اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی مطرح کرد؛

کشاورزی سنتی تعطیل شود/پوشش شبکه فاضلاب در طرح سلامت جای گیرد

کشاورزی سنتی تعطیل شود/پوشش شبکه فاضلاب در طرح سلامت جای گیرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر با وضعیت کم آبی و مدل کشاورزی سنتی در استان، امر کشاورزی در این استان مزیت نسبی محسوب نمی شود و باید این مدل کشاورزی تعطیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی صاحبنظران توسعه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه آب همانند گاوی است که شاخش در دست وزارت نیرو و شیرش در اختیار کشاورزی است، بنابراین ادامه مدل کشاورزی سنتی به صلاح نیست و این مدل کشاورزی باید تعطیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک، , غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی صاحبنظران توسعه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه آب همانند گاوی است که شاخش در دست وزارت نیرو و شیرش در اختیار کشاورزی است، بنابراین ادامه مدل کشاورزی سنتی به صلاح نیست و این مدل کشاورزی باید تعطیل شود, .,

 

,

ساقی همچنین گفت: در حال حاضر با وضعیت کم آبی و مدل کشاورزی سنتی در استان، امر کشاورزی در این استان مزیت نسبی محسوب نمی شود.

, .,

 

,

وی افزود: با این وجود، هنوز بر طبل قدیم کوبیده و گفته می شود که الگوی کشت در استان باید اصلاح شود درحالیکه به عقیده بنده این مدل کشاورزی سنتی باید تعطیل شود زیرا منابع آبی را به هدر می دهد.

, .,

 

,

وی با تاکید بر این نکته که وضعیت منابع آبی استان اصلا خوب نیست، تصریح کرد: 85 درصد از جمعیت شهری استان که در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان ساکن هستند از منابع آبی پشت سه سد مشروب می شوند که البته منابع آبی این سدها نیز کاهش یافته اند.

, .,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: اگر تابستان امسال را بدون قطعی آب پشت سر گذاشتیم به این معنا نیست که تابستان سال آینده را بدون قطعی آب پشت سر خواهیم گذاشت.

, .,

 

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت کیفیت آب شهر بجنورد خوب نیست زیرا سد شیرین دره کاربری تامین آب کشاورزی را دارد اما هم اکنون برای تامین آب شهر بجنورد نیز استفاده می شود.

, .,

 

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود یادآور شد: با توجه به اینکه بهای آب بسیار پایین است و با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم و ظرفیت آب تجدیدپذیر نیز کاهش یافته است، بنابراین، درباره بهای آب باید بازنگری انجام شود.

, .,

 

,

وی در خاتمه درباره وضعیت شبکه فاضلاب شهری استان نیز اظهار کرد: در خراسان شمالی فقط 31 درصد از جمعیت شهری به شبکه فاضلاب شهری متصل شده اند درحالیکه میانگین برخورداری کشور از این شبکه 48 درصد است.

, .,

 

,

ساقی با طرح این سوال که آن بخش از فاضلاب خانگی که وارد شبکه فاضلاب شهری نمی شود، پس به کجا می رود؟ عنوان کرد: میکرواورگانیسم این فاضلاب ها شاید از بین بروند اما نیترات آن به چرخه غذایی وارد می شوند.

, .,

 

,

وی خواستار شد: پوشش شبکه فاضلاب در سطح شهرها در زمره طرح سلامت جای گیرد تا سلامت مردم حفظ شود.

, .,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: پوشش این شبکه در شهرها خود نوعی پیشگیری است که عامل حفظ سلامت مردم می شود.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه