اخبار داغ

5 آبان همزمان با سراسر کشور ؛

پنجمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در گلستان برگزار می شود

پنجمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی در گلستان برگزار می شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: پنجمین دوره انتخابات شورای هئیت‌های مذهبی شهرستان‌ها در استان گلستان همزمان با سراسر کشور در 5 آبان ماه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارکرد: سال ‌ها تشکل‌های دینی و مذهبی به صورت پراکنده کار می‌کردند که نمی شد یک سرمایه اجتماعی یک پارچه را ایجاد کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی ادامه داد: برای ساماندهی و ایجاد یک پارچگی در مجموعه های هیات های مذهبی بنا شده براساس سیاست‌های کلان تبلیغات اسلامی کشور و نظام انتخابات شورای هیات های مذهبی برگزار شود .

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مجموعه هئیت ‌های مذهبی نمایندگان خود را با رای مستقیم انتخاب می کنند ، گفت: با این انتخابات به ترتیب شورای هئیت مذهبی شهرستان، استان و شورای مرکزی شکل خواهد گرفت .

,

وی اذعان داشت : براساس قانون و ضوابط افرادی که نامزد می‌شوند باید هئیت‌ شان در سامانه طوبی به ثبت رسیده باشد اما برای رای دادن امسال ثبت در سامانه ضرورت ندارد.

,

حجت‌الاسلام ولی نژاد گفت: از این به بعد هئیت‌ های مذهبی را به رسمیت می‌ شناسیم که در سامانه طوبی ثبت شده باشند و از هئیت ‌های مذهبی خواست برای خدمات رسانی بهتر در این سامانه ثبت نام نمایند.

,

وی به وجود 2270 هئیت مذهبی اسمی در استان گلستان اشاره کرد و افزود : وجود این تعداد هئیت نشانه دینداری مردم استان و بیانگر سرمایگذاری مردم برای احیاء عاشورا و دین است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در 10 روز اول محرم امسال مردم 10 میلیارد تومان هزینه کردند گفت: امسال 2 برنامه منسجم برای هیات های مذهبی در استان خراسان برنامه ریزی شده است که یکی ساماندهی حرکت هئیت‌ های پیاده به سمت مشهد و دیگری تجمع متمرکز هیئت های مذهبی استان در روز 29 صفر در صحن کوثر آستان قدس  است .

,

وی با اعلام رضایت از فعالیت هیات های مذهبی در استان گلستان ، عنوان کرد: سعی شده در مراسم های هیات ها نماز جماعت نهادیه شود و روحانی محور بودن هیات های مذهبی مورد تاکید است و برای مداحان هیئت ها نیز آموزش هایی برای افزایش کیفیت هیات ها برنامه ریزی شده است.

,

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد : برنامه‌های ایام عاشورا براساس سنن و آدابی به خوبی برگزار شده ، برادران و خواهران اهل سنت نیز در برگزاری مراسم های روز عاشورا فعال بودند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این مسیر همکاری کردند.

,

وی تصریح کرد: تاکنون 140 نفر برای شورای هئیت های مذهبی شهرستان ‌ها در سطح استان ثبت ‌نام کردند که البته فرصت ثبت نام تا پایان هفته باقی است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه