اخبار داغ

مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه ری:

تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان روستایی ارائه می‎شود

تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان روستایی ارائه می‎شود
مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: زنان روستایی می‌توانند با ظرفیت‌هایی که دارند گامی مطلوب و موثر در راستای اشتغال و کارآفرینی بردارند و همچنین از تسهیلاتی که برای آنان در نظر گرفته شده استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه فکوریان مشاور فرماندار و مسئول کارگروه امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان ری در گفت‌و‌گو با زنان‌ خبر اظهار داشت: اشتغال زنان روستایی از سال 93 تاکنون در قالب دو طرح صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و احیا و بومی‌سازی روستا در حوزه مشاغل در کلیه روستاهای سطح شهرستان ری اجرا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان‌ خبر,

وی گفت: برای توانمند‌سازی زنان روستایی و کارآفرینی، آموزش‌های لازم و تسهیلات اشتغال‌زایی بانوان ارئه شده است.

,

فکوریان در ارتباط با صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی بیان کرد: در سطح شهرستان‌ ری هفت صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی وجود دارد که فعالیت آن شامل اخذ وام، آموزش به زنان روستایی، حمایت زنان در راستای اشتغالزایی و ... است.

,

وی در مورد مزایای این صندوق اظهار داشت: تقویت کار گروهی، اعتماد، مشارکت‌اقتصادی با محوریت همبستگی از مزایای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.

,

مشاور فرماندار و مسئول کارگروه امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان ری معایب این صندوق را چنین دانست: در شهرستان ری به دلیل اینکه بافت اصلی روستاها کاهش یافته است و فعالیت اقتصادی کمتر در روستاها انجام می‌شود که در این راستا زنان روستایی اعتماد زیادی به این صندوق‌ها ندارند، باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر شود.

,

وی در ادامه گفت: 39 روستا در سطح شهرستان ری وجود دارد که این طرح با محوریت فرمانداری و حضور اداراتی همچون بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد، جهاد کشاورزی و فنی‌و‌حرفه ای و همکاری بخشداری‌ها که با استقرار در روستاها، آموزش و اطلاع‌رسانی انجام شد.

,

فکوریان با اشاره به احیا و بومی سازی روستا در حوزه مشاغل اذعان کرد: برای احیای مشاغلی که رنگ‌و‌بوی خانگی دارند از جمله: قالی بافی، تابلو فرش، خیاطی و... تلاش جدی شده است.

,

وی در خصوص بیمه زنان روستایی گفت: زنان روستایی می‌توانند با اشتغال در این حرفه‌ها تحت پوشش بیمه زنان روستایی قرار بگیرند.

,

مشاور فرماندار و مسئول کارگروه امور زنان و خانواده فرمانداری شهرستان ری ادامه داد: با اجرای طرح احیا و بومی سازی روستا در حوزه مشاغل اطلاع رسانی، جذب‌مخاطب، آموزش و آزمون ویژه بانوان انجام می‌شود که پس از اشتغال بیمه خواهند شد.

,

وی در مورد کارگاه‌های خیاطی بانوان بیان کرد: حدود 6 کارگاه خیاطی روستایی که توسط بانوان اداره می‌شود وجود دارد و امیدواریم با تسهیلاتی که ارائه می‌شود شاهد تعداد بیشتری از این کارگاه‌ها باشیم.

,

فکوریان با تاکید بر بیمه روستایی و عشایری افزود: بیمه روستایی و عشایری ویژه‌ همه اهالی روستا است که یک‌سوم آن را فرد و دو‌سوم آن را دولت پرداخت می‌کند که در این خصوص روستاییان عزیز می‌توانند با ثبت‌نام خود از این بیمه بهره‌مند شوند؛ شهرستان ری در جذب بیمه روستایی و عشایری رتبه اول را در استان تهران کسب کرد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه