اخبار داغ

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی:

نگرش انقباضی به دانشگاه پیام نور صحیح نیست/ دانشگاه نباید در مسیر رقابت های آبکی و ظاهربینانه و سیاسی قرار گیرد

نگرش انقباضی به دانشگاه پیام نور صحیح نیست/ دانشگاه نباید در مسیر رقابت های آبکی و ظاهربینانه و سیاسی قرار گیرد
آقاپور با اشاره به حرف و حدیث های پیرامون دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور بر فرض اگر هم دچار توسعه بی رویه هم شده باشد چاره کار بسته نگهداشتن دانشگاه نیست بلکه با ساماندهی و مدیریت میتوان بر مشکلات فائق آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، چندیست حرف و حدیث هایی پیرامون تغییر احتمالی شیوه آموزشی دانشگاه پیام نور به گوش می رسد. دانشگاههای پیام نور طی چند سال گذشته با توجه به کاهش دانشجو و از طرفی تغییر سیاست های دولتی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

اما طی یک سال گذشته و با توجه به تغییر مدیریت کلان در دانشگاه آزاد احتمال تغییر روند در تصمیمگیری ها در رابطه با دانشگاه پیام نور هم محتمل است. 

,

 آقاپور رئیس اسبق دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار زیتون در این رابطه گفت: باتوجه به شعار دانشگاه پیام نور؛(علم همه وقت برای همه کس) بازگشت دانشگاه پیام نور به روال قبل و حذف برخی رشته ها  ظلم بزرگ و نابخشودنی به دانشجو؛ استاد و حتی خانواده های دانشجویان است. تنها دانشگاهی که به طور سهل الوصول در دسترس همه افراد حتی خانواده های کم بضاعت است جمع کردن و حذف رشته ها مشکل بزرگی برای قشر متوسط به پایین جامعه ایجاد میکند.

,

وی افزود: دانشگاه پیام نور برفرض اگر هم دچار توسعه بی رویه هم شده باشد چاره کار بسته نگهداشتن دانشگاه نیست بلکه با ساماندهی و مدیریت میتوان بر مشکلات فائق آمد.

,

آقاپور گفت: نمیتوان به نگاهی انقباضی و بسته به دانشگاه پیام نور بار مشکلات مالی دانشگاه را حل کرد می توان هزینه ها را مدیریت کرد ولی اگر فضابسته تر باشد بالطبع درآمد کم و در نتیجه باعث افزایش مشکلات خواهد شد.

,

وی اظهار داشت: عدم مدیریت صحیح هزینه ها و درآمد، تغییر محسوسی در رشته های علوم انسانی ایجاد نمیکند اما در مقابل باعث محدودیت هایی برای رشته های علوم پایه و رشته های  علوم آزمایشگاهی می شود که در نهایت به کمبود ظرفیت و درآمد وافزایش مشکلات از جمله مشکلات مالی منجر خواهد شد.

,

آقاپور با اشاره به حالت رقابتی دانشگاه آزاد و پیام نور گفت: طبیعی هست که در دنیای امروز درهرکجا اعم از دانشگاه یا غیره  امکانات بیشتری برای افراد جامعه فراهم شود شاهد روی آوری بیشتر مردم بدان سو خواهیم بود به همین خاطر در کشور ماهم هر کدام ازدانشگاهها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی یا پیام نور با ایجاد بستر مناسب برای فضای آموزشی کشور بیشتر تلاش کنند بهتر و بیشتر سطح آموزشی خود را ارتقا می بخشند.

,

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این نقطه که افرادی که هم اکنون در مدیریت ارشد دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند مدیران لایق و باتجربه هستند افزود: حفظ رشته های تحصیلی و بالابردن سطح آموزش و پژوهش و افزایش مقالات کاربردی در زمینه های نیاز کشور  باعث افزایش  تولید علم و شناخت هرچه بهتر نیاز های کشور می شود.

,

آقاپور در پایان با اشاره به دخالت دادن سیاست در دانشگاهها گفت: معتقدم  دانشگاه نباید در مسیر سیاسی کاری و رقابت های ظاهر بینانه و آبکی سیاسی قرار بگیرد زیرا توجه به بعد سیاسی کاری باعث عقب افتادگی از رشد علمی میشود. باید فضای دانشگاه فضای رقابت های علمی و پزوهشی و افزایش  بار علمی قشر دانشجو باشد دانشگاهها اگر همسو با دولتهای مختلف شوند دچار عقب افتادگی علمی خواهیم بود. علم و دانش و افزایش توان علمی باید در اولویت دانشگاهها باشدکه اگر غیر از این بشد به ضرر نظام و مجموعه کشور می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه