اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

دولت هیچ تعهدی برای راه اندازی صنایع تبدیلی ندارد

دولت هیچ تعهدی برای راه اندازی صنایع تبدیلی ندارد
رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: دولت تامین کننده زیر ساخت است و هیچ تعهدی برای احداث کارخانه و یا راه اندازی صنایع تبدیلی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرمشکین، به  دنبال انتشار اخبار مربوط به محصولات درختی در شهرستان مشگین‌شهر خصوصاً در بحث قطع درختان و عدم فروش محصولات درختی جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان در محل اداره جهاد کشاورزی مشگین‌شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , سفیرمشکین,

 

,

در این جلسه احمد شهریار رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر با بیان اینکه در این شهرستان 14500 هکتار زیر کشت می‌رود گفت: از این مقدار سطح کشت 6700 هکتار مربوط به سیب، 3700 هکتار هلو و شلیل، 2100 هکتار تاکستان و 2000 هکتار سایر محصولات است که در مجموع 320 هزار تن محصولات درختی تولید می‌شود.

,

 

,

وی افزود: در تابستان سال جاری وضعیت نگران کننده محصولات درختی به شدت احساس شد لذا با رایزنی مسئولان امر تعرفه صادرات در مرز عراق برداشته شد تا بازار مناسب فراهم شود اما کردستان عراق درگیر جنگ شد و وضعیت بازار تا حدودی بهم ریخت.

,

 

,

شهریار گفت: عمر مفید درخت سیب در این شهرستان 25 سال است که به مرور زمان باید جایگزین شود لذا در حال حاضر 13 درصد باغات شهرستان عمر بالای 30 سال دارد که باید به منظور بهره وری مناسب جایگزین شود و در حال حاضر در سال جاری تنها 3 هکتار از درختان کهنسال قطع شده است.

,

 

,

وی در خصوص تصاویر منتشر شده در فضای مجازی گفت: این عکس مربوط به شهرستان مشگین‌شهر نیست.

,

 

,

وی در خصوص صنایع تبدیلی در شهرستان گفت: دولت تامین کننده زیر ساخت است و هیچ تعهدی برای احداث کارخانه  و یا صنایع تبدیلی ندارد.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: در سال‌های اخیر احداث سردخانه به سرعت پیش رفته در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های شهرستان 20 هزار تن است که باید از این بستر برای نگهداری میوه استفاده شود تا بازار مناسب برای فروش محصولات درختی فراهم شود.

,

 

,

وی افزود: در این شهرستان 210 هزار تن سیب تولید می‌شود که بالغ بر 10 درصد آن باد ریز بوده و در کنار جاده با لودر و کامیون جابجا می‌شود و این امر طبیعی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه