اخبار داغ

تبریز ۲۰۱۸؛

پایتخت گردشگری اسلامی و تمهید مردم تبریز

پایتخت گردشگری اسلامی و تمهید مردم تبریز
انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ در کنار توسعه‌ی عمرانی زیرساخت‌های گردشگری نیاز به آموزش‌های عمومی و شهروندی مردم برای رسیدن به نتایج مطلوب از این رخداد بین‌المللی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی یکی از مهم‌ترین رخدادهای بین المللی کشور در چند سال اخیر محسوب می‌شود و از آنجایی که هر 57 سال یک بار نوبت به انتخاب شهری از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد، از این منظر نیز جزو فرصت‌های بدیع برای ارتقاء گردشگری در کشور محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در کنار تمام اقداماتی که دولت و شهرداری برای آمادگی شهر تبریز و محورهای چند گانه گردشگری استان تدارک دیده‌اند، به نظر می‌رسد خلا فرهنگ سازی عمومی در استقبال از گردشگران خارجی همچنان مرتفع نشده است. بسیاری از مردم هنوز در معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر خود ناتوان هستند و اگر شناخت دقیقی از شهر خود هم داشته باشند، آموزش‌های لازم برای نحوه‌ی مواجه مناسب با گردشگران ندیده‌اند. آموزش همگانی ضمن شناساندن مزیت های اقتصادی گردشگری، امتیازهایی فرهنگی و اجتماعی، می تواند جامعه را به سوی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار هدایت کند.

,

مردم به عنوان میزبان اصلی گردشگران هستند که می‌توانند در معرفی هر چه بهتر تبریز نقشی اساسی ایفا نمایند و ارزش‌های والای دینی و فرهنگی خود را به منصه‌ی ظهور برسانند. یکی از لازمه‌های این امر توان برقراری ارتباط با گردشگرا غیر ایرانی است و این امر با آموزش زبان‌های خارجی به کسانی که ارتباط مستقیم با گردشگران دارند، از جمله رانندگان تاکسی، خدمه‌ی هتل، اصناف و بازاریان و متولیان مراکز فرهنگی و گردشگری میسر خواهد شد.

,

هر چند آموزش زبان به رانندگان تاکسی مسیر فرودگان آغاز شده است اما به نظر می‌رسد برای اثرگذاری مطلوب و بهره‌مندی از این فرصت ناب باید بسیج هماهنگی در خصوص آموزش‌های شهروندی و زبان انجام پذیرد و متولیان با برگزاری کلاس‌های مکالمات زبان ویژه عموم مردم، آموزش زبان را تسهیل نمایند. بهره‌مندی از فارغ‌التحصیلان زبان‌های خارجی در این خصوص می‌تواند هم به جذب و به کارگیری جوانان تحصیل کرده رونق بخشد و هم عموم مردم را توانمند سازد.

,

, ,

تعیین بودجه پنج میلیارد تومانی برای فعالیت های نرم افزاری، آموزش و تبلیغات در کمیته تبریز 2018 نشان از اهمیت این مسئله می‌دهد و در صورت تخصیص حقیقی این مبلغ می‌توان انقلابی در فرهنگ عمومی شهر ایجاد کرد.

,

باید آماده سازی شهر به واسطه لایه‌های فرهنگی و آموزش و تبلیغات بیش از فعالیت‌های عمرانی مورد توجه مسئولان  امر قرار گیرد و با آموزش‌های شهروندی، تبریز را بیش از پیش به سوی رونق صنعت گردشگری سوق داد. در صورت عدم تحقق اعتبارات قطعا تبریز 2018 همچنان روی کاغذ باقی خواهد ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه