اخبار داغ

مقابل فرمانداری سرخه صورت گرفت؛

تجمع کسبه سرخه ای در اعتراض به برپایی یکشنبه بازار +تصاویر

تجمع کسبه سرخه ای در اعتراض به برپایی یکشنبه بازار +تصاویر
کسبه سرخه ای در اعتراض به برپایی یکشنبه بازار در این شهر، کسب و کار خود را تعطیل و در فرمانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، بازاریان سرخه ای در اعتراض به برپایی بازار هفتگی در این شهر در روزهای یکشنبه هر هفته مغازه های خود را تعطیل و در فرمانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, . ,

در این گزارش سعی کردیم که با تعدادی از مغازه‌داران معترض حاضر در تجمع گفت‌وگویی انجام بدهیم.

, .,

یکشنبه بازار یکی از علل رکود بازار سرخه شده است

, یکشنبه بازار یکی از علل رکود بازار سرخه شده است,

یکی از مغازه داران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دستفروشانی که همه هفته در یکشنبه بازار بساط می کنند در حقیقت با فروش یک روز درآمدی برای یک هفته خود به دست می آورند و این در حالی است که ما در همین روز بیکار در مغازه های خود نشسته ایم و به عبارتی پشه می پرانیم.

,

وی ادامه داد: بسیاری از مردم سرخه با خرید اقلام مورد نیازشان از یکشنبه بازار دیگر نیازی ندارند که در طول هفته خرید انجام دهند و چون تمام خرید خود را برای یک هفته در آن بازار انجام داده اند.

,

این مغازه دار گفت: یکی از سنت های قدیمی که به ما رسیده است این بود که اگر به قبرستان می روید بعد از خروج گرد و خاک لباس خود را بتکانید و تمیز کنید و بعد به منزل بروید؛ حال امروز شاهدیم که بازار  هفتگی شهر سرخه در نزدیکی قبور مردگان برپا می شود و گرد و غبار روی میوه و لباس و ... می نشیند و همین اقلام وارد خانه می شود و بهداشت هیچ نظارتی بر این مسئله ندارد و از طرفی این سنت دیرینه نیز به فراموشی سپرده می شود.

,

, ,

رسیدگی مسئولان به احوال کاسبان سرخه

, رسیدگی مسئولان به احوال کاسبان سرخه,

یکی دیگر از مغازه داران نیز بیان داشت: از روز شنبه بازار ما مغازه داران خراب می شود چون مردم منتظر یکشنبه هستند که فرا رسید و خریدشان را از آنجا انجام دهند و دوشنبه ها نیز با توجه به همین مسئله باز هم بازار ما کساد است.

,

این مغازه دار گفت: مسئولان هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی کنند.

,

نقدینگی در سرخه پایین آمده است

, نقدینگی در سرخه پایین آمده است,

یک بانوی فروشنده پوشاک در پاساژ تجاری مادر سرخه نیز گفت: نقدینگی در سرخه بسیار پایین آمده است و اگر وضع بر همین منوال ادامه یابد چاره ای جز بستن درب مغازه هایمان نداریم.

,

وی با گلایه مندی از وضعیت موجود ادامه داد: شرایطی همچون قبض آب و برق، عوارض شهرداری، مالیات، اجاره مغازه و جواز کسب و ... همه و همه برای ما مغازه داران است و این درحالی است که هیچ یک از این مسائل را کاسبان بازار هفتگی در یکشنبه بازار ندارند.

,

این بانو فروشنده گفت: مردم خرید خود را به صورت نسیه از ما مغازه داران انجام می دهند و پول نقدشان را در یکشنبه بازار خرج می کنند و این واقعا انصاف نیست.

,

, ,

چراغ بازار سرخه رو به خاموشی است

, چراغ بازار سرخه رو به خاموشی است,

یکی دیگر از کسبه ها نیز با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق فروشندگان یکشنبه بازار غیربومی هستند، گفت: با توجه به این موضوع شاهد خروج سرمایه از سرخه هستیم و به عبارتی سرمایه نقدی سرخه در جای دیگر خرج شده و پول مردم سرخه صرف آبادانی دیگر شهرها می شود و ما همچنان انقدر خم یک کوچه ایم.

,

وی ادامه داد: عدم توجه مسئولان سبب شده است که شهر سرخه با خاموشی چراغ مغازه، پاساژ، خیابان ها و ... دچار رکود اقتصادی شود و بعد گلایه می کنیم که چرا مردم از سرخه به شهرها و استانهای دیگر مهاجرت می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه