اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی:

پیش فروش واحدهای مسکونی فقط در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند

پیش فروش واحدهای مسکونی فقط در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شوند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: پیش فروش و پیش خرید واحدهای مسکونی فقط باید در دفاتر اسناد رسمی ( دفترخانه ثبت اسناد و املاک ) انجام شوند تا از بروز کلاه برداری ها در این زمینه پیشگیری شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سید ابراهیم محجوب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: قانون پیش فروش ساختمان در سال 89 تصویب شد اما آیین نامه اجرایی آن تا سال 85 مصوب نشده بود که سرانجام این آیین نامه در سال 85 مصوب و برای اجرا، ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, سید ابراهیم محجوب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی,  , در این باره اظهار کرد: قانون پیش فروش ساختمان در سال 89 تصویب شد اما آیین نامه اجرایی آن تا سال 85 مصوب نشده بود که سرانجام این آیین نامه در سال 85 مصوب و برای اجرا، ابلاغ شد, .,

محجوب درباره قانون پیش فروش ساختمان توضیح داد: بر اساس این قانون هر شخصی که بخواهد واحدهای ساختمانی اش را پیش فروش کند ابتدا باید از اداره کل راه و شهرسازی استان مجوز آگهی و تبلیغ پیش فروش واحداهایش را دریافت کند.

, .,

وی خاطر نشان کرد: درصورتیکه پی ریزی ساختمان انجام شده باشد، اداره کل راه و شهرسازی می تواند مجوز آگهی و تبلیغ را صادر کند، در غیر این صورت نباید مجوزی صادر شود.

, .,

وی در ادامه با بیان اینکه در دادگستری استان پرونده های بسیاری در زمینه پیش فروش واحدهای ساختمانی ای که بدون پی ریزی ساختمان انجام شده اند، تشکیل شده است، به مردم تاکید کرد: توافق برای پیش فروش و پیش خرید واحدهای ساختمانی فقط باید در دفاتر اسناد رسمی ( دفترخانه های ثبت اسناد و املاک ) تنظیم شوند تا از هرگونه کلاه برداری در این زمینه جلوگیری شود.

, .,

محجوب تصریح کرد: هیچ مشاور املاکی حق تنظیم پیش فروش و پیش خرید واحد مسکونی را ندارد.

, .,

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: دفاتر اسناد رسمی نیز باید پروانه ساختمان و شناسنامه فنی ساختمان را قبل از تنظیم قرارداد پیش فروش و پیش خرید واحدها بررسی کنند.

, .,

وی افزود: در همین راستا، تمامی شهرداری ها را به صدور شناسنامه فنی ساختمان ملزم کرده ایم.

, .,

علاوه بر آن، وی همچنین عنوان کرد: در همین راستا، مقرر شده است که برای پیش فروش و پیش خرید واحدهای ساختمان یک حساب امانی افتتاح شود تا پیش خرید وجه واحد مسکونی پیش فروش شده را به این حساب واریز و پیش فروشنده نیز پس از اینکه کارشناس شهرداری پیشرفت فیزیکی ساختمان در حال ساخت را تایید کرد از این حساب امانی وجه برداشت کند.

, .,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در خاتمه تاکید کرد: تمامی پیش خریداران و پیش فروشان برای جلوگیری از هرگونه کلاه برداری، قرارداد واحدهای مسکونی پیش فروش شده را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم کنند.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه