اخبار داغ

مدیرکل حمل و نقل و راهدای کهگیلویه و بویراحمد:

تونل های جاده های کهگیلویه و بویراحمد همچنان بدون تهویه/ بحث ایمنی در استان نادیده گرفته می شود

تونل های جاده های کهگیلویه و بویراحمد همچنان بدون تهویه/ بحث ایمنی در استان نادیده گرفته می شود
مدیرکل حمل و نقل و راهدای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح جاده های استان 14 کیلومتر تونل داریم گفت: نصب تهویه در تونل های بالای دوکیلومتر در جاده های استان نیازمند اعتبار است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، علی خوانپایه در گفت و گو با این پیاگاه خبری به موضوع ایمنی مدارس حاشیه جاده های استان اشاره کرد و افزود: 37 مدرسه در حاشیه جاده های استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که آموزش های ترافیکی و ایمنی به دانش اموزان انها ارایه شده است تا دچار تصادفات و حوادث جادهای نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: بحث ایمنی و فیزیکی مدارس حاشیه جاده ها در استان انجام شده و بحث نرم افزاری و آموزش به دانش آموزان نیز در طول سال انجام می شود

,

خوانپایه اظهار کرد: معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفری که به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند از اجرای هوشمند سازی راه ها و اقدامات قابل قبولی انجام شده ابراز رضایت کردند .

,

نصب 24 دوربین ثبت تخلف در جاده های استان

,

وی ابراز داشت: یکی از وظایفی که راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث ایمنی  و حمل و نقل موضوع هوشمند سازی راه ها توسط این اداره کل بوده که می توان به نصب دوربین های ثبت تخلف که سال گذشته تعداد انها چهار مورد بود و امسال این تعداد به 23 مورد رسید اشاره کرد .

,

خوانپایه افزود: دوربین های ثبت تخلف در راه های شهرستان بویراحمد و دنا وارد مدار شده و  در جاده ترانزیتی باشت - گچساران نیز نصب و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

,

وی گفت: انجام پایش تصویری در جاده های اصلی ، نصب 24 دستگاه تردد شمار الکترونیکی برای ثبت تردد در جاده های استان، نصب دستگاه توزین در حال حرکت، نصب یک دستگاه سرعت گیر  و نصب دستگاه های پیغام متغیر که برای تبلیغ از انها استفاده می شود از جمله شاخص هایی که این استان با انجام انها توانست در سطح کشور رتبه خوبی را کسب کند.

,

مدیرکل حمل و نقل و راهدای کهگیلویه و بویراحمد افزود: نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده های ارتباطی و شریانی استان و استفاده بهینه از آنها می تواند ضمن ایمن کردن جاده ها  از بروز تصادفات نیز جلوگیری کند.

,

وی اظهار کرد: ما کمک کار پلیس هستیم و دوربین های ثبت تخلف سرعت ثابت در طول شبانه روز در جاده های ارتباطی استان استقرار دارند و به صورت خودکار تخلفات را ثبت و قبض جریمه صادر و برای پرداخت به راننده متخلف تحویل داده می شود.

,

خوانپایه عنوان کرد: سال گذشته حوزه راهداری در حوزه حمل و نقل ادغام شد و برای ایمنی جاده ها و تردد اقدامات مناسبی انجام شد که می توان به حوزه آی پی اس ( حوزه فیزیکی راها) اشاره کرد.

,

وی ادامه داد: در بحث روکش آسفالت جاده های استان سال گذشته حدود 100 کیلومتر  در جاده های اصلی ، فرعی و روستایی کار روکش آسفالت انجام شد و مابقی نیز از طریق برگزاری مناقصه در حال انجام است .

,

حذف نقاط حادثه خیز در جاده های استان از اولویت ها است

,

خوانپایه ابراز داشت: حذف نقاط حادثه خیز در جاده های استان از اولویت های اداره کل حمل و نقل و راهداری است و 24 نقطه حادثه خیز شناسایی و برطرف خواهند شد.

,

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز جاده های استان طی دو برنامه کم هزینه، زودبازده و پرهزینه و دیربازده رفع خواهند شد.

,

مدیرکل حمل و نقل و راهدای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح جاده های استان 14 کیلومتر تونل داریم گفت: نصب تهویه در تونل های بالای دو کیلومتر در جاده های استان نیازمند اعتبار است  و باید این اعتبار تامین شود تا بتوان آن را عملیاتی کرد.

,

وی ادامه داد: خط کشی جاده ها، علایم افقی و عمودی، بازدارنده و سایر بخش ها از دیگر سیاسیت های این اداره کل برای ایمنی جاده های استان است.

,

خوانپایه افزود: حذف نقاط حادثه خیز از اولویت هاست و از سال گذشته با اولویت بندی به سطح جاده های استان شروع به کار کردیم و کنترل و نظارت را در رفع نقاط حادثه خیز انجام خواهیم داد که از بعد زمانی و کیفیت برخوردار باشند.

,

عامل 70 درصد تصادفات انسانی است

,

این مسئول یاداور شد: در بروز سوانح رانندگی سه عامل شامل جاده ، خودرو و خطای انسانی دخیل است و براساس تحقیقات در بالای 70 درصد تصادفات عوامل انسانی نقش دارند.

,

وی ادامه داد: هر بخش متولی خاص خود را دارد که جاده مربوط به راه و شهرسازی، خودرو و خطای انسانی نیز متولی ندارند و کسی پاسخگو نیست که این جای سوال است.

,

خوانپایه اظهار کرد: در سال های اخیر در استان و کشور شاهد کاهش تصادفات برون شهری، درون شهری و روستایی بوده ایم و در سالهای 94، 95 و 96 نیز این کاهش ها محسوس بوده است.

,

بحث ایمنی در استان نادیده گرفته می شود

,

مدیرکل حمل و نقل و راهدای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساخت، توسعه و نگهداری و بهره برداری راه ها در حوزه راهداری است و مسائل ایمنی هنگام ساخت راه ها باید رعایت و پس از تکمیل تمامی شاخص ها توسط پیمانکار به راه و شهرسازی تحویل داده شود که بحث ایمنی در استان نادیده گرفته می شود و مجبوریم برای این بخش هزینه کنیم.

,

وی گفت: در بحث راه و راهداری باید تعامل سازنده ای با دیگر دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد تا بتوان خدمات مطلوبی به مردم ارایه داد.

,

حدود 50 درصد جاده های استان کوهستانی و برفگیر هستند

,

خوانپایه عنوان کرد: حدود 50 درصد جاده های استان کوهستانی و برفگیر هستند و 79 گردنه برف گیر در کهگیلویه و بویراحمد داریم که باتوجه به آغاز فصل سرما و نزدیک شدن به فصل زمستان باید ناوگان و ماشین الات راهداری برای مقابله با حوادث احتمالی امادگی داشته باشند.

,

وی در پایان افزود: طرح خودروهای فرسوده به منظور صرفه جویی در سوخت، کاهش آلایندگی های زیست محیطی و کاهش تصادفات باید اجرایی شود که براساس ماده 17 اولین جلسه در استان برگزار شد و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه