اخبار داغ

دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی مطرح کرد

مراجعه 150 نفر در طرح مبارزه با اعتیاد محله محور/ اجرای این طرح در 11 محله خراسان‌جنوبی

مراجعه 150 نفر در طرح مبارزه با اعتیاد محله محور/ اجرای این طرح در 11 محله خراسان‌جنوبی
دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی گفت: 150 نفر در طرح مبارزه با اعتیاد محله محور مراجعه اند که 50 نفر در این طرح پاک شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، فرخنده، دبیر قرار گاه جواد الائمه خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری، اظهارکرد: قرارگاه جوادالائمه از سال 95 در سطح کشور آغاز شد و تا سال 96 ادامه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های نظام سلطه ترویج ابتذال و مواد مخدر در اقشار جامعه خصوصا جوانان بوده؛ طرح "مبارزه با اعتیاد محله محور"، پیشگیری از اعتیاد در خراسان جنوبی آغازشده است.

,

 

,

دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 352 محله شناسایی شده که سپاه کار خود را آغاز کرده و در خراسان جنوبی این طرح در 11 محله در حال اجرا است.

,

 

,

فرخنده با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها بجز طبس در یک محله این طرح اجرایی می شود، یادآورشد: در شهرستان بیرجند دو محله برای این طرح در نظر گرفته شده است.

,

 

,

وی بیان کرد: قرارگاه مرکزی جواد الائمه در هر شهر یک قرارگاه فرعی دارد و در هر مرحله ای بیشتر جنبه اجتماعی شدن مد نظر است.

,

 

,

دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی اظهارکرد: تیم های نه نفره ای با محوریت روحانی محله، برای رفع معضلات مردم در نظر گرفته ایم.

,

 

,

فرخنده گفت: قرارگاه در شش کمیته این کار را انجام می دهد که در طی این مراحل شناسایی نقاط قوت و ضعف محله در همه ابعاد، بسترسازی، کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در دستور کار است.

,

 

,

وی ادامه داد: طی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی با فضاسازی و اعزام مشاورین، جلساتی را برگزار می کنیم تا یک بیزاری اجتماعی در محلات از مصرف مواد مخدر ایجاد شود.

,

 

,

دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی اضافه کرد: هم چنین در این طرح از تولیدات نمایشی و فرهنگی کمک گرفته می شود تا مردم محله اعتماد کرده و افرادی که اعتیاد دارند برای ترک مراجعه کنند.

,

 

,

فرخنده افزود: در این طرح سعی شده است تا علاوه بر پاکسازی محلات از وجود معتادین، زمینه اشتغال زایی انها با آموزش‌های اشتغال زایی و کمک اداره کل فنی و حرفه ای استان فراهم شود.

,

 

,

وی گفت: اشتغال یکی از راه های نگه داشت خانواده کنار هم وبدون معضل اعتیاد است که برای تحقق این مهم، نیاز به تسهیلات خود اشتغالی است و از دستگاه های متولی، خواهان ارائه وام خوداشتغالی هستیم.

,

 

,

دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که تاکنون از یک محله 60 نفر برای ترک اعتیاد مراجعه کرده اند، خاطرنشان کرد: معمولا معتادین بضاعت مالی برای ترک ندارند که از هزینه 650 هزار تومانی ترک اعتیاد، 550 هزار تومان را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متقبل شده و مابقی هزینه را خود فرد پرداخت می‌کند.

,

 

,

فرخنده بیان کرد: تاکنون 150 نفر برای ترک اعتیاد از طریق این طرح مراجعه کرده اند که 40 تا 50 نفر پاک شده اند.

,

 

,

وی اظهارکرد: درطرح محله به محله طی کارتیمی با دستگاه های مربوطه وارد کار شده و اگر در مراحل شناسایی و بستر سازی به نتیجه نرسیم وارد مرحله سلبی و برخوردی شده که این از طریق نیروهای انتظامی و قضایی صورت می گیرد.

,

 

,

دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه علاوه بر پاکسازی محلات، حل مشکلات عمرانی و اجتماعی محلات نیز در دستور کار است، افزود: در برخی محلات به دلیل نبود فضای تفریحی مناسب افراد درگیر اعتیاد می شوند که در این زمینه شهرداری ها پای کار آمده اند.

,

 

,

وی ضمن تاکید بر اینکه در این طرح قصد موازی کاری نداریم، خاطرنشان کرد: برای حل معضل اجتماعی باید خواست و اراده مردم، انجام کار قرارگاهی و حفظ آبروی افراد مد نظر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه