اخبار داغ

مسئول موکب کریمه اهل بیت(ع)؛

موکب کریمه اهل بیت(ع) در کربلا روزانه پذیرای 2هزار زائر خواهد بود

موکب کریمه اهل بیت(ع) در کربلا روزانه پذیرای 2هزار زائر خواهد بود
مسئول موکب کریمه اهل بیت(ع با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: موکب کریمه اهل بیت(ع) در کربلا روزانه پذیرای 2هزار زائر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حاج حسین نباتی مسئول موکب کریمه اهل بیت(ع) در کربلا در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص نحوه آماده سازی این موکب در کربلا اظهار داشت: موکب کریمه اهل بیت(ع)، 12 روز قبل از اربعین و دو روز بعد از آن، آماده پذیرایی از زائران در وعده صبحانه، ناهار، شام و همچنین پذیرای اسکان آن عزیزان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا، , قم فردا, قم فردا,

وی با بیان اینکه هزینه های موکب توسط خیرین و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) تامین شده است، گفت: برای راه اندازی و اداره این موکب، امسال مبلغی حدود 800 میلیون تومان جمع آوری شده است که مقداری از آن صرف خرید تجهیزات اولیه مثل دستگاه نانوایی، وسایل آشپزخانه، چادر و... شده است.

,

نباتی افزود: ما قصد داریم که ان شاءالله به کمک خیرین و عاشقان حسینی، زمینی را در آنجا خریداری و حسینیه ای جهت پذیرایی و اسکان افرادی که توان مالی برای اعزام به کربلا ندارند، احداث کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت های این موکب، در درجه ی اول ارائه خدمات رفاهی و اسکان زائران و در درجه ی دوم برنامه های فرهنگی است، بیان کرد: براساس برنامه های صورت گرفته امسال در ایام اربعین روزانه چیزی حدود 2هزار و 500 نفر زائر از خدمات این موکب استفاده خواهند کرد.

,

مسئول موکب کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: مواد اولیه این موکب که توسط مردم تهیه شده است، شامل یک تن سیب زمینی، 25 عدد 17 کیلیویی رب گوجه، یک تن پیاز، یک تن سبز خورشتی، 20 تن برنج و... می باشد.

,

وی عنوان کرد: این مواد اولیه در حدود 3 روز توسط 20 نفر زن و 20 نفر مرد که به صورت 24 ساعته فعالیت کرده اند، خرد، سرخ و فریز شده است.

,

نباتی در پایان با بیان اینکه موکب کریمه اهل بیت(ع) واقع در کربلا، مقام امام صادق (ع)، سمت چپ است، خاطرنشان کرد: این موکب برای اولین سال در این مسیر مستقر می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه