اخبار داغ

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد:

اشتغالزایی 180 منبت کار در روستای سنگ سفید بروجرد

اشتغالزایی 180 منبت کار در روستای سنگ سفید بروجرد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: در روستای سنگ سفید بروجرد 18 کارگاه فعال منبت کاری وجود دارد که 180 کارگر در این کارگاه ها مشغول به کار بوده و با رفع مشکلات می توان اشتغالزایی را در این رشته افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک "عبدالعلی گیوه کی" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: روستای سنگ سفید بروجرد یکی از روستاهای بروجرد است که در منبت کاری بسیار شاخص است به طوری که در حال حاضر 18 کارگاه در این روستا فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی اضافه کرد: در هر یک از کارگاه بین 8 تا 10 نفر مشغول به کار بوده و با فعالیت این تعداد کارگاه 180 نفر منبت کار فعالیت دارند  و با وجود این ظرفیت قرار است که تعاونی منبت کاران تشکیل شود.

,

 

,

گیوه کی اظهار داشت: برای توسعه و اشتغالزایی باید شرایط و زمینه لازم فراهم شود و با رفع موانع بتوان در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید حرکت کرد که در این راستا کارگاه های منبت کاری در روستای سنگ سفید بروجرد با مشکلاتی همراه هستند.

,

 

,

به گفته وی مشکل برق، راه دسترسی و کمبود دستگاه سی ان سی از مهمترین مشکلات منبت کاران بروجردی است که قرار است با همکاری گودرزی نماینده مردم بروجرد مشکل این افراد برطرف شود.

,

 

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: در این کارگاه ها منبت کاران با هنرهای دست خود بخش هایی از مبل چوبی را آماده و نقش آفرینی می کنند و سپس از مابقی ادامه کار به سایر استان ها فرستاده می شود.

,

 

,

وی بیان کرد: با رفع موانع و مشکلات و همچنین ایجاد شرایط لازم می توان با توسعه این هنر و کارگاه ها در راستای ایجاد اشتغال تلاش کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه