اخبار داغ

آماری از فارغ‌التحصیلان بیکار در ۲ سال اخیر در دسترس نیست/ چه کسی پاسخگوی وضعیت نابسامان بیکاری است؟!

آماری از فارغ‌التحصیلان بیکار در ۲ سال اخیر در دسترس نیست/ چه کسی پاسخگوی وضعیت نابسامان بیکاری است؟!
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص آمار فارغ التحصیلان بیکار استان می گوید: هنوز از طرف مرکز آمار کشور در خصوص میزان نرخ بیکاری فارغ التحصیلان استان و کشور اطلاعاتی منتشر نشده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با توجه به وجود سیل عظیمی از بیکاران تحصیل‌کرده در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی، خبرنگاران این رسانه به‌منظور دستیابی به آماری دقیق در خصوص تعداد بیکاران دارای مدارج تحصیلی بالا سراغ مسئولین مربوطه رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این بررسی‌ها، متاسفانه پاسخی روشن از سوی مدیران مربوطه ارائه نشد و تنها خروجی پیگیری‌ها ۲ گفت‌و‌گوی کوتاه از سوی مسئولین اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

,

«رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در پاسخ به سوالات خبرنگار اروم‌نیوز در این رابطه، عنوان کرد: متوسط نرخ بیکاری دانش آموختگان در سال ۹۴ در سطح کشور ۱۸٫۵ درصد و در سطح استان ۲۱٫۶ درصد بوده است.

,

وی، تصریح کرد: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان آذربایجان‌غربی در سال ۹۳ حدود ۲۰٫۴ درصد بوده ولی در سال ۹۴ این درصد به ۲۱٫۶ درصد رسید و ما را جزو استان‌های با میزان بالای فارغ‌التحصیلان بیکار قرار داده است.

,

در همین راستا، پاسخی از سوی روابط‌عمومی این اداره‌کل نیز ارائه شد که گویای وضعیت نامشخص بیکاران تحصیل‌کرده در شرایط فعلی است.

,

بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌ل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، میزان دقیق بیکاران را باید از مرکز آمار ایران پیگیر بود و این مرکز از سال ۹۴ هیچ آماری در این خصوص ارائه نداده است!

,

با توجه به توضیحات مسئولین اصلی‌ترین نهاد مرتبط با بیکاران استان، دیگر نه می‌توان انتظاری از سایر مسئولین در حوزه استخراج تعداد بیکاران داشت و نه برنامه‌ریزی خاصی به‌منظور ساماندهی به وضعیت این قشر را شاهد بود.

,

به راستی این همه نهاد و اداره عریض و طویل در سطح استانی، برای چه منظور و با کدامین هدف ایجاد شده اند که حتی در حوزه تخصصی خود نیز در انتظار ارائه آمار آن هم نه یک سال بلکه ۲ سال اخیر هستند؟!

,

بهتر نیست مسئولین و مدیران کل در این زمینه حداقل اطلاعات عمومی خود را ارتقا دهند تا شاهد نبود ساماندهی مناسب در حوزه های خود نباشند؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه