اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خبر داد؛

مرز مهران دروازه اصلی عتبات عالیات است/راه‌اندازی بازارچه در پارکینک اربعین

مرز مهران دروازه اصلی عتبات عالیات است/راه‌اندازی بازارچه در پارکینک اربعین
نشست هم‌اندیشی اربعین و رسانه با حضور کلانتری معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، عبادی، سردبیر خبرگزاری شبستان و اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام پویا، "حسین کلانتری" معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در نشست هم‌اندیشی اربعین و رسانه اظهار کرد: زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام نسبت به سال‌های گذشته در طول این چند سال با تلاش‌های مسئولان دولت تدبیر و امید و همت مردم استان و تلاش‌های سپاه پاسداران توسعه‌یافته است.
 
وی سپاه پاسداران در همه بخش‌ها در ایام اربعین حسینی فعال بوده است، ابراز کرد: در مرز حتماً باید خانه مطبوعات استان مستقر باشد و در شهر مهران اداره ارشاد اسلامی مهران به سیستم‌های موردنیاز مجهز خواهد شد و تلاش می‌شود که یک جایگاهی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران در نظر گرفته شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بابیان اینکه تعامل و همکاری و صمیمت بین اصحاب رسانه استان ستودنی است، یادآور شد: تلاش می‌شود که شرایطی فراهم شود که زمینه لازم برای کار اطلاع‌رسانی در پایانه مرزی مهران برای خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان فراهم شود.
 
کلانتری یادآور شد: مرز بین‌المللی مهران دروازه اصلی عتبات عالیات است و مردم ایران اسلامی مهران را برای تردد به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند که این امر بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که رفاه و رضایت‌مندی بیشتری برای زوار حسینی فراهم شود.
 
وی افزود: نزدیکی و امنیت مرز مهران از عوامل مهم انتخاب مرز مهران برای تردد به کشور عراق است و توان را در نظر می‌گیریم که این زمینه برای ارائه خدمات بهتر به زوار فراهم شود اما لازم است که با توجه به ظرفیت متناسب مرز مهران مردم به‌به سایر مرزها هم مراجعه کنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: در حالی شهر مهران 20 هزار نفر جمعیت دارد، در سال گذشته در مرز مهران در یک روز 200 هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده ارائه خدمات بسیار خوب مردم و مسئولان استان در راستای تردد زوار حسینی است.
 
وی بابیان اینکه تلاش بر این است که داستان زیرساخت‌های استان ایلام و مرز مهران تا پایان سال آینده تمام شود، ابراز کرد: در پارکینگ برکت یک بازارچه راه‌اندازی می‌شود و در کنار این بازارچه امکاناتی ازجمله اسکان موقت، بیمارستان موقت، موکب‌های پذیرایی و دیگر امکانات در نظر گرفته‌شده تا زائران در مسیر برگشت بتوانند استراحت کوتاهی نیز داشته باشند.
 
کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد اربعین موضوعی است که موردتوجه است، البته لازم است فرهنگ‌سازی مناسب در راستای ارائه خدمات مناسب به زوار حسینی باقیمت مناسب نهادینه شود.
 
"جواد عبادی" سردبیر خبرگزاری شبستان در این نشست، اظهار کرد: استان ایلام و مرز مهران از ویژگی مهم حضور و تردد زوار حسینی در طول سال به‌ویژه ایام اربعین حسینی برخوردار است که این نعمت بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در توسعه استان ایلام شود و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی بر عهده‌دارند.
 
وی با اشاره به اینکه تعامل رسانه‌ها در استان ایلام می‌تواند زمینه‌ساز اطلاع‌رسانی مناسب برای سایر نقاط کشور باید، گفت: فعالیت اصحاب رسانه تمام برنامه‌ریزی‌های رسانه‌های معاند را نقش بر زمین کمند که به دنبال این هستند که این رویداد بزرگ و همایش بزرگ مسلمانان را حذف کرده و یا حاشیه‌سازی کنند که فعالیت رسانه‌ها می‌تواند جلوی این نقش شوم را بگیرد.
 
عباد ی با بیان اینکه تلاش می‌شود که با رایزنی‌های که انجام خواهد شد پایگاه خبری خبرگزاری شبستان در کربلا راه‌اندازی شود که بتوانیم اخبار مربوطه به کربلا و نجف و حرم‌های شریف امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع) برای عموم رسانه‌های کشور و مردم قرار گیرد.
 
وی  با اشاره به برگزاری همایش بزرگ اربعین در آینه رسانه به میزبانی استان ایلام، یادآور شد: برگزاری این همایش می‌تواند برای اصحاب رسانه‌ها در راستای فعالیت هر چه بیشتر در زمینه اربعین حسنی ایجاد انگیزه کند و به نظر می‌رسد که نشست‌های بین خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شود که فضای رسانه‌های به سمتی برود که ایلام در سراسر کشور مطرح شود و راهکارهایی در این زمینه ارائه گردد.
 
"عبدالحمید کرمی" رئیس خانه مطبوعات استان ایلام، نیز در این نشست با اشاره به اینکه نقش رسانه‌های استان در پوشش حماسه اربعین بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: همایش سوگواره اربعین در آیینه رسانه در ایلام برگزار می‌شود.
 
"غلامرضا علی محمدی" مسئول سازمان بسیج رسانه استان ایلام، نیز در این نشست گفت: ایجاد مکان ثابت ویژه اربعین برای اهالی رسانه و مطبوعات ایلام در پایانه مرزی مهران ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام پویا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه