اخبار داغ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد اقتصادی بخش معدن علی رغم رکود در عرصه ساخت‌و‌ساز/۳۸۰ هزار نفر در صنعت سنگ اشتغال دارند

رشد اقتصادی بخش معدن علی رغم رکود در عرصه ساخت‌و‌ساز/۳۸۰ هزار نفر در صنعت سنگ اشتغال دارند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: با وجود اینکه در بخش ساخت و ساز رکود داشته ایم، بخش معدن با رشد اقتصادی مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح محلات؛سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در «نیم ور» محلات با اشاره به اینکه دولت برای حل مشکلات معدن عزم جزمی دارد، گفت: توسعه در بخش معدن توسعه پایدار است، معدن در همه جا با خود توسعه همراه داشته است. در ایام تحریم نیز تنها صنعتی که کمترین آسیب را دید همین معدن بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

وی اظهار کرد: عقب ماندگی صنعت سنگ در ایران نیاز به واکاوی و بررسی آمار و ارقام دارد. زمانی که رونق ساخت و ساز مسکن زیاد است، بخش صادارت مغفول باقی می ماند و برای صادرات نیز برنامه ریزی نمی‌کنیم و امروز در رکود ساخت و ساز به فکر صادرات افتاده ایم.

,

, ,

اشتغال ۳۸۰ هزار نفر در صنایع سنگ/کاهش ۳ میلیون دلاری واردات در سال ۹۵

,

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز ۳۸۰ هزار نفر در صنایع سنگ در حال فعالیت هستند، افزود: این امر یکی از اشتغال های پایدار محسوب می شود.

,

سرقینی از صادرات ۶.۶ میلیارد دلاری خبر داد و گفت: در بخش صنعت در سال ۹۵ افزایش ۱ میلیون دلاری صادرات را شاهد بودیم. در بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۱، ۶.۵ میلیون دلار واردات داشتیم که این رقم در سال ۹۵ به ۳ میلیون دلار کاهش یافته است.

,

۸ میلیون دلار صادرات در بخش فولاد پیش بینی شده است

,

وی در خصوص صادرات فولاد بیان کرد: در بخش صادارت فولاد نیز امسال برای صادرات ۸ میلیون دلاری برنامه ریزی شده است که این رقم دور از ذهن نیست.

,

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تلاش کردیم در این زمینه شرایط را هموار کنیم. اگر موافق صادرات سنگ خام باشیم یعنی به اقتصاد مقاومتی هبچ اعتقادی نداریم و امروز نیز برای حمایت از تولید داخلی با تعرفه واردات بازار را کنترل می‌کنیم که این امر کمک دولت به بخش خصوصی است.

,

رشد اقتصادی در بخش معدن با وجود رکود در عرصه ساخت و ساز

,

سرقینی با اشاره به اینکه به دلیل اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و اشتغال، جلوی صادرات مواد خام را گرفته ایم، افزود: امروز بخش معدن با رشد مواجه است و در سه ماهه اول امثال ۴ و نبم درصد رشد داشته ایم.

,

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تولید معادن ما در ساخت و ساز صرف می‌شود و وقتی در ساخت و ساز رکود داشته باشیم، یعنی ۷۰ درصد کار معدن تعطیل و در همین شرایط بخش معدن با رشد اقتصادی مواجه شده است.

,

, ,

استان مرکزی، سنگی‌ترین استان کشور/اسراف در معادن، یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ است

,

آقازاده، استاندار مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان مرکزی و منطقه محلات نعمت های خدادادی زیادی دارد، گفت: استفاده بهینه از ابن منابع و حفظ آن‌ها برای نسل‌های آینده خود یک هنر است.

,

وی اظهار کرد: در بسیاری از معادن در حال اسراف و نابودی منابع هستیم که از آن به عنوان حوادث تلخ تاریخی می‌توان نام برد.

,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه محلات ظرفیت های ویژه ای دارد، ادامه داد: شهرستان های محلات و دلیجان تنوعی از منابع را دارد که در بسیاری از نقاط کشور وجود ندارد.

,

چرایی گرانی صادرات سنگ ایران نسبت به دیگر کشورها باید بررسی شود/صادرات؛ راه حلی مناسب برای رفع رکود در صنعت سنگ

,

آقازاده ادامه داد: به شرایط کنونی باید واقعی نگاه کرد و علاوه بر دیدن نقاط ضعف باید نقاط قوت را نیز دید.

,

وی بیان کرد: چرایی گرانی صادرات سنگ ایران نسبت به دیگر کشورها باید به صورت جدی بررسی شود و من به عنوان استاندار سنگی‌ترین استان کشور برای بررسی تمامی جوانب این افزایش قیمت آمادگی دارم.

,

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اگر واقع بین باشیم در یک تعامل نزدیک می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و برای حل رکود صنعت سنگ باید به فکر صادرات باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه