اخبار داغ

رئیس انجمن سنگ ایران:

ضعف کشور در صنعت سنگ علی رغم وجود ظرفیت های بالقوه/اقدام چراغ خاموش دولت برای دریافت مالیات از صادرات

ضعف کشور در صنعت سنگ علی رغم وجود ظرفیت های بالقوه/اقدام چراغ خاموش دولت برای دریافت مالیات از صادرات
رئیس انجمن سنگ ایران گفت:در حال حاضر ۶ هزار کارخانه فرآوری سنگ در ایران فعالیت دارد اما متاسفانه نمره ما در صادرات این صنعت زیر صفر است، این مشکلات ناشی از برکات دولت یازدهم و قانون مالیات بر صادرات و ابلاغ چراغ خاموش دولت فعلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات؛ شفیعی، رئیس انجمن سنگ ایران صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران-نیم ور که در شهرستان محلات برگزار شد، گفت: پیشینه سنگ ایران قدمتی طولانی دارد و باید این قدمت را در دوران ساخت تخت جمشید جست‌وجو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

ضعف کشور در صنعت سنگ علی رغم وجود ظرفیت های بالقوه

, ضعف کشور در صنعت سنگ علی رغم وجود ظرفیت های بالقوه, ضعف کشور در صنعت سنگ علی رغم وجود ظرفیت های بالقوه,

, ,

شفیعی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار کارخانه فرآوری سنگ در ایران فعالیت دارد اما متاسفانه نمره ما در صادرات این صنعت زیر صفر است و میزان صادرات ما در مجموع به ۱۲۶ دلار نیز نمی‌رسد.

,

وی با اشاره به ضعف کشور ما در صنعت سنگ گفت: در این نمایشگاه  غرفه‌ای از شرکت هپکو و آذراب به چشم نمی‌خورد در حالیکه تامین تجهیزات مورد نیاز ما باید توسط این دو شرکت تامین شود، در پی مشکلات این دو شرکت ما ناگزیر به واردات تجهیزات مورد نیاز هستیم.

,

رئیس انجمن سنگ ایران متذکر شد: در شرایط فعلی اگر واردات سنگ آزاد شود، صنایع سنگ ایران و محلات به صورت کامل ورشکسته خواهد شد و این به دلیل ناکارآمدی برخی از مسئولین این عرصه است.

,

ابلاغ چراغ خاموش دولت برای دریافت مالیات از صادرات

, ابلاغ چراغ خاموش دولت برای دریافت مالیات از صادرات, ابلاغ چراغ خاموش دولت برای دریافت مالیات از صادرات,

شفیعی تصریح کرد: مسئولین باید در کنار ساخت کارخانه و توجه به بحث زیرساخت صنایع به فکر صادرات نیز باشند، متوسط قیمت صادرات کشور ما ۱۸ دلار است در حالیکه ایتالیا سهم ۵۵ دلاری از صادرات را به خود اختصاص داده است، این مشکلات ناشی از برکات دولت یازدهم و قانون مالیات بر صادرات و ابلاغ چراغ خاموش دولت فعلی است، امروزه مسئولین باید به فکر چاره اندیشی باشند و صنایع ما را از سراشیبی سقوط نجات دهند.

,

رئیس انجمن سنگ ایران گفت: بخشی از حقوق دولتی معادن باید صرف آبادانی روستا‌ها شود اما به علت کوتاهی دولت در این زمینه معادن مجبور به پرداخت این هزینه‌ها هستند.

,

شفیعی با اشاره به برنامه های پیش روی انجمن صنعت سنگ، بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های ما در این زمینه جبران فقر آموزش است چرا که مشکلات ما در این زمینه این صنعت را در عرصه صادرات با مشکل مواجه کرده است.

,

وی در ادامه گفت: توجه به صادرات و نوآوری معادن و کارخانجات از برنامه‌های دیگری است که در دستور کار این انجمن قرار دارد چرا که نوسازی معادن و کارخانجات کاهش هزینه‌های جانبی و نجات کارخانه‌هایی از قبیل هپکو از خطر ورشکستگی را به دنبال دارد.

,

نماینده مردم محلات:

, نماینده مردم محلات:,

۴۵ میلیون تُن ذخیره سنگ در محلات وجود دارد

, ۴۵ میلیون تُن ذخیره سنگ در محلات وجود دارد, ۴۵ میلیون تُن ذخیره سنگ در محلات وجود دارد,

, ,

سلیمی، نماینده مردم محلات با اشاره به حضور استاندار جدید مرکزی در این نمایشگاه گفت: امیدواریم در مدت مدیریت استاندار جدید کارهای استان سامان پیدا کند.

,

سلیمی اظهار کرد: نمایشگاه‌ بین‌المللی سنگ محلات حاصل یک دهه تلاش بی‌وقفه فعالان این صنعت است، برای رسیدن به این جایگاه اقدامات ارزشمندی تا کنون انجام شده است.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شهرستان محلات در صنعت سنگ گفت:  در حال حاضر در شهرستان محلات ۴۵ میلیون تُن ذخیره سنگ وجود دارد و از معادن شهرستان نیز سالانه ۲ میلیون تن سنگ خام برداشت می‌شود.

,

بازارهای جهانی منتظر ما نمی مانند

, بازارهای جهانی منتظر ما نمی مانند, بازارهای جهانی منتظر ما نمی مانند,

سلیمی متذکر شد: سهم سنگ محلات در بازار جهانی کمتر از نیم درصد و در مقایسه با کشورهای همسایه نزدیک به ۲۴ درصد است، پیشرفت و توسعه این صنعت تلاش بیشتری را می‌طلبد چرا که بازارهای جهانی منتظر ما نخواهند ماند.

,

وی افزود: یکی از مشکلات ما در این عرصه، وجود قوانین دست و پا گیر و اجرای سلیقه ای این قوانین است، البته خلاء قانونی زیادی نیز در کشور وجود دارد که به مراتب اعلام کرده‌ایم، این خلاء ها اگر اعلام شود مجلس نیز مشکلات را برطرف خواهد کرد.

,

ضرورت احداث پژوهشکده سنگ ایران

, ضرورت احداث پژوهشکده سنگ ایران, ضرورت احداث پژوهشکده سنگ ایران,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین باید پیشنهادات در امر تحقیقات سنگ ایران و نیم ور را جدی بگیرند که احداث پژوهشکده سنگ ایران در محلات می‌تواند گام ارزشمندی در این عرصه باشد.

,

وی در ادامه گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در محلات و نیم ور، توجه به بحث تعرفه واردات و ورود به بحث تکنولوژی و فناوری برای رشد و توسعه صنعت سنگ از برنامه‌های دیگری است که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده صنعت سنگ در کشور ما رقم بالایی را به خود اختصاص داده است که این روند باید اصلاح شود.

,

رئیس خانه معدن ایران:

, رئیس خانه معدن ایران:,

برنامه ریزی برای رسیدن به رشد صادرات ۲ میلیون دلاری صنعت سنگ ایران در سال

, برنامه ریزی برای رسیدن به رشد صادرات ۲ میلیون دلاری صنعت سنگ ایران در سال, برنامه ریزی برای رسیدن به رشد صادرات ۲ میلیون دلاری صنعت سنگ ایران در سال,

, , ,

بهرامن، رئیس خانه معدن ایران  در ادامه این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از بیانات سازنده شفیعی رئیس انجمن سنگ ایران گفت: یکی از برنامه‌های مدنظر ما در ۵ سال آینده رشد ۲ میلیون دلاری صادرات در صنعت سنگ است.

,

در گذشته تنها برند صنعت سنگ مختص به ورونای ایتالیا بود اما امروزه برند سنگ محلات نیز پا به عرصه صنعت سنگ در سطح جهان گذاشته است.

,

بهرامن اظهار کرد: ضعف امروز ما حضور در بازار جهانی است و دولت ها موظف به هموار کردن این مسیر برای رسیدن به بازارهای مطلوب در جهان هستند.

,

وی در ادامه گفت: معدن‌داران نیز باید با فعالیت سازنده در بخش آموزش، بازار سنگ را از حالت رکود خارج کنند چرا که قبل از شرایط فعلی خود ما بازار داخلی را اشباع کرده بودیم.

,

رئیس خانه معدن خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان و معدن‌داران داخلی باید خود را به تولید مورد نیاز بازار جهانی برسانند، نیازهای بخش خصوصی نیز باید به عنوان متولی این مورد توجه قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه