اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان:

عدم آگاهی مصرف کننده و فروشنده از عوامل گسترش بازی های غیرمجاز در کرمان است

عدم آگاهی مصرف کننده و فروشنده از عوامل گسترش بازی های غیرمجاز در کرمان است
رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان گفت : عدم آگاهی مصرف کننده و فروشنده از جمله عوامل گسترش بازی های غیر مجاز در سطح شهر کرمان است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید کازرونی رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به بازی های یارانه ای غیرمجاز در بازار اظهار داشت : کودکان ما دارای ضریب هوشی بالایی هستند و اکنون به چه گناهی باید با چنین بازی های یارانه ای روبرو شوند و جای بسی تاسف است که پدران و ماردان از این بازی ها غافل شده اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

ملاک والدین برای خرید بازی های یارانه ای فرزندان چیست ؟

, ملاک والدین برای خرید بازی های یارانه ای فرزندان چیست ؟,

وی گفت : پدران و مادران جامعه ما اکثرا از همه چیز بی خبرند و تنها بازی برای فرزندان خود تهیه می کنند در حالی که باید از آن ها پرسید که ملاک آن ها برای خرید بازی برای کودکانشان چیست؟

,

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان با تاکید بر این که این گونه بازی ها بحث انسانیت را نشانه گرفته اند، خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری در سال های اخیرا از کلمه تهاجم فرهنگی ، ناتو فرهنگی ، و اخیرا هم از واژه آتش به اختیار استفاده کرده اند حال باید پرسید دلیل مطر ح کردن این سخنان چیست ؟

,

کازرونی تشریح کرد : دشمن اختصاصی برای کودکان ما بازی درست می کند و حساب شده در حال فعالیت است؛ مطمئنا با توجه به جذابیت این بازی ها دشمن می تواند بر روی افکار بچه ها تاثیر گذار باشد و از سوی دیگر به دلیل مقابله به مثل نکردن با دشمن در حال جلو رفتن است و حساب شده هدف خود را دنبال می کند .

,

وی عنوان کرد : متاسفانه در ایران ما در هر مقطع سرمان را با یکسری مسائل از جمله هدفمندی یارانه ها گرم می کنیم در حالی که دشمن در سوی مقابل در حال نقشه کشیدن برای ماست .

,

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان با گلایه از صدا وسیما کشورمان که چرا تا کنون چند دقیقه در جهت آگاه سازی خانواده ها اقدام نکرده است ؛ افزود : اخیرا رشد تکنولوژی در بخش سمعی و بصری زیاد بوده است و بازی ها را می توان آن لاین دانلود کرد .

,

کازرونی توضیح داد : متاسفانه تجربه نشان داده است که بیشترین آسیب مردم از کانال عدم آگاهی آن ها بوده است و طبق آمارهای میدانی در کرمان از یک کلاس ۲۱ نفره در مقطع چهارم دبستان وقتی اسم دو بازی غیر مجازی مطرح شد یکی از بازی ها را ۲۰ نفر تماشا کرده بودند و بازی دیگر را هم به دلیل دسترسی نداشتن ۱۵ نفر تماشا کرده بودند .

,

عدم آگاهی مصرف کننده و فروشنده از عوامل گسترش بازی های غیر مجاز در کرمان است

, عدم آگاهی مصرف کننده و فروشنده از عوامل گسترش بازی های غیر مجاز در کرمان است,

وی عدم آگاهی مصرف کننده و فروشنده را از جمله عواملی دانست که سبب گسترش بازی های غیر مجاز در سطح شهر کرمان شده است و ابراز داشت : عدم آگاه سازی خلاء موجود در جامعه است و در هر جای شهر کرمان تهیه این بازی ها خیلی زودتر از تهیه نان سنگک می باشد.

,

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان بیان کرد : در شهر کرمان قریب به ۹۰۰ واحد صنفی با عناوین مختلف با cd و dvd  در ارتباط هستند اما تنها ۱۵۰ واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه صنف محصولات فرهنگی هستند .

,

کازرونی ادامه داد : بنده از سال ۱۳۸۹ به صورت رسمی پیگیر این موضوع هستم و همواره از مسئولین و مقامات دولتی استان درخواست پیگیری داشته ام اما متاسفانه تصمیمات حوزه فرهنگی را افرادی می گیرند که متخصص این کار نیستند و اخیرا هم از طریق نماینده شهرستان کرمان و راور صدایم را به کمیسیون فرهنگی مجلس رسانده ام تا قانون هایی در این خصوص تصویب و اصلاح شود اما هیچ اقدامی تا کنون صورت نگرفته است .

,

وی تاکید کرد : امروزه پدران و مادران ما باید به علم فضای مجازی آگاه باشند و خود با آگاهی فرزندان را به این فضا ببرند زیرا دشمن از ما در حوزه فرهنگی جلوتر است و هر چه رو پیش می رویم آنقدر رشد تکنولوژی زیاد شده است که دیگر بخش خصوصی و دولتی نمی توانند این موضوع را مدیریت کنند .

,

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان با گلایه از قانون مبارزه با افرادی که به صورت غیر مجاز در حوزه سمعی و بصری فعالیت می کنند ، ابراز داشت :  مصوبات قانونی رسیدگی به فعالیت های غیرمجاز در این حوزه به ۹ سال پیش بر می گردد و قانون هم چنان ثابت مانده است اما تکنولوژی ها روز به روز در حال رشد سریع هستند و یکسری بی عدالتی و ظلم بر مردم صورت می گیرد .

,

دشمن از حلقه های مفقوده بهترین استفاده را می کند

, دشمن از حلقه های مفقوده بهترین استفاده را می کند ,

کازرونی اظهار داشت : بازی های غیر مجاز مشکلات های فراوانی را برای فرزندان ما ایجاد کرده اند که یکی از این مشکلات  بلوغ زودرس در بین فرزندان می باشد چرا باید در کشور فیلم های مجاز قیمتشان ۵ برابر قیمت فیلم های غیرمجاز باشد این نشان می دهد که دشمن در این زمینه هم سرمایه گذاری کرده است و از این حلقه های مفقوده بهترین استفاده را می کند .

,

وی ادامه داد : مسئولین ما در بودجه های کلان فرهنگی هزینه های میلیاردی عرضه می کنند در حالی که یک فروشگاه مجاز فرهنگی محتاج ۵ میلیون تومان پول می باشد حال اگر حداقل های هزینه زندگی فروشنده های محصولات فرهنگی تامین شود مطمئنا آن ها کمتر به سمت فروش چنین فیلم هایی خواهند رفت.

,

 ابطال پرونده ها در سال ۹۵ در کرمان به اندازه ۵ سال گذشته بوده است

,  ابطال پرونده ها در سال ۹۵ در کرمان به اندازه ۵ سال گذشته بوده است ,

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان با بیان این که در سال ۹۵ به اندازه ۵ سال گذشته ابطال پرونده در کرمان وجود داشته است ، گفت : فروشنده های ما به دلیل وجود مشکلات و عدم دلگرمی و بی توجهی مسئولین پرونده ها را ابطال می کنند .

,

کازرونی خاطرنشان کرد : ای کاش مسئولین به حوزه های فرهنگی کمک مالی و معنوی می کردند زیرا با تمام توان در حال مبارزه هستند و بارها هم این موضوع از مسئولین ارشاد پیگیری شده است .

,

وی با اشاره به این که در کرمان ۷ فروشگاه دارای مجوز سوپر مارکت فرهنگی وجود دارد ، افزود : تولید محتوا و کیفیت محصولات فرهنگی نسبت به سال های گذشته بهتر شده است مثلا سریال هایی با محتوای ایرانی تولید می شود که مورد استقبال مردم قرار می گیرد و فروشگاه های ما بقای خود را به این سریال ها می دانند .

,

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان با تاکید بر این که محصولات چینی اکنون به دلیل ارزانی و طراحی پایه ثابت بازار شده اند تشریح کرد : از لحاظ کمیتی همه محصولات فرهنگی از جمله نوشت افزارهای ما بیشتر از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی تولید می شوند که دارای کیفیت بالایی هستند اما متاسفانه در طراحی اولیه ضعیف می باشند.

,

عرضه ۷۰ درصدی محصولات فرهنگی ایرانی در کرمان

, عرضه ۷۰ درصدی محصولات فرهنگی ایرانی در کرمان,

کازرونی بیان کرد : در کرمان محصولات سینمایی ، تولیدات موسیقی ، مستند و تولید محتوا با توجه به استقبال در این سال بالای ۷۰ درصد ایرانی عرضه می شود و ما بقی خارج هستند .

,

وی در پایان افزود : همه محصولات غیر مجاز فرهنگی پس از جمع آوری بعد از یک سری مراسم امحا می شوند .

,

انتهای پیام/م

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه