اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان گفت:

کشف 3500 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان فارسان

کشف 3500 کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان فارسان
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان گفت: در شش‌ماهه اول امسال تعداد 3500 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته را از فروشگاه‌های مواد غذایی کشف و جمع‌آوری شد و حدود 165 فقره به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر  مجید فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار افزود: کارگروه سلامت و امنیت غذایی در محل فرمانداری و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار شد و در این جلسه موضوعات مختلف و مرتبط با فصل موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این جلسه دستوراتی با موضوعات مختلف داشتیم ازجمله بحث گزش اتلاف حیوانات، با توجه به اینکه در بعضی از شهرها و روستاهای میزان گزش بالا می‌باشد این موضوع  و بیماری هاری موردبحث قرار گرفت.

هشدار های لازم در مورد فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا با مدیران ادارات صحبت شد و در خصوص این بیماری هشداری های لازم اعلام شد.

وی بیان داشت: سرما خوردگی و آنفولانزا علائمی مشابه دارند. سرما خوردگی معمولا خفیف تر است در حالی که آنفولانزا علائم شدید تری دارد. سرما خوردگی معمولا علاوه بر احساس خستگی با عطسه، سرفه و آبریزش بینی همراه است. ممکن است همراه تب نبوده یا تب پایین وجود داشته باشد. هچنین ممکن است کوفتگی عضلانی یا سوزش گلو، اشک ریزش وسر درد هم دیده شود. آنفولانزا  معمولا به طور ناگهانی شروع شده و بسیار آزار دهنده است. بیماراحساس ضعف و خستگی می کندو تب دارد

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص بیماری‌های غیر واگیر و سند چشم‌انداز صحبت‌های لازم و توضیحات ارائه شد و کلیه دستگاه‌ها، دانشجویان، دانش آموزان مدارس ملزم به همکاری با شبکه بهداشت شدند.

400 مورد نمونه گیری میکروبی آب در شهرستان انجام گرفت

وی اظهار داشت: در شش‌ماهه اول امسال تعداد 3500 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته را از فروشگاه‌های مواد غذایی جمع‌آوری کردیم و حدود 165 فقره به تعزیرات معرفی 400 مورد نمونه‌گیری میکروبی آب،46 مورد نمونه‌گیری شیمیایی،7000 مورد هم کلر باقی‌مانده را تست کردیم که خوشبختانه همه موارد منفی بودند و موردی در این خصوص اعلام نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار, .,
,
, .,
,
, هشدار های لازم در مورد فصل سرما و شیوع بیماری آنفولانزا,
,
, .,
,
,
,
, .,
,
, 400 مورد نمونه گیری میکروبی آب در شهرستان انجام گرفت,
,
, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه