اخبار داغ

سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان/ پوشاک بی کیفیت و ارزان قیمتی که کمر اقتصاد داخلی را می شکند

سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان/ پوشاک بی کیفیت و ارزان قیمتی که کمر اقتصاد داخلی را می شکند
سالهای زیادی است که سایه کالاها واجناس چینی بر سر ایرانی و تولیداتش سنگینی می کند و نان را از سفره تولید برخی تولیدکنندگان ربوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ قیمت پایین اجناس چینی، طمع دلالان بازار پوشاک ، نبود نظارت درست وکامل بر واردات "به ویژه اجناس وکالاهای قاچاق" و عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و بیمه های سنگین نه تنهااجازه رشد و پیشرفت به تولید پوشاک ایرانی را نمی دهند بلکه موجب ورشکستگی بسیاری از تولید کنندگان داخلی شده است.

با وجوداینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها به تولید داخلی توجه ویژه ای داشته و در حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی گفته اند:در داخل کشور، ساختِ اقتصادی و بنای اقتصادی جوری باشد که از نیروهای مردم استفاده بشود، کمک واقعی گرفته بشود، برنامه‌ریزی بشود، بنای اقتصادی استحکام پیدا کند، اما این سخنان و سیاست های اقتصاد مقاومتی ایشان تا کنون در صنعت پوشاک و نساجی محقق نشده است چرا که کالاها و اجناس چینی و ترک همچنان بازار را احاطه کرده و تغییر چشمگیری در وضعیت تولیدکنندگان داخلی ایجاد نشده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",
,
,
,
سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان
, سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان,

این معضل در اکثر استانها و شهرهای کشور وجود دارد اما در استان البرز به دلیل جایگاه جغرافیایی و شاهراه مواصلاتی بودن ترانزیت کشور و اتصال غرب به ششرق کشور، نمود بیشتری دارد. مدتهاست در اکثر خیابان های اصلی و پرتردد شهرکه مرکز خرید به شمار می روند حداقل یک یا2 فروشگاه که روی شیشه های آن نوشته شده کلیه اجناس5 ،10 و 15هزار تومان به چشم می خورد. اجناس چینی با کمترین کیفیت و قیمت در این فروشگاهها به فروش می رسد.
به گفته برخی از شهروندان که عینا" مشاهده کرده اند این اجناس در گونی و به صورت کیلویی وارد این فروشگاه ها می شود. با یک حساب سرانگشتی و در نظر گرفتن هزینه پارچه، دوخت، کارگر، سوخت وانرژی و در نهایت حمل و نقل و صادرات آن می توان به ماهیت آن پی برد.
 

,
,
,
سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان
, سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان,
,

تولید کننده ای که راننده تاکسی شده است
یک راننده تاکسی کرجی که روزی تولیدکننده پوشاک بوده اظهار می کند: نوسانات قیمت دلار و تحریم ها در سال های اخیر تاثیرمنفی زیادی بر تولید پوشاک و صنعت نساجی کشور گذاشته است و بالطبع هر‌گاه پارچه‌گران می‌شود پوشاک هم گران می‌شود و این درحالی است که از اضافه شدن هزینه‌های تولید به دلیل گران شدن برق و گاز و آب و انرژی صرف نظر کنیم.

سیامک شیخ زاده می گوید: از طرفی هم پوشاکی که مواد اولیه تولید آن از مشتقات نفتی به دست می‌آید به دنبال افزایش قیمت نفت، گران شد و برای تولیدکنندگان مشکل بود تولیداتی داشته باشند که هم با کیفیت باشد، هم از تولیدات رقیب چینی ارزان‌تر باشد.
تا سال83 وضعیت تولید در کشور خوب بود اما از این سال به بعد که اجناس چینی خوش رنگ ولعاب اما بی کیفیت بی رویه وارد بازار شد و جای تولیدات داخلی را اشغال کرد، از طرفی عدم حمایت مسئولان از صنعت پوشاک در کنار استقبال مردم از اجناس چینی ارزان قیمت همچنین بیمه سنگینی که در آن شرایط باید پرداخت می کردم، مجبور به تعطیلی کارگاهی شدم که روزی با هزاران امید راه انداختم و بیش از 12 سال در آن با 25 نیرو پوشاک بچه تولید می کردیم و بعد از تعطیلی آن علاوه بر خودم 25 خانوار دیگر بیکار شدند.علاوه بر آن بدهی زیادی در زمینه خرید و فروش مواد اولیه و...برایم به جا ماند.
 

,
,
,
,
,
,
سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان
, سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان,
 
,

ساماندهی اصناف پوشاک البرز

میراسماعیل صدیق رئیس اتحادیه صنف پوشاک کرج در این باره اظهار می کند: اجناسی که با گونی و به صورت کیلویی وارد شود یکبار مصرف و بی کیفیت بوده و کالای قاچاق محسوب می شود. هرنوع کالایی که به این صورت وارد شود و گمرگ پرداخت نشود جمع آوری و با آن واحد صنفی برخورد می شود.
صدیق با اشاره به اینکه دنبال ساماندهی کردن این موضوع در البرز هستیم تصریح می کند: طرح هایی را با سازمان صنعت و معدن در راستای برخورد با کالایی قاچاق داریم چرا که تولیدکنندگان ما در این راستا آسیب وضرر زیادی می بینند.

, ساماندهی اصناف پوشاک البرز ,
,
,
,
,
وی با تاکید بر اینکه تولیدات پوشاک داخلی دارای کیفیت خوب و بادوام است توضیح می دهد: یک تولیدکننده داخلی نمی تواند پوشاکی تهیه کند که کیفیت نداشته باشد چرا که در دسترس است و در صورت عدم رضایت مشتری مبنی بر بی کیفیت بودن لباس، برای مرجوع کردن به واحد صنفی مراجعه می کند و واحد صنفی نیز به تولید کننده مسترد می کند در نهایت تولیدکننده مجبور به تولید اجناس باکیفیت
,
است.
,
,
سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان
, سایه سنگین پوشاک چینی بر سر تولیدکنندگان,
 
,

عرضه کالاهای چینی ارزان به اشتغال و تولیدکنندگان لطمه می زند
 رئیس اتحادیه صنف پوشاک کرج در ادامه می افزاید: اجناس خوب و باکیفیت قیمت بالاتری هم دارد و واحدهای صنفی که مبادرت به عرضه کالاهای ارزان قیمت و بی کیفیت می کنند هم به اشتغال لطمه می زنند و هم تولید کنندگان داخلی را از بین می برند. در ایران وقتی جنسی تولید می شود یک کارگر هم در این راستا مشغول به کار است اما از کالاهای بی کیفیت چینی فقط دلالان سود می برند حتی خریدارها هم سودی نمی برند چرا که لباس زود از زیبایی و کیفیت افتاده و مصرف کننده دیگر رقابتی به استفاده آن ندارد. وی در پاسخ به بحث لباس هایی که با گونی و به صورت کیلویی وارد فروشگاه ها می شود می گوید: تاکنون این بحث فقط در مورد اجناس تاناکورا مطرح بوده اما در مورد لباس های چینی مطرح نبوده و با جدیت این موضوع را دنبال و رسیدگی خواهیم کرد.
خدیجه ستارزاده

انتهای پیام/

, عرضه کالاهای چینی ارزان به اشتغال و تولیدکنندگان لطمه می زند,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه