اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مدیریت مناسبی در استفاده از منابع آبی کشور وجود ندارد/ نگاه وزارت نیرو به بحث مدیریت آب باید تغییر کند

مدیریت مناسبی در استفاده از منابع آبی کشور وجود ندارد/ نگاه وزارت نیرو به بحث مدیریت آب باید تغییر کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه در بحث منابع ابی کشور گفت: نگاه وزارت نیرو به بحث مدیریت آب باید تغییر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص احتمال معرفی رضا اردکانیان به عنوان وزیر نیرو به مجلس اظهار کرد: این صحبت‌ها وجود دارد اما فردی به صورت رسمی به مجلس معرفی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به چالشهای پیش روی وزارت نیرو ابراز کرد: بحث یکی از ضرورتهای زیست انسانی و نخستین نیاز بشر است، با توجه به اینکه ما در یک منطقه نیمه خشکی قرار داریم، نیاز است تا ما نگرش خود را نسبت به آب تغییر دهیم.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه انتظار از وزیر نیرو این است که با یک رویکرد جدید به موضوع آب نگاه کنند، افزود: دولت به جای اینکه فقط بگوید در مصرف آب صرفه جویی کنید باید استفاده از آب را در بخشهای مختلف مدیریت کند.

,

وی با اشاره به اینکه کشت آزاد سبب شده تا بخش قابل توجهی از آب کشور هدر برود، گفت: باید به سمت کشت گلخانه‌ای رفت.

,

وقف‌چی با بیان اینکه در استفاده از آبهای شیرین کشور نیز مدیریت خوبی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این آبها از کشور خارج و به دریاهای آزاد و یا دریای خزر می‌رود.

,

وی بیان کرد: در آب شرب کشور نیز به دلیل عدم مدیریت مناسب فاضلاب‌های شهری ما مشکلاتی را در بازچرخانی این آبها و استفاده در بخشهای دیگر داریم که دولت و مجموعه وزارت نیرو باید توجه جدی به این بخش داشته باشد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: توجه به انسجام مدیریتی آب کشور نیز یکی از موضوعات مهم است، متاسفانه سه مجموعه مدیریت آب کشاورزی، تامین آب روستایی و آبخیزداری جدا از هم کار می‌کنند بهره‌وری را کاهش داده و سرمایه‌ها حیف و میل می‌شود.

,

وی با بیان اینکه پیوستگی سه مجموعه ذکر شده کارها را در بحث مدیریت اب به خوبی پیش می‌برند، عنوان کرد: در صورت این سه مجموعه از هم جدا نباشند به نظرم به اهدا‌ف‌مان نزدیک‌تر خواهیم شد.

,

وقف‌چی در خصوص معضل چاه‌های غیرمجاز نیز گفت: نگاهی که در خصوص بحث چاه‌ها وجود دارد نگاه توام با عدالت نیست به این دلیل که در گذشته ما نسق‌دارانی داشتیم و عده‌ای از مردم نیز چه مجاز و چه غیرمجاز زرنگی کرده و چاه‌هایی را حفر کرده‌اند اما اصل بحث سرجایش است یعنی زارعینی که امروز به هر دلیلی آب ندارند روزی از حق آبه روستا یا چشمه‌ها و قناتها استفاده می‌کردند که امروز اینها به دلیل حفر چاه‌ها خشک شده و زارعین را دچار مشکل کرده است.

,

وی تصریح کرد: به خاطر اینکه تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی بتوانند از نعمت آب استفاده کنند به یک مدیریت یکپارچه نیاز است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث گلخانه‌ها در مناطق مسعتد باید دنبال شود، اظهار کرد: معتقدیم دولت نیز برای مصرف بهینه آب باید تسهیلاتی را برای گسترش کشت گلخانه‌ای ارائه کند.

,

وی بیان کرد: اگر مدیریت خوبی داشته و نوع کشت را تغییر دهیم خیلی از مشکلات از جمله چاه‌های غیرمجاز نیز برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه