اخبار داغ

جلسه نقد کتاب در پاکدشت؛

کتاب تن تن و سندباد نمونه ای از مقابله با تهاجم فرهنگی

کتاب تن تن و سندباد نمونه ای از مقابله با تهاجم فرهنگی
جلسه ی بررسی و نقد کتاب تن تن و سند باد از نمونه های مقابله با تهاجم فرهنگی؛ عصر روز دوشنبه 24مهر ماه در سالن اجتماعات کتابخانه امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارم خبر محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در صدای جمهوری اسلامی ، نویسنده  نمایشنامه‌های رادیویی و قصّه‌های ظهر جمعه می باشد ، او متولد سال ۱۳۳۷ در شهر تهران است و مدرک دکتری هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نموده و بیش از 30 سال به نویسندگی پرداخته و 60 جلد کتاب به چاپ رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر,

در جلسه نقد و بررسی مرادی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت با بیان اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه کتابهای خوب و اشاره به نوشته ی مقام معظم رهبری در تحسین کتاب تن تن و سند باد، اظهار داشت:در مقابل استحاله و نفوذ فرهنگ غرب نباید بی دفاع بود و ضرورت دارد توجه بیشتری از طرف برنامه ریزان فرهنگی در مقابله با هجوم وسیع ضد فرهنگ این مرز و بوم صورت گیرد.وی کتاب تن تن و سند باد را به عنوان یکی از کتابهای خوب در حوزه ی مقابله با تهاجم فرهنگی که دارای داستانی پر جاذبه و لایه های اندیشه ایی عمیق در حوزه ی هویت ملی می باشد،برای نسل نوجوان مفید دانست.

,

دکتر میر کیانی هدف از نوشتن این کتاب را معرفی تاریخ ایران کهن دانست و بیان داشت: در کتاب تن تن و سندباد از شخصیت های نظیره سازی مثل( پهلوان پنبه ، نخودی) استفاده شده که این کتاب نشان دهنده غلبه ایران کهن بر غرب بوده که غربی ها همیشه با نیرنگ در سانه ها مخصوصا ماهواره سعی بر معکوس نشان دادن واقعیت ها بوده تا بتوانند تاریخ را به نفع خود مصادره کنند.

,

وی در ادامه افزود: این کتاب یک نمونه ای از روش های مقابله با تهاجم فرهنگی می باشد، اصول جوانمردی ، استقلال، حفظ هوییت در لابه های زیرین این اثر می باشد که در پیام های اسطوره های شرقی بیان شده است.

,

در ادامه حمید عزیزآبادی فراهانی به عنوان منتقد کتاب به نقاط قوت و ضعف کتاب اشاره داشته  و تصریح کرد: بیان خوبی ها در یک اثر هنری از ویژگیهای نقد مدرن و کار آمد است و نویسنده بر اساس احساس مسئولیتی که نسبت به هویت ملی و مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی داشته است، به نگارش و آفرینش این اثر پرداخته که این مهم خود شایسته ی تحسین است.

,

در پایان جلسه شود تعدادی  از دانش آموزان،شاعران،نویسندگان و پژوهشگران در این جلسه حضور داشته که با سئوالات خوب خود در خصوص کتاب باعث گرمی این مجلس شدند و نویسنده نیز با سعه ی صدر و حوصله ی بسیار به تک تک سوالات حاضرین پاسخ دادند و از حضور خود در بین این جمع مشتاق و کتابخوان اظهار خرسندی کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه