اخبار داغ

مسئول ایستگاه هواشناسی رشتخوار:

تجهیزات اداره هواشناسی رشتخوار نیازمند بروز‌رسانی است

تجهیزات اداره هواشناسی رشتخوار نیازمند بروز‌رسانی است
مسئول ایستگاه هواشناسی رشتخوار گفت: هواشناسی شهرستان رشتخوار نیازمند اعتبار دو میلیارد ریالی جهت توسعه و به‌روزرسانی و استقرار در محل جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، در پی گلایه کشاورزان و مردم در سطح شهرستان رشتخوار در رابطه با نداشتن آمار دقیق اطلاعات هواشناسی شهرستان رشتخوار در رسانه‌های استان موضوع را مورد پیگیری قرار دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

در همین رابطه صبح امروز با حسین دلارامی، مسئول ایستگاه هواشناسی شهرستان رشتخوار به گفتگو پرداختیم، دلارامی با مطرح شدن این موضوع به خبرنگار ما، گفت: با توجه به  جایگاه ویژه کشاورزی در شهرستان رشتخوار به عنوان قطب کشاورزی استان و اینکه 90 درصد مردم شهرستان به امر کشاورزی مشغول می باشند و نظر به اهمیت آمار، اطلاعات و پیش بینی های دقیق هواشناسی در بخشهای مختلف کشاورزی با توجه به تغییرات اقلیمی، که همه ساله باعث بروز خسارات میلیاردی به کشاورزی عزیز می گردد که بیمه نیز قادر به جبران خسارات وارده به کشاورزان نمی باشد.

,

 

,

مسئول ایستگاه هواشناسی شهرستان رشتخوار ادامه داد: موضوع تجهیز ایستگاه هواشناسی رشتخوار و انتقال به محل جدید هم‌اکنون در حال پیگیری است، و با سفر مسئولان هواشناسی استان به شهرستان رشتخوار در 16 مهرماه این مشکل مورد بررسی قرار گرفته است.

,

 

,

وی در ادامه اظهار داشت: با قول‌های مساعد گرفته شده از سوی مسئولین شهرستان و با توجه به نیاز شهرستان در زمینه بروز بودن اطلاعات هواشناسی، در لاش و پیگیر استقرار در مکان جدید اداره هواشناسی شهرستان و دریافت تجهیزات بروز در شهرستان هستیم.

,

 

,

دلارامی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ایستگاه هواشناسی رشتخوار در ورودی این شهر از سمت خواف با در اختیار گرفتن زمینی راه‌اندازی می‌شود، افزود: امیدواریم به زودی و تا پایان سال جاری امکان جابجایی ایستگاه هواشناسی به مکان جدید فراهم شود، چرا که استاندارد نبودن مکان فعلی امکان ارائه دقیق دریافت گزارشات همچون شدت باد، دما و غیره را از ما خواهد گرفت.

,

 

,

مسئول ایستگاه هواشناسی رشتخوار در رابطه با فعالیت دو ایستگاه هواشناسی در این شهرستان، نیز گفت: شهرستان رشتخوار هم‌اکنون دارای دو ایستگاه هواشناسی خودکار در شهر رشتخوار و دیتالاگر در بخش جنگل است، تجهیزات ایستگاه هواشناسی رشتخوار از سال 85 بوده و ما در تلاش برای بروز رسانی  تجهیزات هواشناسی و استقرار ایستگاه در مکان جدید در  شهرستان رشتخوار هستیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه