اخبار داغ

تنها ۷ درصد از بودجه حوزه های علمیه آذربایجان غربی در سال ۹۵ محقق شد

تنها ۷ درصد از بودجه حوزه های علمیه آذربایجان غربی در سال ۹۵ محقق شد
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته از ۱۰۰ درصد بوجه عمرانی مدارس علمیه تنها ۷ درصد تعلق یافته و این امر برای ما مشکل ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به تعداد طلاب در حال تحصیل در حوزه های علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار و ۱۵۰نفر در حوزه های علمیه استان مشغول تحصیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، درمورد طریقه جذب و گزینش طلاب، عنوان کرد: افراد از طریق آزمون های سراسری در امتحانات شرکت می کنند و از بین این ها افرادی که حائز نمره قبولی می شوند به مصاحبه دعوت شده و بعد از قبولی از آن در یک دوره آزمایشی به نام دوره اختبار و تثبیت که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور این دوره ها برگزار می شود.

,

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به برخی مشکلات موجود در مدیریت حوزه های علمیه استان، گفت: اصلی ترین مشکل در این حوزه مربوط به بخش عمرانی است. به طوری که در سال گذشته از ۱۰۰ درصد بوجه عمرانی مدارس علمیه تنها ۷ درصد تعلق یافته و این از نظر عمرانی برای ما مشکل ساز است.

,

وی، با اشاره اینکه با کمبود استاد در سطح استان مواجه هستیم، افزود: اگر ما بتوانیم امنیت شغلی طلاب را فراهم کنیم دیگر در زمینه تامین نیرو مشکل نخواهیم داشت.

,

حجت الاسلام محمدی، درمورد تعداد مدارس و حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: تا به امروز ۱۲ مدرسه علمیه در سطح استان فعال بوده و کمبودی بابت تعداد مدارس حوزه علمیه نداریم.

,

وی، درباره مشکلات حوزه علمیه استان افزود: هجرت علمای استان به حوزه علمیه قم از مهمترین مشکلات ما در این حوزه است  که با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در صدد رفع آن هستیم تا دیگر شاهد هجرت طلاب  از استان نباشیم و تامین شغلی آن ها و نیز ادامه تحصیل آنها در خود استان فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه