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مشاوران طرح پرونده ثبت جهانی ارسباران به منظور بررسی ویژگی‌های منحصر به ‌فرد منطقه‌ حفاظت شده ارسباران، دلایل جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی این اثر و اقدامات انجام شده، نشستی تخصصی برگزار نمودند.

,

همچنین ارزیابان سازمان یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی کشور در حاشیه این نشست از اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر بازدید نمودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه