اخبار داغ

به بهانه سالروز تربیت بدنی و ورزش منتشر شد؛

ضرورت تقویت زیرساخت های ورزشی ایلام در دولت دوازدهم

ضرورت تقویت زیرساخت های ورزشی ایلام در دولت دوازدهم
با نگاهی سطحی به زیر ساخت ها و امکانات ورزشی در استان ایلام متوجه می شویم که مردم ایلام در مبحث ورزش نیز در زمره استانهایی است که در محرومیت به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار ؛ در تقویم رسمی کشور 26 مهرماه به عنوان روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.در همین راستا دراین گزارش به بیان نیازهای ورزشی ایلام و مشکلات مردمی در این حوزه پرداخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

با نگاهی سطحی به زیر ساخت ها و امکانات ورزشی در استان ایلام متوجه می شویم که مردم ایلام در مبحث ورزش نیز در زمره استانهایی است که در محرومیت به سر می برد؛ استانی که جوانانش کمترین سهمی درتیم داری بین لیگ های سطح اول کشور ندارند.

,

در حالی که بیشتر استانهای محروم کشور حداقل در یکی از لیگ های ورزشی در کشور دارای تیم هستند و هم ورزشکاران و هم تماشاچیان ساعتی از اوقات فراغت خود را در محیط های ورزشی می گذرانند و هیجانات خود را در این محیط ها تخلیه می کنند اما استان ایلام در حسرت داشتن تیمی حتی در لیگ های دسته پایین تر کشور بسر می برند و خبری از تلاش مسئولان برای رفع این نقیصه نیز مشاهده نمی شود.

,

استقبال پرشور مردم ایلام از برگزاری مسابقاتی با حضور حتی تیمهای پیشکسوت کشوری، خود نشان از وجود زمینه ای برای گسترش ورزش در سطح استان بوده که در صورت فراهم شدن امکانات از این امتیاز کمیاب نیزمی توان استفاده کرد.

,

, ,

با نگاهی به سرانه ورزشی در سطح استان می بینیم که در برخی مناطق استان بخصوص شهرستانهای تازه تاسیس سرانه ورزشی پایینتر از میانگین کشوری است.
نکته اینجاست که جوانان استان ایلام نشان داده اند که در صورت وجود امکانات مناسب و مورد توجه قرار گرفتن از سوی مسئولین، با توجه به ظرفیت بالا و استعدادی که دارند به راحتی میتوانند در سطح کشور و جهان بدرخشند و نام ایلام را بیش از پیش برسرزبان ها بیاندازند.

,
,

شرکت پرشور تمامی نسلها در کنار یکدیگر در ورزش های همگانی و همچنین حضور در ورزشگاههای سطح شهر در اوقات عصرگاهی برای شرکت در دوهای همگانی همه نشان از این دارد که در صورت فراهم شدن امکانات بهتر و بیشتراز سوی مسئولان استان، شاهد تخلیه هیجانات در محیط های ورزشی ودر کنار آن شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی بوده وسطح سلامت استان افزایش خواهد یافت.
نکته ای دیگر که میتوان به آن توجه ویژه داشت هزینه بالای استفاده از فضاهای ورزشی است که جوانان ما باتوجه به آمار بیکاری استان شاید بیشترشان نتوانند هزینه های استفاده از فضای ورزشی را برای دوره ای چند ماهه تامین کنند و این در حالیست که برای نمونه هزینه استفاده از یک سانس استخر یا سالن های ورزشی بیشتر از هزینه استفاده جوانان از دخانیات(سیگار و قلیان) است.
شاید یکی از مهمترین عواملی که جوانان را به سمت استفاده از دخانیات و تفریح و سرگرمی های غیر متعارف با دوستان خود سوق می دهد نبود فضاهای مناسب و یا شاید فضاهایی در حد وسع جوانان بیکار ایلامی باشد.
لذا مسئولان ذیربط استان باید توجه ویژه ای به جوانان و تخلیه هیجانات آنها در محیط های مناسب و ورزشی داشته باشند تا کمتر شاهد بروز اتفاقات ناگوار و استفاده جوان ها از ناهنجاری هایی در جامعه باشیم که ضرر آن ها متوجه همگی مردم استان می شود.

,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/الف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه