اخبار داغ

امام جمعه موقت اصفهان:

سخنرانی امام سجاد در شام همه متوجه خباثت یزید کرد

سخنرانی امام سجاد در شام همه متوجه خباثت یزید کرد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام زین‌العابدین(ع) در شام که آن خطبۀ عظیم را ایراد فرمودند، همه را منقلب و بیدار و متوجه خیانت و خباثت یزید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ عضو خبرگان رهبری صبح امروز، پیرامون ابعاد امام سجاد (ع) در جمع طلاب اصفهان، اظهار کرد: امام سجاد (علیه‌السلام) در روز عاشورا موقتاً مریض شدند، مصلحت الهی بود تا برای ایشان دفاع از پدرشان واجب نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، بیان کرد: اگر جهاد برای حضرت واجب بود، به‌طور طبیعی به شهادت می‌رسیدند و نسل امامت منقطع می‌شد؛ اما موقتاً به‌شدت مریض شدند و سپس حالشان خوب شد.

,

وی تأکید کرد: امام زین‌العابدین(ع) در طول سفر با کمال شجاعت سخنرانی داشتند؛ به‌خصوص در شام که آن خطبۀ عظیم را ایراد فرمودند و همه را منقلب و بیدار کردند و متوجه خیانت یزید و خباثت او کردند.

,

وی افزود: امام چهارم پس از شام، در مدینه در حدود ۳۵ سال با مضامین دعا، معارف دین را بیان می‌کردند؛ چون در زمان ایشان هنوز جوّ حاکم بر شهر و حاکمانی که بودند، اجازه نمی‌دادند که در منزل امام جلسات درس برگزار بشود.

,

استاد حوزه تأکید کرد: امام سجاد(ع) به فرزندشان امام باقر(ع) فرمودند «ای فرزندم، پنج گروه هستند که به‌هیچ‌وجه با این‌ها نه مصاحبت بکن، نه حرف بزن و نه با آن‌ها رفیقِ در طریق باش؛ یعنی حتی در مسیر راه هم با آن‌ها همراهی نکن» امام پنجم (ع) عرض کردند، پدر جان آن پنج گروه چه کسانی هستند که امام سجاد (ع) فرمودند، نخستین گروه، کذّابان هستند؛ این‌ها به‌منزلۀ سراب بوده و دور را برای شما نزدیک جلوه می‌دهد و نزدیک را برایتان دور جلوه می‌دهد.

,

امام جمعه موقت اصفهان در توضیح دومین گروه گفت: گروه دوم فاسقان هستند؛ یعنی کسانی که اهل گناه و معصیت بوده و انسان را به یک لقمه یا کمتر از آن ممکن است بفروشد.

,

وی با بیان اینکه افراد بخیل سومین گروه هستند؛ گفت: امام فرمودند با این گروه به‌هیچ‌وجه مصاحبت نکن که تو را با مال خودش و آنجایی که شما به آن مال نیاز دارید، ذلیل می‌کند.

,

آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: افراد احمق چهارمین گروهی هستند که امام مصاحبت کردن با آنها را منع کردند؛ یعنی کسی‌که عقل کمی دارد، با او هم به‌هیچ‌وجه همراهی نکنید که انسان احمق، قصدش نفع رساندن به شما است، اما چون عقلش کم است، ضرر به شما می‌زند.

,

وی تاکیدک کرد: امام در آخر فرمودند با کسی که با رحِم خودش قطع ارتباط کرده است هرگز مصاحبت و همراهی نکن که بنده در سه جای قرآن دیدم کسانی که ارتباط خودشان را با اقوامشان قطع کردند، در نزد خدای عزّوجل، ملعون واقع شدند و خداوند آن‌ها را لعنت کرده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه