اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

تغییر عملکرد دولت درباره سهام عدالت قانون شکنی است/ برجام موجب هزینه های سنگینی علیه کشور شد

تغییر عملکرد دولت درباره سهام عدالت قانون شکنی است/ برجام موجب هزینه های سنگینی علیه کشور شد
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه طرح سهام عدالت یک طرح بسیار خوب جهت توزیع ثروت بین اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است، گفت: تغییر عملکرد دولت درباره سهام عدالت قانون شکنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در تشریح طرح سهام عدالت، اظهار کرد: طرح سهام عدالت یک طرح بسیار خوب جهت توزیع ثروت بین قشر ضعیف و اقشار کم درآمد جامعه با درآمد ثابت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

وی درباره برنامه مصوب دولت درخصوص سهام عدالت ادامه داد: بر اساس این طرح قرار بود دولت اصل سرمایه را بردارد و پس از نقطه سر رسید سند مالکیت آن را به نام صاحب سهام شود و مالکیت و سود ارزش سهام را به حساب گیرنده سهام واریز و قطعی کند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تغییر عملکرد دولت درباره سهام عدالت قانون شکنی است، گفت: اینکه دولت الان می گوید می خواهد مابه التفاوت ارزش سهام عدالت که حدود ۵۰۰هزار تومان است را واریز کند خلاف قانون و به نوعی قانون شکنی از طرف دولت بوده است.

,

شیخی تصریح کرد: دولت می بایست از محل سود سهام، طلب دولت را برداشت کند و پس از صفر شدن طلب دولت و اتمام وصول وعده خود را عملی کنند.

,

وی با بیان اینکه کار دولت به هر دلیلی حتی تامین کسری بودجه حرکتی غلط و غیرقانونی محسوب می شود، افزود: این کار دولت نه تنها وجه خوبی ندارد بلکه موجب تحمیل هزینه اضافی برای کسانی است که درآمد ناکافی جهت زندگی و وضعیت اقتصادی مناسب جهت امرار معاش خود ندارند شده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ضایع ساختن طرح هایی همچون هدفمند سازی یارانه ها، مسکن مهر و... توسط دولت دوازدهم، گفت: مسئولان مربوطه اگر نمی توانند کاری را که به آنها محول شده است را به درستی انجام دهند پست خود را رها کنند و بسپارند به کسی که توانا، دانا و باسواد و دلسوز تر از آنها هستند.

,

**دولت در خصوص یارانه ها با مردم صادق نیست

, **دولت در خصوص یارانه ها با مردم صادق نیست,

وی با بیان اینکه دولت در خصوص یارانه ها با مردم صادق نیست و حرف هایی می زند که در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: دولت دو برابر مبالغی که به مردم بابت طرح هدفمندسازی یارانه ها می دهد از قبل از طریق حامل های انرژی از مردم دریافت کرده است ولی حاشا می کند.

,

شیخی با اشاره به گفته وزیرنفت در این خصوص که شب پرداخت یارانه ها شب مصیبت و عزاست بیان کرد: با مردم روراست نیستند و پول یارانه ها را از قبل از مردم گرفته اند و معلوم نیست به کدام حساب واریز کرده اند.

,

وی با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید تحریم ها علیه ایران، گفت: با وجود سپاه پاسداران که نماد و نماینده نظام و ارزش های جمهوری اسلامی ایران است آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند.

,

وی با بیان اینکه تحریم سپاه پاسداران نشان دهنده تحریم تمام عیار نظام انقلاب اسلامی است، افزود: تا پیش از برجام آمریکا جرات چنین جسارت هایی را نسبت به نظام اسلامی نداشته است و در نتیجه تمکین، ضعف و درماندگی دولت فعلی، آمریکا جسورتر شده است و ارکان نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برجام موجب هزینه های سنگینی در نظام جمهوری اسلامی شده است اذعان کرد: برجام عملا مانع پیشرفت و تولید بخصوص در حوزه انرژی هسته ای که می توانست ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور بدنبال داشته باشد شده است.

,

وی با اشاره به اینکه فکر و ذکر شبانه روزی تمامی ارکان و نهادها در طول این چندسال اخیر به جای رفع مشکلات مردم، برجام بوده است، تصریح کرد: عدم نفع و وقت کشی و گرفتن زمان از نظام جمهوری اسلامی ایران، خسارت بسیار سنگینی تر از برجام بوده است که به موجب آن باعث سرگرمی و غفلت مسئولان از کارهای اساسی کشور به ویژه حل مشکلات مردم شده است.

,

شیخی با بیان اینکه مخالفت آمریکا و موافقت اروپا در زمینه برجام سیاست بازی های استعمارغرب بوده است، افزود: آنها از این طریق ایران را در دو راهی قرار می دهند تا نتواند یک تصمیم قاطع برای خروج از برجام و واکنش شدید در مقابل تحریم های پی در پی آمریکا نشان دهد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به سخنان ۵سال قبل رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اعتماد به آمریکا، گفت: روحانی همان موقع که مقام معظم رهبری از بدعهدی آمریکا گفتند یا متوجه سخنان رهبری نشد و یا نخواست که در نتیجه آن ممملکت دچار چنین خسارت های سنگینی شد.

,

شیخی با بیان اینکه روحانی در مناظره تبلیغاتی خود علنا علیه سپاه صحبت کرد، افزود: رییس جمهور الان تازه می گوید آمریکا هیج‌کاری نمی تواند کند در حالی که در مصاحبه های قبلی خود میگفت آب خوردن مردم هم در گرو تحریم است پس حرف های روحانی با هم مطابقت ندارد و نمی دانیم بالاخره قسم حضرت ابولفضل(ع) را باور کنیم یا دم خروس را!

,

وی با اشاره به اشتباهات قوه مجریه گفت: نهادهای نظارتی، شورای امنیت ملی، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و...می بایست روی عملکرد قوه مجریه نظارت بیشتر داشته باشند و اجازه ندهند دولت برخلاف شئونات راهبردی کشور و قانون اساسی و راهبردی بنیان گذار انقلاب اسلامی حرکتی انجام دهد و بیش از این کشور دچار خسارت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه