اخبار داغ

رئیس اداره مدیریت بحران همدان مطرح کرد؛

سیل و بارندگی مهمترین عوامل خسارت زا به محصولات کشاورزی / وارد شدن بیش از ۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی

سیل و بارندگی مهمترین عوامل خسارت زا به محصولات کشاورزی / وارد شدن بیش از ۹۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، سیل، بارندگی و تگرگ را مهم ترین عوامل خسارت زا به محصولات کشاورزی استان در سال جاری معرفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد ظفری، رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با نافع ، با اشاره به اینکه کارگروه ستاد میریت بحران در جهاد کشاورزی با برگزاری 28 جلسه و 147 مصوبه از ابتدای سال جاری تا کنون به مدیریت محصولات کشاورزی و جلوگیری از خسارات پرداخته است، گفت:براساس اطلاعات منعکس شده از طریق سازمان هواشناسی ،اطلاع رسانی به کشاورزان از طریق سامانه پیامکی امکان پذیر میگردد تابر این اساس بهره برداران خسارات کمتری را متحمل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی ادامه داد:پیش آگاهی، از جمله برنامه ها به منظور کاهش مخاطرات بخش کشاورزی است و به همین منظور اطلاع رسانی وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی میتواند به کشاورزان کمک بسیاری نماید.

,

 

,

ظفری با بیان اینکه سال گذشته 272 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد،اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تا کنون 92 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 62 درصدی مواجه بوده است.

,

 

,

وی با اشاره به خسارت 244 میلیارد تومانی در هفت ماهه سال گذشته،عنوان کرد:عمده خسارات به بخش کشاورزی در سال گذشته ناشی از سرمازدگی بوده در حالی که خسارات در سال جاری عمدتا ناشی از سیل، بارندگی،تگرگ بوده  است.

,

 

,

ظفری همچنین با اذعان به اینکه در سال جاری بیشترین خسارات به غلات وارد شد،بیان کرد:پیش آگاهی دادن به کشاورزان میتواند از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کند و به همین منظور این برنامه بیش از سال گذشته در دستور کار جهاد کشاورزی است.

,

 

,

وی همچنین با بیان اینکه درراستای کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی،پرداخت تسهیلات بیش از پیش در دستور کارقرار گرفته است،گفت: امسال نیز تسهیلات خوبی به کشاورزان تعلق خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه