اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی فراهان خبر داد

فعالیت ۳۲ واحد آبزی پروری در فراهان/ افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی نسبت به سال گذشته

فعالیت ۳۲ واحد آبزی پروری در فراهان/ افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی نسبت به سال گذشته
رئیس جهاد کشاورزی فراهان از افزایش ۳۰ درصدی تولید آبزیان در فراهان نسبت به سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ بخش آبزی پروری به سبب ظرفیت های اشتغالزایی و کسب درآمد، بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و می تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

این بخش یکی از بخش های مهم در اقتصاد کشورمان است که دارای پتانسیل ها و قابلیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف است و می توان با ایجاد فرصت های شغلی جدید در این حوزه، ضمن کاهش میزان بیکاری در جامعه، به تولید و اقتصاد جامعه نیز کمک کرد.

,

فراهان به عنوان یکی از قطب های پرورش آبزیان در سطح استان مرکزی مطرح است و رتبه چهارم آبزی پروری را در استان دارد.

,

علاوه بر استخرهای خاکی کشاورزی، بهره گیری از سدهای آبی شهرستان افزون بر ایجاد اشتغال، نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت و مهاجرت معکوس دارد.

,

هشت سد با قابلیت پرورش ماهی در شهرستان شناسایی شده اما تاکنون از آب این سدها بهره برداری نشده است، امسال برای اولین بار با همکاری بخش خصوصی پرورش ماهی در سدهای درمنک و فشک فراهان کلید خورده است.

,

, ,

اکبر فرهادی، رئیس جهاد کشاورزی فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: براساس برنامه پنجم توسعه تا سال ۹۵ بایستی ۱۹۰ تن آبزی تولید شده باشد و بر اساس این راهبرد در شهرستان فراهان در سال گذشته در ۲۲ واحد پرورش آبزیان ۳۵۷ تن ماهی سردآبی تولید شده است.

, فراهان خبر,

افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی در فراهان

, افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی در فراهان, افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی در فراهان,

وی افزود: امسال هم در راستای اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی تعداد واحدهای آبزی پروری شهرستان به ۳۲ واحد افزایش یافته و ۱/۵ برابر سال گذشته بچه ماهی در واحد های آبزی پروری رها سازی شده است.

,

راه اندازی واحد پرورش بچه ماهی با ظرفیت ۲/۵ میلیون قطعه در فراهان

, راه اندازی واحد پرورش بچه ماهی با ظرفیت ۲/۵ میلیون قطعه در فراهان , راه اندازی واحد پرورش بچه ماهی با ظرفیت ۲/۵ میلیون قطعه در فراهان ,

فرهادی اظهار کرد: همچنین امسال در شهرستان واحد پرورش بچه ماهی با ظرفیت ۲/۵ میلیون قطعه بچه ماهی راه اندازی شده است که پیش بینی می شود  افزایش تولید ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

,

رئیس جهاد کشاورزی فراهان بیان کرد: امسال پیش بینی می شود که حدود ۴۵۰ تن ماهی از ۲۹ واحد سردآبی و ۳ واحد گرمابی فراهان داشته باشیم و میزان تولید ما دو برابر پیش بینی تولید در برنامه ششم توسعه است.

,

جشنواره طبخ آبزیان در فراهان برگزار می شود

, جشنواره طبخ آبزیان در فراهان برگزار می شود, جشنواره طبخ آبزیان در فراهان برگزار می شود,

وی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی، آذرماه امسال جشنواره طبخ آبزیان در فراهان برگزار می شود.

,

فرهادی گفت: این جشنواره با همکاری بسیج وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراهان در روزهای دوم و سوم آذر ماه در این شهرستان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه