اخبار داغ

فرماندار کاشمر:

نرخ بیکاری در کاشمر 8.6 درصد است/ تسهیلات با نرخ 18 درصد مورد استقبال سرمایه‌گذاران نیست

نرخ بیکاری در کاشمر 8.6 درصد است/ تسهیلات با نرخ 18 درصد مورد استقبال سرمایه‌گذاران نیست
فرماندار کاشمر با بیان اینکه نرخ بیکاری در کاشمر 6.8 درصد است از نرخ بالای تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدحسن فرهادی امروز در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کاشمر که با حضور استاندار خراسان رضوی در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان کاشمر برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد کلیدی‌ترین موضوع استراتژیک کشور است و امیدواریم سفر استاندار به این شهرستان منجر به رفع موانع تولید و اشتغال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: جمعیت کاشمر مطابق سرشماری سال 1395 معادل 168 هزار و 692 نفر است ضمن اینکه جمعیت فعال شهرستان را حدود 57 هزار و 42 نفر برآورد کرده‌ایم که 52 هزار نفر آن شاغل هستند و بر این اساس نرخ اشتغال در شهرستان 91 و 4 درصد و نرخ بیکاری 8 و 6 دهم درصد است.

,

 

,

فرماندار کاشمر تصریح کرد: در شهرستان کاشمر با وفاق و جدیت به تبع برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی کشور بسته‌های مختلف در دستور کار ما بوده است که مهمترین آن توانمندسازی نیروی کار است.

,

 

,

وی گفت: تاکنون 10 جلسه کاری در بخش اقتصاد مقاومتی و اشتغال داشته‌ایم که روند این جلسات در جهت اشتغال اثرات قابل قبولی داشته است.

,

 

,

فرماندار کاشمر با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بخش غیر دولتی در کاشمر اظهار داشت: از ابتدای این دولت 93 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاشمر داشته‌ایم و این نمایانگر این است که دستگاه‌های دولتی ما در بسترسازی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق عمل کرده‌اند.

,

 

,

فرهادی در مورد تسهیلات اشتغالزایی تأکید کرد: یکی از صندوق‌های اثرگذار در منطقه ما صندوق کارآفرینی امید است که این صندوق تا کنون 74 میلیارد و 830 میلیون ریال تسهیلات به 544 نفر پرداخت کرده است و یکی از درخواست‌های ما این است که این حوزه بیش از این می‌تواند به مردم کمک کند و لازم است اعتبارات آن افزایش یابد.

,

 

,

وی ادامه داد: در حوزه طرح‌های جهادکشاورزی نیز 21 میلیارد و 896 میلیون تومان در سال 95 در قالب 151 طرح سرمایه‌گذاری و به مبلغ 9 میلیارد و 974 میلیون تسهیلات جذب شده است و خیز جهاد کشاورزی در سال 96 برای 102 طرح به مبلغ 16 میلیارد و 517 میلیون ریال معرفی شده که 15 طرح تا کنون جذب شده است.

,

 

,

فرماندار کاشمر افزود: کمیته امداد و بهزیستی هم به خصوص در راستای توانمندسازی خانواده‌ها در طرح‌های اشتغال تلاش زیادی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به تولید برق در پنل‌های خورشیدی که طرح موفقی بوده است اشاره کرد به گونه‌ای که اولین مورد آن در کوهسرخ در همین ماه مبلغ 750 هزار تومان به خانواده تولیدکننده پرداخت شده است و در مجموع 280 نفر در کمیته امداد و بهزیستی ما از محل این تسهیلات اشتغالزایی معقول داشته‌اند.

,

 

,

فرهادی تأکید کرد: برخی از پروژه‌های بخش خصوصی نیز اشتغالزایی بسیارخوبی در کاشمر داشته‌اند که یکی از آن‌ها شرکت خوراک دام صالح است که خوشبختانه سه میلیارد مصوب تسهیلات داشته است و بانک ملت در شرف پرداخت است، بنابراین این گونه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بومی محلی می‌تواند خدمات ارزشمندی داشته باشد.

,

 

,

فرماندار کشمر در مورد سهم ایجاد اشتغال کاشمر اظهار داشت: سهمیه تخصیص اشتغال برای کاشمر دو هزار و 300 نفر تکلیف اسناد بالادستی است که هزار و 851 نفر تحقق این اشتغال را تاکنون داشته‌ایم که یکی از پروژه‌های بسیار خوب ما در بخش منابع طبیعی با اشتغال 600 نفر بوده و میانگین درآمد در این چهارماه برای این افراد از پنج تا 40 میلیون تومان با توجه به صادرات محصولات به کشور افغانستان بوده است.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های کلی ما این است که ارائه تسهیلات با نرخ 18 درصد چندان مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیست و باید به سمت تسهیلات ارزان قیمت رفت.

,

 

,

فرهادی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در کلان کشور وجود دارد بدهی مالیاتی و تأمین اجتماعی سرمایه‌گذاران است و باید راه حلی برای آن اندیشیده شود که یکی از این راه‌ها، هدفمند کردن یارانه به سمت حمایت از تولید و اشتغال است.

,

 

,

فرماندار کاشمر با بیان اینکه مشوق‌های دیگری را هم دولت باید به سرمایه‌گذاران ارائه کند خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی منطقه، تصفیه خانه زیست محیطی ما دچار مشکل است و تخصیص منابع بلاعوض می‌تواند راهگشا باشد و علاوه بر آن یکی از کاربردی‌ترین منابع ما که می‌تواند در ایجاد اشتغال اثرگذار باشد اعتبارات صندوق امید است که امیدواریم کمبود اعتبارات این صندوق در کاشمر مرتفع شود.

,

 

,

وی گفت: جهاد دانشگاهی شهرستان نیز با نگاه علمی به ایجاد اشتغال کمک زیادی به ما کرده است و هم اکنون سه طرح پژوهشی شامل بهینه‌سازی تولید کشمش، مبارزه با کرم کشمش با استفاده از گیاهان دارویی و طرح بهترین زمان سم‌پاشی کرم خوشه‌خوار انگور در دستور کار این مرکز دانشگاهی می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه